{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.452 visninger | Oprettet:

Kan man sætte lynlås i støvler der er født uden? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har idag modtaget et par læderridestøvler som jeg har købt brugt. Men støvlerne var enormt billige, og så godt som nye, så jeg tog chancen - og NØJ hvor er de lækre! <b>Desværre</b> er de lige 1-2 centimeter for smalle i skaftet smiley
Derfor tænkte jeg, om det mon er muligt at få en skomager til at sætte en lynlås i? Det vil jo alt andet lige give et par centimeter mere, men ved I om det overhovedet er muligt?

Mvh. Line

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man sætte lynlås i støvler der er født uden?
  • #1   15. mar 2012 hvis de er ik rigtigt læder kan du dog er de nød til at sætte et stykke elastik i for de skal jo ha noget af sy af og derved bliver de jo en cm mindre hvis de går det uden et stykke eleastik

• #2   15. mar 2012 hvis de ik er af læder-hvis de er af læder

• #3   15. mar 2012 Jeg forstår ikke helt dit indlæg, men tusind tak fordi du vil hjælpe mig smiley
    De er rigtig læder, og hvordan skal de blive smallere af at der bliver sat elastik i?

• #4   15. mar 2012 Det kommer vidst helt an på hvordan de er lavet. Men jeg ved at nogle modeller kan de godt, sætte en lynlås i. Syntes du skal hoppe forbi din lokale skomager, og forhører dig hvad han kan gører smiley Du skal bare være opmærksom på at hvis de er "sunket" meget i læderet, som de gør ved brug, skal du ikke regne med at der kan blive syet en lynlås i smiley Held og lykke med det!

• #5   15. mar 2012 de bliver smallere ved at du sætter lynlås i hvis ik den der sætte lynlåsen i os sætter et stykke elastik med i på hver side. hvad med evt og så ham til at blokke dem ud istedet for når det kun er 1 cm

• #6   15. mar 2012 Simone - de er heldigvis ikke sunket sammen, de er ret nye stadig smiley

Stutteri maunsholt - hvad vil det sige at få dem blokket ud? smiley

• #7   15. mar 2012 han gør dem større dog kan man ik hvis de er meget brugte eller ik er i rigtig læder men han gør dem våde og sætter så en stor rund til i og når de tørre er de en smule større det ik helt det de gør men sådan gjorde man før i tiden

• #8   15. mar 2012 Mine petrie dressur støvler passede perfekt da jeg købte dem, men efter en længer skades perriode haede lædert trukket sig sammen og jeg kunne ikke komme i dem :s Så vi gik ned til vores super dygtige skomager og han satte så en lynlås i, og det fungere helt perfekt.
    Mine støvler har nemlig stadig støtten som en uden lynlås, og jeg kan komme i dem og af dem uden problemer smiley
    Så syntes helt sikkert at du skal gå et smut ned til din skomager og høre (;

• #9   15. mar 2012 og de er lavet af 100% rigtig læder af bedste kvalitet (:
    og der er ikke sat elastik i siderne på lynlåsen (:

• #10   15. mar 2012 Min veninde fik lynlås sat i og de blev altså bredere- uden elastik... og hun er super glad for hun fik det gjort- de er meget nemmere at hoppe i end dengang der ikke var lynlås i :o)
    Og som regel kan skomageren snildt sætte en lynlås i eller bare blokke dem ud det er jo så hvad man foretrækker.
    Jeg prøvede at blokke mine de gamle bare lige en enkelt cm midt på læggen- men de blev så blokket i hele benet og så blev de godt nok meget for store og gled ned på mig så jeg måtte sælge.....
    Jeg har nu kun støvler med lynlås.

• #11   15. mar 2012 det kan du godt, jeg har selv fået det lavet i mine støvler og det virker ganske fint smiley

• #12   15. mar 2012 Mine første læder ridestøvler var nogle fra Petrie, og de var brugt. Damen fortalte at der var sat en lynlås i, men det kunne man også se da lynlåsen stoppede ved det 'hårde stykke' der er ved dressur støvler.. Der hvor foden/anklen er smiley Derudover så var lynlåsen heller ikke lige bag ved, men var så skråt bagved, men det fungerede fint alligevel smiley Dog kunne jeg ikke få mine fødder ud af dem til sidst, fordi lynlåsen sad så højt oppe smiley Men ja, jeg tror godt det kan lade sig gøre, men det har nok også noget at gøre med læderet og hvilken model smiley

• #13   15. mar 2012 Min lynlås sidder mere foran på siden og min skomager skar dem længer ned, så jeg ikke ville få problemer med at få hælen op over kanten (:

• #14   15. mar 2012 Super! smiley Så vil jeg drøne ned til skomageren imorgen med dem og lade ham tage et kig på dem. De er nemlig så fine, og så godt som nye, og de kostede kun 300 kr, så det er absolut fair at poste lidt penge i en lynlås, synes jeg..

Ren nysgerrighed - jer der har fået sat en lynlås i - hvad kostede det?

• #15   15. mar 2012 vi gav ca. 700 for ''opspratning'' og lynlås til begge støvler (:

• #16   15. mar 2012 Min skomager siger at de bliver samme str. hvis man sætter lynlås i - der skulle jeg give 700 for det.
    Jeg fik dog bare udblokket mine nogle cm - det gav jeg omkring 300 for smiley

• #17   15. mar 2012 Jeg vil da helt klart undersøge om det kan lade sig gøre at få dem udblokket smiley Det lyder smart.

• #18   15. mar 2012 Det har jeg i hvert fald fået gjort ved begge mine støvler smiley Købte nogle på udsalg i en butik, men vidste at de lige skulle have et par cm mere - så efter en udblokning havde jeg et par helt nye og billige støvler, der passede smiley

Kommentér på:
Kan man sætte lynlås i støvler der er født uden?

Annonce