{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bergers smedie, pris?
  • #1   20. apr 2012 Kan man egentlig ikke se det på hjemmesiden?


  • #2   20. apr 2012 måske, men kan ikke finde det :S

  • #3   20. apr 2012 mener at vi plejer at give lige under 1000 kr. eksl. moms for 4 sko, og vi får 4 % rabat pga. fast aftale:) Derudover kommer der også kørsel oven i.

  • #4   20. apr 2012 Man har kunne se priserne, men de har ændret bestillingsformularen, så nu er der ikke priser


  • #5   20. apr 2012 Jeg gav mellem 1200 og 1300 for 4 sko inkl beskæring. Det er med kørsel, moms og det hele

  • #6   20. apr 2012 okay smiley

    Nogen af jer der kender både berger og a-beslag og har gode/dårlige ting at sige?


  • #7   20. apr 2012 Altså nu plejer min hest at stå opstaldet hos nogle der arbejder der, hvor deres børn også arbejder der, og jeg mener jeg giver under 1000 for 2 sko og beskæring.

  • #8   20. apr 2012 Har gode erfaringer med bergers smiley

  • #9   20. apr 2012 ville aldrig i mit liv bruge bergers igen...

  • #10   20. apr 2012 har haft brugt bergers dengang asbjørn (som har a-beslag) arbejdede der , og det var ham der var ude den ene gang jeg brugte dem . hesten var blevet skoet meget indfodet foran og var blevet skåret i ballen bagved - blodbad .. men ellers har jeg hørt at begge er dygtige

  • #11   20. apr 2012 Jeg har kun goe erfaringer med Berger's. Min hest skal have nogle bestemte sko på og beskæres meget specielt, da han er halt og har lige haft et ophold på Højgård. Men Berger's har været vildt professionelle og har været der hele vejen igennem og kigger med på røntgen billederne, så de ved præcist hvordan de skal sko min hest.

    Mener det koster 525 for beskæring og 1100 for 2 sko.


  • #12   20. apr 2012 Har desværre dårlige erfaring med Bergers.

    De er dyre i forhold til andre smed. Og nej deres arbejde er ikke mere værd, snarere tværtimod.

    Jeg sparer nu en del på smede regningen efter jeg flyttet fra Bergers. Det største plus for vores ene hoppe er at nu skal den ikke længere bedøves når den skal have smed. Det forlangte Bergers ellers ville de ikke tage den.

    Den var inden Bergers blevet taget af forskellige smede i 9 år uden bedøvelse uden problemer.


  • #13   20. apr 2012 lige knap 500 for beskæring og lige knap 1000 kr.for to sko og beskæring

  • #14   20. apr 2012 bruger heller aldrig bergers igen..
    de er slet ikke så gode til deres priser..


  • #15   20. apr 2012 Jeg bruger Ole fra Bergers, han er en utrolig dygtig mand og laver et godt arbejde hver gang - og så han RIGTIG god omkring hestene, han slår ikke og er voldelig (som mange smede kan være), han skælder dem kun ud og siger "fy" når de driller ham smiley

    Og min hest elsker ham smiley

    Jeg giver kun 690 ,- for beskæring og 2 sko smiley


  • #16   20. apr 2012 C. Rasmussen, tror desværre rigtig mange andre har et helt andet forhold til ole, end hvad du forklare..


    Men hold dig fra bergers!


  • #17   20. apr 2012 umildbart kan det prismæssigt ikke svare sig overhovedet at vælge bergers..
    og der er godt nok mange forskellige priser fra dem.. Underligt..


  • #18   20. apr 2012 hos os tager han vist 400 eller 500 for en beskæring, ved ikke med sko da jeg ikke har sko på mine heste

  • #19   20. apr 2012 Grundet de forskellige priser er jo, at man kan komme i deres selvpasser ordning, hvor der så er noget rabat at indhente. smiley

    Syntes det er underligt, i kan udtale jer om at de fagligt ikke passer til deres priser.

    Henrik blev både Dansk og Nordisk mester i år. De sidste 6 år er hans lærlinge blevet årets lærling/ dnask mester for lærlinge. Henrik blev nummer 7 til VM sidste år og skal afsted igen til sommer.
    Henrik har som den eneste dansker taget hele den engelske uddannelse, som er den sværeste uddannelse for beslagsmede i verden. Han har oveni købet fået en award for hans eksamen, da den var så flot.

    Så at de tager et par 100 kr. mere for deres arbejde er i mine øjne forståeligt. smiley


  • #20   20. apr 2012 Pernille, hvad henrik og de andre har udført på min hest, så lever de desværre ikke op til det du fortæller.. står nu med en hest, der har gået uden sko, indtil de havde fat i den. Og nu går den med alverdens Special sko!

  • #21   20. apr 2012 Personligt synes jeg slet ikke Bergers kan leve op til deres pris niveau.
    Synes de er alt for dyrer - især fordi min egen super fantastiske smed kun tager 300 for besækring og ca. 700 for forsko+beskæring.
    Ham har jeg ALDRIG haft på problemer med, og hvis hesten smider en sko, så kommer han i løbet af 1-3 dage og sætter en ny på.
    Her har jeg oplevet at der kan gå rigtig lang tid før f.eks. Bergers kommer ud - min veninde måtte vente lige knap 2 uger på de kom ud til en tapt sko.


  • #22   20. apr 2012 Og selvfølgelig mange andre "skræk-historier" - men ja, synes efterhånden det er svært at finde sig en rigtig god smed, som både gør arbejdet ordenligt, overholder sine aftaler og har en god omgang med hesten.

    Synes man hører rigtig mange forfærdeligt ting - ikke kun om Bergers, men ja, generelt bare smede rundt omkring....


  • #23   20. apr 2012 Selvfølgelig er der mange andre rigtig dygtige smede. smiley Og der er skrækhistorier om alle. Nogle der er sande, men langt de fleste er nok desværre en overdrivelse af sandheden. Sådan er de fleste hestefolk desværre.

    Ang. at din hest har fået lagt nogle sko p, hvor den før har gået uden, er måske at smeden fra Berger's har kunnet se noget din tidl. ikke kunne. Langt de fleste heste går f.eks bedst på equilibrium (4-punkts sko), men da de ikke ligner en normal sko eller er lidt dyrere, så fravælger mange at ligge sådan nogle sko på.

    Håber det er til at forstå. Det går lidt stærkt. smiley


  • #24   20. apr 2012 Nej den fik sko på fordi de skar hele dragten væk, den var på ansager og blir undersøgt, fordi den stod stok halt på 2 forben dagen efter de havde været der, og for så klar besked på det er noget lort bergeres desværre har lavet. og jeg kun heldig hun er ride hest den dag idag..

    Men ja, man historier, er nok overdrevet, men jeg kender desværre en 10 stykker, som laangt fra er overdrevet, så de lever hvertfald ikke til deres priser og udd.. smiley


  • #25   20. apr 2012 Plus den fik ringsko med kile og sål på smiley !
    Så det var ikke bare en 4 punkt sko.


  • #26   20. apr 2012 Nu var det jo bare et eksempel. smiley

    Og der findes jo ligeså mange historier som der er smede. smiley

    Jeg er fuldt ud tilfreds med dem og de er grunden til min stadig lever. Så der er jo også solskins historier. Og alle laer jo fejl en gang i mellem.

    Det gode ved Berger's er jo også at der er flere svende, så der bliver jo udskiftet engang imellem, så hvis den samme smed laver for mange fejl, så kan han jo erstattes med en der er dygtigere....


  • #27   20. apr 2012 jeg vil ikke sige at det kendskab jeg har til Bergers er skræk historie Men desværre sandhed

    Har haft anket en sag mod Bergers. Som jeg fik medhold i. Det var desværre anden gang Bergers skadede hesten.

    Først gang måtte Højgårdens smed rette op på deres arbejde. Da var det sålknusninger på begge forhove. Bergers var dog ikke enig i denne diagnose. Da smedene ikke hænger på træerne valgt jeg, set i bakspejlet en meget dum beslutning, at forsætte med Bergers

    Anden gang de beskade hesten gik jeg videre til smedens ankeordning.

    De kender desværre alt for godt til Bergers arbejde smiley

    Et er konkurrance og et er daglig dag
    .
    Ja der er flere svende med det er jo svært at udskifte Bergers selv

    Vores ene hoppe fik flere smedebemærkninger til kåring. Bergers var dog ikke enig. Men ville ikke gøre noget ved det.
    Det har været Bergers der har haft hoppen siden den var 2 måneder.

    Der er jo også en grund til at Bergers har mistet mange kunder i vores område.





  • #28   20. apr 2012 Stald Hyldtoft: Jeg blander mig ikke enkelte sager. smiley

  • #29   20. apr 2012 Det skal du heller ikke smiley

    Men det var en bemærkning til en af dine tidligere indlæg i tråden.

    Jeg vil sige at jeg også var med i selvpasser ordningen. Så jeg fik også rabat.

    Jeg havde 6 heste ved dem og kunne i forbindelse med sagen. Ser at når man har over 5 heste vil man få 10% rabat. Det har de så aldrig fortalt mig heller ej givet mig.

    Ved min nye smed får jeg 10% rabat + sparer jeg ca. 900 kr til dyrlægen. Så det bliver til noget i løbet af et år.

    mange har aldrig forstår hvorfor Bergers forlangte den bedøvet.Heriblandt vores dyrlæge, En børnepony som et barn på 5 år kunne løfte ben på. Men Bergers havde ikke tålmodigheden og mente bare at den skulle have nogle tæsk. Så lærte den det igen efter sit uheld.

    Heldigvis har den sidste skade Bergers lavede i min stald hvorefter jeg smed dem ud. Bevirket at jeg har fået DK bedste smed smiley Han tager vores heste uden bedøvelse og de accepterer + kan lide ham.

    Vores nye hest var også bedøvet da det var Bergers der havde den.


  • #30   20. apr 2012 Samt er hans arbejde noget bedre end Bergers smiley

  • #31   20. apr 2012 Kunne være interessant hvis i fortalte om hvem i har skiftet til?
    Jeg har ikke selv været kunde hos Bergers. så det ved jeg intet om.


  • #32   20. apr 2012 altså nu kender jeg en derfra personligt så, og han er fantasktisk desværre kan han kun i weekender da han er oplære over i K.B.H og faktisk har han redet min hest Asterix fra døden.

  • #33   21. apr 2012 jeg giver 1400 kr for beskæring + 4 sko inkl. moms og kørsel.

    Jeg er med i selvpasser ordning.

    Jeg har indtil videre være meget tilfredse med deres arbejde, og min hest er typen der tit smider sko, og har det sidste ½ år hvor jeg har brugt dem kun smidt en enkelt, og de kom dagen efter og satte den på uden beregning.


  • #34   22. apr 2012 Ang. de forskellige priser så er der jo også mange forskellige sko, der hver har sin pris. smiley

  • #35   22. apr 2012 Pernille K
    Nu er det voldsom stor forskel på de smede konkurrancer og det daglige arbejde i stalden.


  • #36   22. apr 2012 Ingen kan gøre alle tilfredse... om det er læger, dyrlæger, tandlæger osv osv... Der vil altid være nogen som har dårlige erfaringer og syntes andre skal holde sig væk.

    Man finder ikke nogen der er perfekte.

    Men nu har bergers jo en kæmpe kunde kreds, hvor folk er tilfredse med arbejdet.

    Og ja de har helt sikkert lavet fejl som alle andre mennesker.

    Vi er mennesker og ikke robotter.

    Dem som fraråder bergers, og har valgt at få ny smed -. den nye smed har med garanti også lavet fejl hos andre, og der er sikkert andre der også vil fraråde dem, men i er tilfredse.

    Det er jo det der er det vigtigste - at være tilfreds.

    Og nu spurgte TS ikke om folk ville fraråde dem, men om priser - så lad os nu holde os til det.


  • #37   22. apr 2012 Britt smiley PARFAIT

    jo hun spurgte faktisk om dårlige ting ved dem, lidt længere oppe hvor hun skrev ''Nogen af jer der kender både berger og a-beslag og har gode/dårlige ting at sige?
    '' smiley


  • #38   22. apr 2012 Ok min fejl. læste kun hendes første indlæg. omkring priser.

  • #39   22. apr 2012 Britt: Ja det er menneskelig at fejle.

    Men det bedste man så kan gøre derefter er at erkende sin fejl og accepterer hvad Smedens ankeordning skriver

    Det har Bergers meget svært ved.

    Det kender jeg flere smede, som erkender når de laver fejl og retter også selv op på det. Det er trods alt hesten man først skal tænke på.



  • #40   22. apr 2012 Shella: Ikke rigtigt. Kun det at de til konkurrencer, skal rette varme sko til, hvilket er mere sært end at rette kolde sko til. smiley


  • #41   22. apr 2012 Nu kender jeg 7 andre der også bruger Ole, og de er meget tilfreds med ham.. Men der er nogle mennesker som helst skal have det bedste af det bedste, men ikke vil betale for det....

    Og så starter der dumme og dårlig rygter om andre folk..

    Jeg er tilfreds med ham, og min hest har en flænge i sin hov, som mange andre smede ikke kunne lave ordenligt (jeg nævner ikke navne, da jeg ikke vil hænge folk ud på nettet), men da jeg fik Ole fik han den ordnet, så nu kan man knap nok se den.

    Vi brugte også Ole til et militarystævne, som stævnesmed - der var desværre en hest der rev skoen af så den rev noget af hoven af, så skoen ikke kunne sættes på igen. Det ordnede Ole lige for en 100 krone, og hesten fik sko på igen og var haltfri, og klar til terrænbanen.


  • #42   22. apr 2012 Jeg har brugt dem alle de år jeg ahr haft hest (i ca 6 år)

Kommentér på:
Bergers smedie, pris?

Annonce