{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.676 visninger | Oprettet:

kolik = kalk = Død hest? {{forumTopicSubject}}

nogen jeg kender har her den anden dag fået aflivet deres hest.

og nu har jeg en del spørgsmål, da mange af de ting som dyrlægen gjorde/sagde har jeg aldrig i mine 30 år med heste hørt om før.

hesten en hoppe på 7, får kolik og der bliver selvfølgelig ringet til dyrlægen som kommer, og begynder at fylde den med kalk, og det er meget kalk vi snakker om som bliver blandet op i vand.

dyrlæge køre igen med afskeds ord at nu skal den nok blive rask.

hesten får det absolut ikke bedre og der bliver ringet til dyrlægen igen som igen fylder kalk i den og smertestillende. køre igen.

hesten har det en smule bedre = mere rolig sikkert pga smertestillende.

da det efter nogle timer ikke virker mere, får hesten det dårligt, og der bliver ringet efter dyrlægen igen.

nu har hesten så spiserørs kolik, som der åbenbart ikke kan gøres så meget ved, så den får mere kalk og smertestillende.

sener på eftermiddagen bliver der ringet til dyrlægen igen dog en anden dyrlæge som afliver hesten på stedet da det ville være dyremishandling at foresætte behandlingen og at den ikke ville kunne redes...

7 år gammel

men her er mine spørgsmål

jeg har aldrig været ude for eller hørt om at en hest har fået kalk ved kolik anfald.

så er der nogen af jeg som har det??????
jeg ved der kommer nye behadligsmetoder, men kalk?

og næste spørgsmål.

spiserørskolik. hvad er det???

jeg har været inde på en masse sider for at søge efter det udtryk og snakket med andre heste folk som heller ikke har hørt om det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kolik = kalk = Død hest?
Kommentér på:
kolik = kalk = Død hest?

Annonce