{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

spørge men ikke høre ? {{forumTopicSubject}}

jeg syntes det er utrolig så mange indlæg der er, hvor rytter/ejer spørger om hjælp til et problem, men ikke vil "høre" på de svar der kommer
Hvis en f eks spørg om hjælp til sin hest, som bukker, så kommer der svar som. sadel, bid, tænder uopdragen osv og så benægter spørger at det kan være noget at det man foreslår. Som regel ender det ud i en beskidt diskution
Jeg kan også undre mig over hvor lidt folk somme tider tænker selv
Min ellers søde hoppe begyndte at være "vild" når de skulle ud om morgen.
Jeg brugte lidt logisk tænkning, var gået fra byg til havre, ok vi prøver lige at gå tilbage og binko det hjalp
Ofte er der spørgsmål hvor jeg tænker, øh hvor er den logiske tankegang

Men alt i alt : hvis man spørg herinde, ja så må man jo godtage de foreslag der kommer, om man så vil afprøve dem er jo op til en selv
Men at holde en pæn tone og debat, er det virkelig så svært

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørge men ikke høre ?
  • #1   19. apr 2012 Jeg er helt enig med dig! smiley

• #2   19. apr 2012 Må indrømme at jeg godt kan irritere mig lidt over svar herinde sommetider. Når man spørger om noget f.eks. ridemæssigt så får folk tit bare svaret: Få en ridelærer. Og det er jo egentlig ikke svaret på deres spørgsmål, for de spurgte jo ikke om de skulle finde en ridelærer eller ej.

Og at tjekke for smerter ved en hest der eksempelvis bukker, det tager jeg som en selvfølge, så igen kan det irritere mig lidt, at folk foreslår det, for det vil jeg da mene at man altid tjekker først. Så når man UDELUKKENDE får svar der fortæller at hesten skal tjekkes, så forstår jeg godt trådstartes frustration.

Jeg oprettede også et emne for lidt tid siden hvor jeg spurgte ind til et bestemt slags foder, og FRABAD mig andre alternativer. Alle de svar jeg fik, var ene alternativer - pisse irriterende når jeg hav de frabedt mig dem.

• #3   19. apr 2012 lige det med ridelære, så er det surt at få svaret, få dig en ridelærer
    Istedet skulle man måske skrive, prøv at få en 3.mand ud og undervise eller ride din hest
    Vi som "svare" kender hverken hest eller rytter eller kan se dem "live" og derfor kan vi jo kun gætte os frem

Kan godt se det du mener med dit foder spørgsmål, men derfor kan man jo godt holde en pæn tone, i det mindste smiley

• #4   19. apr 2012 Selvfølgelig. Men det er som med så meget andet, jo oftere det sker, jo sværere har man ved altid at svare i en pæn tone. Man bliver jo træt af det på et tidspunkt smiley

• #5   19. apr 2012 Er enig i at mange ikke tåler at høre de svar der kommer... lidt ligesom bare vil ha' bekræftet at deres egne mening er den rigtige smiley
    Heldigvis er der også nogle som tager imod det de kan bruge og lader reste passere smiley

Modsat er der også mange som føler at de til hver en tid skal ha deres mening ud i forumet... - selv når der ikke bliver spurgt smiley

• #6   19. apr 2012 Nogen gange så kunne trådstartere også godt gøre noget mere ud af, beskrive hvad der indtil videre er forsøgt.
    Så kunne man måske undgå, at der kom råd/svar som man allerede har afprøvet.

Men ellers er jeg da enig: Det er træls at folk først vil have hjælp og det helst HURTIGT, men så alligevel ikke vil acceptere den eventuelle hjælp.
    Men på den anden side: Man kan jo heller ikke forlange, at en trådstarter skal synes om alle gode råd og forslag.

• #7   19. apr 2012 DEt er altså også træls, når man har klargjort at det ikke er noget med sadlen, ryggen, eller tænderne. Og folk så bare bliver ved og ved og ved med at foreslå det :s

• #8   19. apr 2012 Jeg synes generelt der tit er en rigtig dårlig tone herinde...
    Og det er et mindst lige så stort problem at man nogle gange starter en tråd og så kommer der 100 svar på alt andet end det man rent faktisk spørger om.
    Som f.eks når én har et spørgsmål mht et bestemt bid, så ender det 9 ud af 10 gange i en krig mellem bidløs vs bidryttere... Osv.
    Og synes også at ordet DYREMISHANDLING bliver brugt ret flittigt herinde, i de fleste tilfælde helt uden nogen form for fornuft...
    I rigtig mange situationer er der jo ikke bare en facitliste når man har med heste, og dyr generelt, at gøre.. Det er da fint at folk har hver sin mening, men jeg forstår godt nok ikke hvorfor folk altid skal være belærende og arrogante i deres svar, det er da pisse irriterende at man ind imellem helt skal frygte at oprette et emne fordi man ikke har lyst til at få ubehagelige, nedladende kommentarer, Vi er i et forum hvor vi alle sammen har en fælles og helt fantastisk interesse, så hvorfor ikke lave en lidt hyggeligere stemning i stedet for altid at være efter hinanden...

• #9   20. apr 2012 Enig med lise smiley

• #10   20. apr 2012 Du har fuldstændig ret. Hvorfor spørger man, hvis man ikke gider have svar alligevel? Ja, jeg forstår det godt nok ikke.

• #11   20. apr 2012 Og så er jeg desuden også enig i, at hvis der er nogle bestemt ting som trådstarter allerede har sørget for, eller allerede har prøvet, så må man skrive det i indlægget, hvis man ikke vil haver det foreslået igen. Folk kan jo ikke vide hvad man har forsøgt, så man kan ikke tillade sig at blive sur eller irriteret på folk der så foreslår det.

Det er langt fra alle der tænker fornuftigt mht. heste - rigtig mange tænker slet ikke på at hesten måske har smerter, når den gør forskellige ting. Så det er bestemt ikke en selvfølge, at man har tjekket for smerter osv.

• #12   20. apr 2012 Nu har jeg ikke brugt forummet herinde så længe, men kan godt følge jer i det i skriver.

Jeg vil lige pointere at jeg synes jeg har fået gode svar på de indlæg jeg har oprettet herinde, men jeg lytter også meget gerne til andres erfaringer, da mine egne ikke er så store endnu (har kun har egen hest lidt over et år).

Men har da også oplevet at det man foreslår som hjælp til andre enten bliver ignoreret eller haglet ned, og det er ikke særlig behageligt.

Folk burde, som I også skriver, give sige bedre tid til at skrive indlæg og sørge for at få alle informationer med omkring problemet eller det man nu spørger om. Nogle ting kan der spørges om på ganske få linier, men har det noget med smerter på hesten eller adfærd så bør man skrive et langt og grundigt indlæg fordi så kan man bedre få råd smiley

Og ja hvis opretteren frabeder sig bestemte ting så bør man respektere det smiley OG man behøver jo ikke besvare ALLE indlæg smiley

Kommentér på:
spørge men ikke høre ?

Annonce