1.002 visninger
|
Oprettet:
1½ hestes trailer - erfaringer {{forumTopicSubject}}
Hej
Vil lige høre, hvilke erfaringer I har med 1½ hestes trailere? Er på udkig efter en trailer og overvejer en 1½ hestes, men har ikke nogle erfaringer med dem.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 427
foretrækker klart mustang og böckmann, som jeg tidligere har haft.
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 151 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 1.393
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.596
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Alle de heste jeg har kørt i den har elsket den store plads der er..
og isabella HADER at køre i trailer med skillerum...
Og jeg oplever INGEN problemer i blæst... ikke værre end alle andre trailere...
aug 2005
Følger: 146 Følgere: 132 Heste: 13 Emner: 77 Svar: 1.921
Kører med min store knapstrupper på 700 kg i den. Og med min pony på 300kg. no problemos i vind og vejr. Tager dog selvfølgelig hensyn til at den er smallere når det blæser osv. Men har ikke haft nogen problemer med den i det ½ års tid jeg har haft den. Har kørt en del med den
jan 2005
Følger: 86 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 272 Svar: 1.721
Cheval liberty 1001XL.
Super fin trailer, og vi mærker heller intet i blæst, tilgengæld har vi oplevet at hesten hellere vil stå i denne end en 2 hestes, simpelthen fordi der er for meget plads i en 2 hestes
Håber du kan bruge mit svar.
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
Skal ikk have sådan en igen.
Køre med BÖckmann 2 hestes nu - lækker trailer
Kan slet ikke se fordelen i en 1½ hestes...
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 27
en eller 1 ½ hestes trailer kan godt køre fint for nogle, og det gjorde det også for mig i 2 år. Og bum den ene dag fra den anden så lå hesten ned, og hun gjorde det squ hver gang vi kørte. indtil der var en der sagde det var fordi vores trailer ikke var stabil nok, og det passede squ. kom hun op i en humbaur rapid eller noget lignende, 2 hestes var der ingenting. hun gav sig til at sove, og vi kunne køre lige så langt vi ville.
så det jeg prøver at sige er at du skal tænke over er hvad din hest er for en hest, for jeg har altså en rimlig stabil Fjordhest. der den dag i dag skal logges op i trailer, selvom det er 2 år siden hun har stået i en ustabil trailer for.
og ja så handler det jo om at passe godt på sin trailer. vil helt klart anbefale Bøckmann, Humbauer, Williams og chavel liberte trailer og at man skal holde sig fra brendrup, variant og div. andre "billig" trailer. de bliver "slasket" hurtigt. og at man altid skal kigge efter en ordenlig undervogn:-)
om noget at det jeg har skrevet kan bruges det ved jeg ikke rigtig, men det er i hvert fald det jeg kigger efter i en trailer. Og jeg går meget op i hvad min hest skal stå i, for jeg glemmer aldrig panikken i min stakkels ponys øjne!
mar 2009
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 12
Tak for jeres mange input. Det lyder som om der er temmelig delte meninger om emnet, så jeg må overveje videre
Mne tak - og god påske til alle!
1½ hestes trailer - erfaringer