878 visninger
|
Oprettet:
prøver de en af?? {{forumTopicSubject}}
vil bare lige spørge jer om noget
da i fik jeres heste hjem prøvede de jer så af med at stejle og bukke ved ridning og kun ville være sammen med de andre heste på folden
eller gik de som i sagde de skulle og kun var interesseret i jer??
søger ikke hjælp vil bare spørge:)
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 73
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 67
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 16 Emner: 138 Svar: 1.642
Problemerne opstår kun, hvis man har en mangelfuld kontakt/respekt mellem hest og ejer/bruger.
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.046
feb 2008
Jeg foretrækker nu respekt frem for at være "bestemt" og "hvem der bestemmer". Det er nemlig rigtig rart, når hesten gør det af fri vilje og søger en positiv oplevelse i stedet for et problem/konfrontation.
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 73
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.890
Købte en 15 åri hoppe som jeg stadigvæk har.
Jeg havde part på hende først så vidste godt hvordan hun var. Hun passer altid på mig, men er begyndt det senest år at bukke og stejle og være stædig :D. Det er kun fordi at hun kender mig og at hun ved at jeg syntes det er okay at hun driller lidt :).
Nej det er INTET galt med hendes ryg eller noget!, hun hygger sig bare og lever sine år som en unghest
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Heste prøver ikke af :o)
Men derimod så er hesten lige blevet flyttet og derfor nok lidt rundtforvirret, hesten er måske en der har et flokinstinkt med stort F og derfor knytter sig meget til flokken og derfor gerne vil hen til dem.
Ligeledes så rider du nok en del anderledes end forrige rytter - vi rider jo alle forskelligt. Så derfor så kan det være hesten er lidt forvirret over de ne signaler.
Og i det hele taget et nyt sted osv. - det gør mange heste lidt rund forvirret :o)
feb 2008
Vores hingste har lidt af det samme om foråret. Der skal grænserne prøves af og som modtræk laver vil lidt jordarbejde og problemet er fuldstændig væk resten af året. Med lidt jordarbejder menes ca. 2-3 gange 5 minutter - mere skal der ikke til.
jan 2010
Følger: 62 Følgere: 68 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 207
sep 2008
at hun er respektløs vil jeg ikke sige, da hun altid lytter efter når hun ikke får et lille "flip".
Men vil dog sige at hun bliver 18 i år så jeg syntes at det er okay at hun har det lidt sjovt og laver numre med mig
Hun tror virkelig at hun er 8 år i hoved så det er fint nok at hun har det sjovt
Hvis det var en anden hest ville jeg selvfølelig ikke have det, men da det er hende og jeg kender hende, jeg ved at hun ikke vil gøre nogle fortræd så får hun lov til at drille og lave numre
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.046
sep 2007
Når vi mennesker driller, så planlægger vi :o)
Hvis jeg vil irritere min lillesøster så hopper jeg rundt oven på hende imens hun sover, siger til hunden at der er mus, der hvor hun sover så den graver og bider løs for at finde musen.
Det gør jeg fordi jeg ved det vil irritere hende, jeg ved hun vil vågne.
Dvs. jeg har planlagt hvad jeg skal gøre, hvordan, hvorfor, hvornår osv.
Og det er det heste mangler. Det med at planlægge "okay, nu bukker jeg fordi så ved jeg at hun falder af også får jeg fri og mad ".
sep 2007
Og ja, så er der den anden del der hedder at hesten er motiveret for noget fx. at komme ned til hestene og den vej går ud af lågen på banen.
Får hesten lov til det, så lære den naturligvis at det kan den gøre også gir rytteren evt. op.
Ligesom den kan lære sig andre ting hvor den er motiveret for et eller andet - måske at strække halsen ned og spise græs, men rytteren intet gør, så lære hesten sig at det kan den.
:o)
sep 2011
Følger: 99 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 116 Svar: 627
Lige pt. har jeg trykket mine ribben, og så duer det ikke med at f.eks lorengere Golani(som i kan se i videoen hvor nem han er).
Har haft ham i en uge og nu prøver han mig altså af .. og med mine ribbem så er det altså ham der vinder..
sep 2008
Ligesom vi mennesker kan også drille ved at sige et eller andet/ komme med en drillende kommentar. Men det er jo ikke fordi at vi planlægger hjemme fra: ej hvis hun nu siger det og det så svare jeg bla bla bla"
Men alle heste er forskellige, og vi behandler dem forskelligt. Jeg syntes at det er okay at min drille da hun er gammel og nok en af verdens roligste heste!, så hun skal også have lov og frihed til at slå sig løs og have det lidt sjovt ( dog er der grænser) i mens hun kan og vil!.
Hun har altid gået stævner så derfor syntes jeg at hun gerne må have det lidt sjovt og drille
dec 2008
Følger: 37 Følgere: 33 Heste: 4 Svar: 22
Men mener dog ikke at alle udfald en hest gør, er en
, da de jo trods alt er dyr, der nogen gange bare bliver forskrækkede, legesyge, rastløse osv.
Jeg havde en pony, der fungerede noget så fint for mig, indtil jeg blev bedre og begyndte at forlange lidt mere af hende. Så bukkede hun pludselig hver gang jeg red skråt igennem og i anspringene.
Men det gik over, da jeg begyndte at lære, hvordan jeg skulle forberede det, så hun ikke havde så nemt ved det. Fx at løfte hende lidt i nakken i stedet for at lade hende være dyb, når vi red skråt igennem. Og efter en lille periode, så holdt hun op med det igen, og blev den mest arbejdsvillige hest, jeg nogensinde har haft
dec 2008
Følger: 37 Følgere: 33 Heste: 4 Svar: 22
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 751
Meen
Jeg er da slet ikke i tvivl om at hvis hun blev solgt til en eftergivende rytter, så ville hun efter ret kort tid begynde at "prøve af". Giv hende en lillefinger og hun tager begge arme.
Men det vil nok bare være irriterende ting som at hun konstant vil æde, ikke står stile ved opsidning og lign.
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Ikke på den måde som vi forstår det.
maj 2006
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 196
Og så må jeg må nok erklære mig lidt uenig med mange her, og det kan sagtens være at jeg bliver høvlet ned for det, men det er nu engang sådan jeg har det, og vi er sikkert forskellige mht. til hvordan vi ønsker omgangen med de kære dyr skal være
Jeg ønsker at min hest opføre sig pænt og er lydig når jeg sidder på/håndtere den, så må den stejle, bukke, lave voldsomme lege osv. på folden hvor jeg ikke er i nærheden.
Jeg har ikke noget imod lidt uskyldig leg og fjollet nusseri på staldgangen, så mener bestemt ikke at jeg "holder hende i stramme tøjler", jeg ønsker bare at hun opføre sig pænt
sep 2007
Der er vist ingen der har sagt at de acceptere en hest der stejler, bukker osv.
maj 2006
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 196
Men det kan da være at jeg har misforstået hvad i mente med "at drille" ?
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 751
Du har ret i at der er ÉN her som har sagt hun synes det er i orden hendes gamle hest "driller" ved at stejle og bukke. Men det er undtagelsen.
Selv ville jeg ALDRIG acceptere det. Det er det alt for farligt til.
Min egen får kun lov til at "drille" ned lidt for ivrig søgen efter guffer, eller at hun går sin vej hvis jeg ikke lige er opmærksom. Næsten alt andet bliver stille og roligt stoppet HVER gang.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 54
Ikke at han ikke kan vaere strid i dag, men han skulle proeve mig af konstant dengang. Saa bukkede han, saa loeb han, saa vendte han om paa en femoere osv. Stort set hver eneste dag, han var virkelig strid
prøver de en af??