{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Pris for løsdrift {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley
Jeg har fået fat i et stykke jord, der ligger lige bag ved mit hus. Her vil jeg lave løsdrift til min egen vallak, og for at han får selskab vil jeg gerne have et par opstaldere.
Men jeg har ingen idé om, hvad jeg skal tage i opstaldningspris.
Lidt om hvordan det bliver:
To store folde, så jeg kan flytte dem hvis dem hvis den ene bliver for mudret.
Stort nybygget læskur (indtil videre 30kvm, med mulighed for at udvide senere)
Overdækket strigleplads
Tørv/træpille/spånebund i læskuret da min egen ikke tåler støv
Fodring to gange dagligt enten med eget foder eller med mit
Daglig udmugning
Dagligt opsyn med hestene
Altid frisk vand
Hø/halm/frøgræs flere gange dagligt (ikke ad libitum, da min egen har været forfangen, men de vil være dækket ind)
Der vil måske blive mulighed for at ride på et jordstykke, ellers er der både ridebane og hal i nærheden
Bus og letbane lige til døren
Det ligger lige midt i Kolind på Djursland


Der er garanteret flere ting jeg kunne fortælle, men det er som sagt helt nyt smiley

Hvad tænker I at jeg kan tage for opstaldning? Skal jeg vente med at udregne en pris til jeg kender prisen på hø osv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for løsdrift
  • #1   18. mar 2017 Altså jeg giver 700 kr. uden foder og hø for at stå i en privat løsdrift i Odense.
    Der har jeg adgang til min. 10 km ridesti og vi har en lille rounddel. Samtidig har vi ca. 2 km i skridt til den nærmeste ridehal/bane.

    Hvis jeg var dig ville jeg gøre op med mig selv om du vil sørge for foder (mængderabat) eller om de selv skal have med. Du skal jo også tage stilling til om du gider at fodre med mange foderblandinger osv.
    Samtidig ville jeg nok sige at hø var ud over opstaldningsprisen eller at xx antal kilo koster xx kr. smiley så er det nemmere at administrere i forhold til den enkelte hest smiley
    Og så ville jeg også overveje i forhold til vinterfold for jorden bliver temmelig hurtig helt ødelagt om vinteren så skal de gå på de samme folde som om sommeren??


  • #2   18. mar 2017 Der vil være to folde (det har jeg også skrevet :)) så de nemlig kan flyttes hvis der bliver for mudret.. smiley
    Det er vel lidt svært at udregne hø pr hest når de går sammen? Man ved jo ikke hvor meget den enkelte spiser.. smiley
    Jeg vil gerne sørge for foder, men hvis man nu ikke vil have det samme som min får, så vil jeg gerne fodre med det.. smiley Jeg vil gerne give så meget med i prisen som muligt, jeg har tid til det, og tror gerne min kæreste så at det kan løbe rundt, så vi ikke har for store ekstra udgifter på det.. smiley


  • #3   18. mar 2017 Jeg giver 600,- for løsdrift (14*4m, med flis) med hø og wrap ad libitum. Der bliver fodret to gange i døgnet med eget foder, jeg har 3-6 fodringer om ugen alt efter mit arbejde. Når man er derude, tager man klatter i boksen.
    Der er en 20*40 bane på stedet, vaskeplads, skabe og strigleplads.


  • #5   18. mar 2017 Jeg giver 1200kr for løsdrift. Med i prisen er kvalitets wrap med analyse på( ad libitum), vitaminer, stor kuperet fold med egen sø og hamp i løsdriften (har en allergi hest). Derudover har vi de mest fantastiske tur muligheder med en stor kuperet skov i baghaven, sø til at bade i og endnu er stor skov 10min.væk. 10 min væk er der ridebane, som vi låner gratis .

  • #6   18. mar 2017 To folde holder ikke desværre.. Medmindre disse to folde er rigtig rigtig store... Jeg har nu til sommer fire folde hvor to af de har været vinter fold i år. De er fuldstændig pløret op (det var min plan også så jeg skal have harvet og sået nyt græs i. Så mine heste bliver flyttet væk i 3 mnd så foldene bliver lavet og græsset får ro til at vokse sig stærkt og forholdsvis højt før de kommer hjem. smiley
    Til vinteren tager jeg de to andre folde som de får pløret op, også sår vi nyt græs i de næste forår, og vinteren efter får de en fast vinterfold. smiley og om sommeren har jeg fire folde at rokkere rundt på så en fold får 3 uger at vokse på og ikke bliver fuldstændig bidt ned... smiley

    Mvh TT


  • #7   18. mar 2017 Hvad er rigtig store? Jeg er helt ny i det her med at have heste hjemme, så jeg suger til mig af info.. smiley Jeg går ikke så højt op i græs hvis man kan sige det sådan, da min tidligere har været forfangen, og jeg hellere vil supplere ham med hø.. Der er selvfølgelig græs dernede, men der bliver ikke et overflod af det..

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #9   18. mar 2017 jvis jeg sku etablere en løsdrift så ville jeg ikke bruge mindre end en Ha Per hest af hensyn til foldens overlevelse, jeg ville desuden etablere flere spise stationer så alle heste har mulighed for at få grovfoder, der altid en der nok skal få så må de andre vente og håbe på at der er noget tilbage især fordi de ikke har fri adgang, jeg ville bruge slowfeedernet så ikke de vader rundt i maden og laver toilet i høet smiley hvilket giver stort spild.

    Hvis muligt investere i automatisk vanding i løsdrift så du ikke hele tiden skal fylde bajler smiley

    Vil ikke fortælle hvad jeg ville tage fordi det er løsdrift er det stadig det samme arbejde hvis du vil påtage dig så meget som du har skrevet, hvor lidt vil du arbejde for om dagen, lad os sige at du får 20 kr om dagen så er det 600 kr

    Dertil kommer vedligehold af folde og hegn, foder, hø, bund

    Du vil blive overrasket over hvor mange timer du skal bruge på projektet med fuldpasning smiley men kan godt forstå at det er hyggeligt med selskab synes bare ikke du skal betale for at have det smiley


  • #10   18. mar 2017 Husk, at selvom du har løsdrift, så er der stadig krav om, at der skal være en seperat boks, hvor en hest kan adskilles fra de øvrige smiley



  • #11   18. mar 2017 hvis vi havde plads i vores løsdrift ville prisen blive 1000kr incl. fuldpas og wrap men foder skulle man selv komme med.
    Vi har ridebane, ridehus og gode turmuligheder.
    Jeg vil mene at du kan tag omkring 6-700kr for det incl. hø/wrap men uden foder.


  • #12   18. mar 2017 Jeg havde 2,5 heste på 7000 kvm. Det var ikke nok. Har lagt 500 kvm mere og har delt folden op i fire så nu håber jeg på en sommer uden at skulle bruge hø... Folden var ikke blevet passet og plejet i 5 år.

    Mvh TT


  • #13   18. mar 2017 Jeg tror jeg ville søge efter nogle der har heste med samme problematik som din, så bliver det nemmere ift. At få tilfredse opstaldere smiley

    Mvh TT


  • #14   18. mar 2017 Jeg giver 400 for nuværende sted. Det er så uden foder, strøgelse, ridebane, ridehal eller andet.
    Og med 2 fodreaftner (resten fuldpas)
    Men med gode store folde og en god løsdrift og rigtig flot natur omkring.

    Jeg flytter så min hest her til den første. Her får jeg:
    Ridehal
    Løsdrift
    Flytning frem og tilbage til større fold dagligt.
    Foder
    Vitaminer

    Halm
    Fuldpas generelt (altså udmuning, fodring osv.)

    Og ridebane tæt på.
    Desuden er der planer om engang næste år at blive lavet ridebane, springbane og roundpen på stedet smiley

    For dette giver jeg 700.


    Alt efter hvor langt ridehal og det ligger væk. Vil jeg nok sige omkring de 600 smiley
    Havde der været ridehal og ridebane på stedet. Ville jeg nok have sagt omkring 800. smiley


  • #15   19. mar 2017 TT: Det er godt en tønde jord du har til dine heste?

    Tråd stareter. Hvor meget jord har i lejet?
    Som TT forslår vil jeg også tilbyde heste som din egen opstaldning. Har 2 heste selv og de vil ikke kunne gå i løsdrift sammen foedi de har vidt forskellige foder behov.


  • #16   19. mar 2017 Ja ca 1 1/2 tønde jord har jeg.

    Mvh TT


  • #17   20. mar 2017 Kamma D: Jeg kan selv bestemme hvor meget jeg vil have dernede, det stykke jeg har kigget på, vil jeg umiddelbart skyde på, er en 4000-5000.. Dette er jo selvfølgelig kun fordi, at min egen ikke skal leve af græs..

    Jeg er helt enig med jer i, at jeg skal gøre det klart når jeg søger opstaldere, at det er den friske luft der lægges vægt på, og ikke græs.. smiley


Kommentér på:
Pris for løsdrift

Annonce