{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.702 visninger | Oprettet:

Lave egen løsdrift? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer muligheden for at finde et sted i nærheden af os jeg kan leje til at lave en løsdrift til min egen hest og evt. 1-3 andre heste.
- Men overvejer plusserne og minusserne ved det.

Er det muligt at finde sådan et sted, hvor man kan leje en stald/lade og fold og lave sin egen løsdrift - gider nogen leje noget ud, som de skal stole på at andre styrer selv?

Hvad skal jeg forvente det vil koste? (Bor i Vestjylland, herude hvor alting generelt er billigt *GG*)

Hvordan skal man gøre med græs og folde, hvordan sørger man for at der er nok til hele året rundt?

Hvilken strøelse er bedst i en løsdrift - træpiller, tørv, halm, en blanding?

Hvor ofte skal man muge en løsdrift, og hvordan gør man det - altså, forstået på den måde, kan man få en landmand til at aftage det, skal man betale for en container der kommer og gør det - hvordan?!

Hvor meget koster det, i wrap/hø pr. mdr. pr hest? (ca. - ved godt det varierer, men hvis nogen gider fortælle hvor meget de bruger, hvor de bor og hvad de giver osv. vil det være en stor hjælp!)
- Jeg regner med at hver hest skal spise 10kg. pr. dag, - så tænker jeg at jeg er dækket godt ind? Og så minimum 2 heste (selvsagt).

Hvad med strøelse, hvor meget bruger I dér pr. mdr?

Hvordan skal man afregne leje af sådan et sted, fast beløb pr. måned, fast beløb + afregning af forbrug (vand og el)?

Tanken var at der udover mig selv måske var en eller to andre som ville "leje sig ind" ved mig, så jeg ligesom har hovedansvaret osv. og vi kan hjælpes ad med at holde øje med hestene dagligt etc.
- Er det mon realistisk?

Grunden til at jeg overvejer alt det her er at jeg generelt godt kan mærke på mig selv at jeg foretrækker at stå for tingene omkring min hest selv Så kan jeg få det som jeg vil ha' det og vil gerne ha' min hest i løsdrift, men min frygt er om det bliver for økonomisk omkostningsfuldt - i forhold til strøelse, grovfoder og at få mødding fjernet.

Er der noget jeg ikke har tænkt på i forhold til det hele?
- Lyder det for urealistisk eller for dyrt at gøre?

Vil rigtig gerne høre hvordan I andre har gjort, både mht. at leje jer ind hos andre, med at ha' en løsdrift, økonomien i en løsdrift osv. - alt der kan bruges i overvejelserne!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lave egen løsdrift?
  • #1   19. apr 2012 det er meget dyrt og ville istedet for leje mig ind i løsdrift istedet for at starte mit eget husk det ik er sikkert dem der lejer sig ind osv betaler og så står du og skal betale det hele mm og 10 kg hø er ik noktil 4 heste går der en bigballe på ca 10 dage vi bruger halm i vores og bruger en bigballe til opstart og en halv til at fylde efter med og muger ud en gang om mdr. der er ik mange der vil ta heste mødding mere så du kommer nok til at betale for at få det væk og derudover skal du har en del jord og det skal deles op og der skal gødning på for ellers er der ik nok græs

  • #2   19. apr 2012 Nu skrev jeg ikke at 10kg skulle dække fire heste, men at hvis jeg sagde 10kg PR HEST PR DAG var jeg nok dækket lidt ind smiley

    Problemet er at der heroppe hvor jeg bor ikke er så mange opstaldningssteder og ikke mange steder der kan leve op til mine krav.
    - Med 1500kr pr hest pr mdr, tænkte jeg jo om det var muligt at lave sit eget sted for de samme penge, - det er ikke tanken at man skal være afhængig af at nogen lejer sig ind, det er slet slet ikke idéen i det. Det er først og fremmest for at lave mit eget sted hvor jeg kan ha' min egen hest stående og ha' den som JEG synes passer bedst til min hest smiley


  • #3   19. apr 2012 vi er ved at bygge ny løsdrift... det er jo så i vores egen stald, men der skal også tænkes på gode folde, strøm m.m

    er da sikker på at det giver en lidt høj starts udgift., men efterfølgende er det ikke så tidskrævende pr. måned, men de spiser ofte mere hø/wrap når de går i løsdrift, for at holde varmen om vinteren...men du får sundere heste, som virker mere tilfredse..

    vi er som sagt ved at bygge løsdrift i funderblokke.. vi har ialt brugt 4500 og løsdriften er ca. 56 m2.. se en stor en af slagsen, emn vi har også gode kontakter der har gjort vi kunne købe materialer billigt..

    hvor bor du henne?? jeg har ekstra plads i min løsdrift, og bor i vestjylland.. og det behøver jo ikke være sindsyg dyrt..
    skriv evt. pb


  • #4   19. apr 2012 Det er så også det jeg frygter lidt - at man måske får brugt tid og kræfter på at få lavet noget hos andre, og så blir smidt ud.

    Men årh jeg synes bare det er svært at finde noget heroppe som fungerer ordentligt og jeg er nok bare for vant til at jeg havde heste hjemme i 18 år *GG*
    - Vil sgu ha' grovfoder til min hest i boks og på fold, i rigelige mængder - halm er altså i min verden ikke nok.
    Nå der kom vist lige en bøvs.

    Jeg bor helt oppe i noget der hedder Vestervig, ca. "midt i mellem" Thisted og Struer.
    - Her er ikke så mange hestesteder som har rigeligt med foldtider osv. - og tror da slet ikke her er nogen der har løsdrift smiley


  • #5   25. apr 2012 Andre der kunne ha' nogle input eller erfaringer?

Kommentér på:
Lave egen løsdrift?

Annonce