{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Hesten sorterer i maden - kan man tilsætte? {{forumTopicSubject}}

Min gamle dreng er begyndt at sortere i hans mad, han gider ikke rigtig sine urter og sit hvidløg. Mit problem er at han er kommet i løsdrift (pga luftveje) og der bliver foderet jo ikke lige i krybben, der tager jeg ham ind og fodrer i en spand, dvs han har ikke hele natten til at tage sig sammen til at spise det (og det skal han altså)

Tænkte om jeg kan tilsætte det noget sødt? Altså blande urter og hvidløg sammen med eks honning? Må heste få det? Feder det meget?
Andre ideer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesten sorterer i maden - kan man tilsætte?
  • #2   31. mar 2012 Det må jeg lige prøve i dag - er det bare en smule, så det klæber sammen?

• #3   31. mar 2012 Du måske prøve at blande lidt melasse i? smiley Så ville det nok være mest oplagt at bruge flydende og så rode det rigtig godt sammen så han ikke så godt kan sortere det fra han ikke gider smiley

• #5   31. mar 2012 Melasse - hvad er det helt præcist - det kender jeg nemlig ikke smiley

Line: Jo, men han gider ikke spise det, lader det bare være tilbage. Har ikke været et problem før, da han stod i boks, så tænker det er fordi at hanfør har haft hele natten til det, krybben har i hvertfald været tom næste morgen.

• #7   31. mar 2012 Jeg kan huske, at jeg engang fodrede min gamle lånepony med klid, som man blander op med lunkent varm, så det bliver grød-agtigt og så kommer man vitaminer eller hvad hesten nu skal have i der. Så kan de ikke sortere det fra. Min gamle lånepony elskede det der klidblanding - hun ville heller ikke spise vitaminerne, hvis det ikke var blandet op på den måde.

• #9   31. mar 2012 hvad er det de bliver fodret med.? Der er mange heste der ikke bryder sig om urter og hvidløg. Tænker hvis urterne også er dens vitaminer, så kunne man jo bare lave det om så han får nogen andre vitaminer/miniraler blandet i foderet så den stadig er dækket ind, man kan købe mange gode produkter hvor hesten er godt dækket ind med vitaminer/miniraler..

• #10   31. mar 2012 Urterne er nødvendige for ham, og han har spist dem i 2,5 år nu uden problemer. Det er naturlige urter til luftvejene.

• #11   31. mar 2012 Ja okay så er det ikke så nemt.. Det kan være han er blevet træt af dem. Men det kan godt være du skal prøve med en slobbermash som en skriver, også evt komme det deri så han stadig får dem.

Kommentér på:
Hesten sorterer i maden - kan man tilsætte?

Annonce