{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.037 visninger | Oprettet:

Sko og ridehjelm i stalden? hvad plejer du? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen smiley

Vi har diskuteret rigtig meget over på min rideskole/ der hvor jeg har min pony opstaldet omkring hvad sko du har på i stalden?

Clogs, altid sikkerhedssko eller converse hvis du feks. kommer lige fra skole eller lign?

Og vi har også snakket rigtig meget med omkring ridehjelm - skal man have den på i stalden eller er det op til ens eget ansvar ( ens forældre) - hvis du er over 18 har du så altid ridehjelm på når du rider eller bare generelt omgangen med heste? Og hvad er din holdning til det..?

Kom frisk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sko og ridehjelm i stalden? hvad plejer du?
  • #1   22. apr 2012 I vores klub er ridehjelm obligatorisk når du er til hest, uanset alder, kunnen og ridedisciplin.
    Bruger den dog ikke i stalden og ved longering.

Sidste år brugte jeg kondisko i stalden om sommeren, men så fik min søster trådt en negl af, og nu har jeg så købt mig et par Ariat jodphurs med stålsnude, som jeg kan bruge om sommeren. Om vinteren bruger jeg Dubbary støvler. Tør ikke bruge kondisko/Converse mere i stalden, i hvert fald ikke når jeg skal håndtere heste.

• #2   22. apr 2012 Min datter har altid ridehjelm på i stalden (4år), men har jeg ikke selv smiley af sko bruger jeg faktisk bare adidas svar på converse, og rider ligeledes i dem, da jeg føler at jeg har bedre kontrol/føleling med fusserne smiley

• #3   22. apr 2012 Der hvor jeg står er det op yilmen selv hvis du er over 18 år, dog rider jeg altid med hjelm selvom jg snart bliver 40, af sko har jeg alt fra træsko, ridestøvler og jourphurs på, både ved omgang med hest og under udmugning..

• #4   22. apr 2012 Puha sko har jeg haft både converse, stofsko og ridestøvler, dog har jeg for det meste ridestøvler på.

Jeg rider ALTID med ridehjelm, men må dog ærgeligt erkende, at jeg ikke bruge den i stald, til ud og ind lukning mm. Selvom jeg nok burde, da jeg har været ude for ting, hvor det havde været klogt. :-))

• #5   22. apr 2012 mine heste står ude ved mine forældre, når jeg er ude ved hestene har jeg ofte gummistøvler på, men egentligt burde jeg nok havde sikkerheds sko på.
    jeg har kun ridehjelm på når jeg ridder på en af hestene

• #6   22. apr 2012 Jeg rider faktisk altid med ridehjelm efter jeg har fået hesten hjem og stå.. (gjorde ikke inden når jeg red i ridehus, men altid udendørs og på tur..)

Af sko bruger jeg kondisko når jeg er i stalden, og rider faktisk også ofte i dem.. Men rider ligeså ofte i mine ridestøvler.. det kommer lidt an på hvad jeg rider og hvilken hest.. smiley

• #7   22. apr 2012 på min gamle rideskole så berideren nærmest sort hvis vi kom ind i stalden i klipklapper/clogssandaler. for hvis vi blev jogget på af en hest ville vi få ødelagt tæerne, så har vændet mig til at have hele sko på, som minium kondisko

• #8   22. apr 2012 Jeg har et par staldstøvler fra Seeland på i stalden smiley De bliver nok skiftet ud med noget lidt 'lettere' her når det bliver varmere, for de er foret til at kunne klare vinterkulden - og så bliver mine fødder jo stegt smiley Dem har jeg på lige indtil jeg skal til at lægge trense på min hest. Her skifter jeg til mine ridestøvler.

Jeg rider ALTID med hjelm, uanset hvor varmt det er smiley Jeg er meget glad for mit hoved, og ser helst ikke at der kommer revner i det - på trods af at jeg stoler 100% på min hest, så kan han jo også blive skræmt af et eller andet. Jeg har den ikke på i stalden, og det har jeg aldrig haft smiley Men jeg kan ikke sætte mig op uden, det føles helt forkert.

• #9   22. apr 2012 Btw. Rider altid med ridehjelm, for den har redet mit hovede før!

• #10   22. apr 2012 Jeg har altid enden gummistøvler på i stalden og så har jeg mine ridestøvler i et skab der ude så skifter jeg til dem når jeg skal ride.
    Og jeg har for det meste ridehjelm på både i stalden og så har jeg altid ridehjelm på når vi skal hente min hest fra folden og når jeg rider smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #11   22. apr 2012 Er i stalden og rider med mine helt almindelige Puma gummisko. Jeg rider altid med ridehjelm, men det har hændt, at jeg glemmer at tage den på. Stortset altid efter jeg er kommet op. Det er ulempen ved en hjelm, der ikke generer. smiley

• #12   22. apr 2012 Der er kommet lov om at ALLE skal bære ridehjelm under ridning smiley
    jeg har den på når jeg rider, men ikke i stalden.

ang. fodtøj, har jeg enten nogle sneakers på, eller mine læder ridestøvler.

• #13   22. apr 2012 Nu kommer jeg jo samme sted som dig Nina smiley
    Personligt rider jeg altid med hjelm, tør ikke andet, efter flere uheld igennem årene.
    Jeg har dog ikke hjelm på i stalden, det synes jeg personligt er lige i overkanten. Men synes det er fint at de små ryttere har den på, de er lidt mere udsætte når de er så små.

Jeg troede faktisk at en klub under drf skulle kræve at alle ryttere uanset alder bruger hjelm ved ridning, på klubbens område.
    Sådan har jeg da forstået de nye regler....

Hvad angår fodtøj, så bruger jeg alm. Sko eller de ridestøvler jeg nu lige har.
    Så længe folk ikke går rundt i klipklapper eller lignende, er det fint med mig.

• #14   22. apr 2012 Hvis man er under 1,30 (mener jeg det er) skal man have hjelm på i stalden, er man over må man selv bestemme.

Af sko må vi ikke have noget "mindre" end kondisko på.

Nogen gange har jeg hjelm på i stalden, men for det meste har jeg ikke smiley Jeg går normalt i mine Reebok sko eller Sorel støvler i stalden indtil jeg tager mine støvler på smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #15   22. apr 2012 Er det ikke kun i rideklubber under DRF?

Forresten, når jeg ikke rider i lammeskindssadel, altså alm. med stigbøjler, så har jeg leggings og korte ridestøvler med stålsnude på og om vinteren Seeland støvler.

• #16   22. apr 2012 Og alle skal altid ride med hjelm smiley

• #17   22. apr 2012 Dansk Ride Forbunds repræsentantskab vedtager obligatorisk brug af ridehjelm

På Dansk Ride Forbunds Repræsentantskabsmøde i Rebild den 25. marts vedtog repræsentantskabet med 271 ja-stemmer mod 21 nej-stemmer og en blank et forslag fra bestyrelsen, om ændringer af vedtægterne. Ændringerne medfører bl.a., at alle forbundets klubber fremover er forpligtet til at have et sæt sikkerhedsregler, der er i overensstemmelse med betingelserne for optagelse af nye klubber. Heraf fremgår det, at alle klubbens medlemmer skal ride bære en sikkerhedsgodkendt ridehjelm ved ridning på klubbens faciliteter.

• #19   22. apr 2012 Jeg render rundt med noget ala converse sko. jeg elsker dem. er også begyndt at ride med dem, men svaret er, jeg lige har haft et eller andet i foden brækket og i de sko er der plads og frihed til min fod. også er de gode at ride med.
    jeg burde dog efterhånden gå tilbage til min staldsko. men neeej.. who am i kidding.
    hjelm.. min hest er utrolig frisk og ikke bange for at komme med et buk eller noget smiley

• #20   22. apr 2012 jeg har min ridehjelm på når jeg rider! ALTID! jeg har den også tit på i stalden men kun fordi jeg synes den varmer og er mega behagelig! i stalden har jeg converse på smiley

• #22   22. apr 2012 Tror ikke at vi må have converse på i stalden... Og alle skal desuden altid have vest på når man springer.

• #23   22. apr 2012 hos os er reglerne med sikkerhedsvest, at det er under undervisning og stævner smiley jeg kan godt gå op og tage et lille op på en hest, uden at skulle ud og investere i en sikkerhedsvest smiley

• #24   22. apr 2012 Rider altid med hjelm og jeg er 22. Står på et privat opstaldningssted, og der er krav om at alle under 18 skal bære hjelm.

Har et par sjældne gange redet uden dengang jeg havde haflinger, men nu rider jeg altid med den, min hest er kun 5 og er meget energisk det meste af tiden. Men ville stadig ride med den selvom det var en ældre og doven hest.

Hvad angår fodtøj så er jeg ret slem til at rende i converse, og til sommer også i klipklapper. Her i vinters i mine almindelige vinterstøvler eller gummistøvler. Og så kommer ridestøvlerne på inden trensen ligges på hesten. smiley

• #25   22. apr 2012 Gummistøvler eller sko som jeg ikke bruger i skolen mere, det er det jeg bruger i stalden. smiley Bruger ALDRIG mine ridestøvler, da de helst skal holde en del år smiley

Jeg bruger altid hjelm når jeg rider, hesten er løs i hallen eller longerer, og for det meste når jeg henter hestene. smiley

• #26   22. apr 2012 Rider altid med ridehjelm smiley og bruger mine ridestøvler, både i stalden og mår jeg rider (:

• #27   22. apr 2012 Har Kun ridehjelm på når jeg rider

Og Sko har jeg aaaaltid Træsko på. Elsker mine træsko. Lever i mine træsko. Det er kun hvis jeg skal et eller andet jeg ikke har træsko på ;-D

• #28   22. apr 2012 Har altid hjelm på når jeg rider, men plejer ikke at have det på når jeg strigler eller bare er i stalden

Af sko har jeg enten korte ridestøvler eller mine dr. martens støvler

• #29   22. apr 2012 Bruger kun ridehjelm når jeg rider, bærer altid ridestøvler når jeg er ved hestene, men når jeg bare går og muger ud og lign. har jeg bare gummistøvler på smiley

• #32   22. apr 2012 i vores stald må man ikke have åbne sko som ballerinaer o.s.v
    ridehjeml skal alle have på der er under 18 over 18 er på eget ansvar men alle rider med ridehjelm og ridestøvler

• #33   22. apr 2012 Lige nu har jeg mine sikkerhedssko på når jeg render rundt i stalden..
    skifter så til mine jodphurs når jeg skal ride..

I vinters havde jeg så nogle varme støvler, uden sikkerhed.. Hvilket også har også har resulteret i en smadret tånegl, da min hest lige skulle stille sig oven på den...
    Så ris til egen røv, kan man jo sige, bare fordi man vil have varme fødder...

Hjelm har jeg ALTID på når jeg rider.. Hesten kan snuble, miste balancen, en stigrem kan knække eller andet, uanset hvor sød, gammel eller bovlam din pony eller hest er...
    Har ikke hjelm på i stalden, der håber jeg fornuften og respekten for dyret kan redde mig smiley

• #35   22. apr 2012 Har faktisk altid gummistøvler på stalden.. Rider selv med ridehjelm.. Synes det er op til folk selv, når de er over 18. Alle ude ved os rider faktisk med hjelm (så vidt jeg lige kan huske), hvilket jeg synes er rigtigt fedt og ansvarligt gjort..

• #36   22. apr 2012 Nu er jeg i privat stald, men jeg bruger aldrig ridehjelm i stalden. Kun når jeg rider. Ang. skoene, så er det i den mudrede tid, gummistøvler, og ellers er det ridestøvler eller hvad jeg havde på da jeg kom ud i stalden smiley

• #37   22. apr 2012 Går bare rundt i gummisko i stalden, og bruger heller aldrig ridehjelm i stalden smiley

Kommentér på:
Sko og ridehjelm i stalden? hvad plejer du?

Annonce