{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Pia S
Pia S
Tilmeldt:
22. mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

løsdrift {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har købt 1 islænder og 1 nordbakke hoppe. De stod i løsdrift hvor jeg købte dem og det skal de også her hos mig, Er det ok med 1 stor fold eller er det bedre med 2 folde ? Skal jeg lave 1 jord fold ? Jeg har klippet folden ned inden de kom, men er nervøs for at der stadig er for meget græs, så de kan blive forfangen, De får hø og byghalm ad lib. Hvad er jeres erfaring ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løsdrift
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   24. maj 2015 Hvis du kan lave to folde som er store nok, og som overholder de krav der er, så ville det være at foretrække.

    Så kan du altid flytte dem hvis den ene fold skal have ro, eller skælde dem ad hvis det bliver nødvendigt smiley


  • #2   24. maj 2015 Hvis pladsen er til det ville jeg personligt have tre folde.. To ret store med græs og en med jord.. smiley så kan de komme på græs de timer hvor det ikke indeholder så meget sukker og så på jord når sukker indholdet er på sit højeste smiley Mvh TT

  • #3   24. maj 2015 Hos os har vi tre gode folde, dog går de altid på den fold hvor skuret er, og så skifter vi mellem nr to og tre. Vi har ingen jordfolde da det ikke hører til ved os smiley

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   24. maj 2015 Hvad er lov kravet til fold str idag ? Sukker indholdet er vel højest i foråret, maj juni md ?

  • #5   24. maj 2015 Det kommer også an på hvordan foråret bliver.. Nu kommer der til at være mere og længere tid med højt sukkerindhold end f.eks sidst år da det er så koldt nu.. Jo varmere og mere sol der er, jo mindre sukkerindhold da solen gør at græsset bruger en masse af sit sukker til at gro.. Derfor er der også mest sukkerindhold tidligt om morgenen og op ad formiddagen. Og mindst sidst på aftenen og natten hvor der i løbet af natten stiger igen smiley

    Mvh TT


  • #6   25. maj 2015 min. 800 kvm. pr. fold når man har optil 4 heste gående..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   25. maj 2015 Og den korteste side må min være 20 meter

Kommentér på:
løsdrift

Annonce