{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Lokale nyheder fra Skødstrup
Læs nærlokale nyheder fra Skødstrup på vores-skødstrup.dk. Læs mere her!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsdrift
  • #1   3. jan 2021 Godt skur, ordenligt strøet. Adgang til godt hø/ wrap ad libitum på foldene. Gode, store folde, der ikke er det rene jord om vinteren, helst mudderfri. Allerhelst forstsikret vandkop. Mulighed for boks ved sygdom, dyrlæge / smed.

  • #2   3. jan 2021 Det afhænger da også meget af prisen!

    Jeg står på et ridecenter.
    Løsdrift.
    Grundlæggende kæmpe bokse med åbning ud til muddersikret vinterfold. Dybstrøelse med halm. Ad libitum frøgræshalm ude. Hø/wrap fodres indenfor.
    Dvs 5 "bokse" hvad måler de, 6 m x 8 m, måske lidt større?
    Og så er der en lille flok heste i hver "boks".
    Hver boks har to udgang til vinterfolden.
    To gange om dagen bindes hestene op og gives wrap. De står bundet 2 timer, så alle kan få ro til at æde. Kraftfoder skal ejer selv måle af, gives sammen med "aftenwrap".
    Ridefasciliteterne er med stor hal, kæmpe udendørs ridebane, ridestier i området osv.
    Døgnfold om sommeren.

    Jeg er ved at etablere løsdrift hjemme.
    Laver et stort skur. Løsdrift med halm dybstrøelse i skuret. Sætter nok et par bigballer op 2 og 2 et par steder på foldene, så der er flere steder at få læ - jeg kommer nok til at have Galloway sammen med hestene, køer vil angiveligt hellere have udsigt til om mennesker er på vej med foder end adgang til tag?
    Ridebane. Gode turmuligheder. Men, 5—10 minutter i trailer til nærmeste ridehal.
    Fold med vandrefold. Jeg kommer aldrig til at tilbyde jordfold, men jeg vil kunne lukke af til midterfold.
    Begrænset plads til opbevaring. Noget med et stald skab til ting og til foder en tønde /stor plastikkiste pr hest.
    Pris 1500 kr for opstaldning pr hest? Jeg bor lidt syd for Køge.


  • #3   3. jan 2021 Store kuperet fold, gerne med en form for vandresystem. Der skal være nogen steder på folden hvor hestene kan stå tørt, altså det er ikke et krav at hele folden er muddersikret, bare der er steder hvor det er tørt, bla. ved høstationen og ved vandet.
    Wrap eller hø minimum 12 kg pr. hest men helst ad libitum. Ordentligt skur så hestene kan komme i læ.

    minimum ridebane på stedet, ridehal er dog helt sikkert et plus og gerne gode tur muligheder dog ikke et krav. Derudover spiller prisen helt sikkert en rolle. Har to heste så har derfor ikke råd til at give mere end 1100 kr. pr. hest smiley


  • #4   4. jan 2021 Jeg står i løsdrift nu, og lige præcis det sted jeg står, har tjek ved stort set alle mine krav.

    * Stort skur, med plads til at alle hestene på folden, kan ligge ned
    - For mig er strøelsen egentlig ligegyldig, men her har vi halm, og det er fantastisk
    * Små velfungerede flokke (det er trods alt en flok hesten skal være i 24/7)
    * Område på folden med læ
    * Muddersikret
    * Strå ad libitum (her snakker vi hø eller wrap)
    * Frostfri vandkop
    * Bakker
    * Store folde
    * Mulighed for sommergræs (eller mulighed for fravalg af samme)
    * Mulighed for boks v. sygdom
    * Staldgang
    * Sadelrum
    * Mulighed for opbevaring af krybbefoder

    Af faciliter er jeg stillet tilfreds med
    * Veldrænet ridebane på stedet
    * Okay turmuligheder

    Plus kunne være
    + Ridehus
    + Roundpen
    + Skov tæt på (ol.)


  • #5   5. jan 2021 Kommer an på hvad du betaler for - som mindste krav, et skur hvor alle heste kan komme ind.

    Men du skriver ikke om det er inkl. foder, hø, wrap, strøm, vand, strøgelse i bund af løsdrift, sommerfold og vinterfold.


  • #6   5. jan 2021 Jeg har øget mine krav efter et års tid i løsdrift, inkl. en træls vinter.

    Hvis det forventes at jeg skal muge, så skal der være fast bund, som er enkelt at muge på (jeg er træt af bund opløst i stabilgrus der lå lavt og ikke kunne klare en meget våd vinter).
    Vand lokalt eller meget tæt på. Jeg gider ikke vand i trillebører og poser.
    Mulighed for opbinding uden de andre heste kan forstyrre og uden det er en mudderpøl (ok hvis de andre heste lukkes ude af et område). Meget gerne i læ for regn.
    Mit liv passer bedst til fuldpas, men hvis det ikke er det, så skal der være en god rotationsordning på fodring/stråfoder(/mugning). Hvis det går på tur, så skal det være 1 gang i døgnet.
    Udstyr skal kunne opbevares tørt. Det må gerne være fordelt på to steder, hvis det giver bedst mening. Altså tørt i løsdrift og tørt og lunt et andet sted.
    Fast bund, hvis jeg skal muge. Det er så vigtigt det står her igen.
    Jeg har egentlig været meget glad for at et område at løsdriften kunne lukkes af til boks hvis behovet opstod eller adgang til boks, men det er ikke som sådan et krav.

    Ellers er resten af mine ønsker de samme som hvis jeg stod i boksstald.


Kommentér på:
Løsdrift

Annonce