{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Springpony - hvilken? {{forumTopicSubject}}

Min yngste datter vil gerne være springrytter og udviser umiddelbart et ret stort naturtalent for det, og hendes absolutte mål er at overhale en pige på rideskolen som har været på ponylandsholdet, og som voksen er hendes mål at pringe højder og på plan med dem som kommer i fjernsynet. Ja hun har store mål af en 6 årig men tro mig hun arbejder virkelig for at nå dem! smiley

Nu tænker vi så lidt i hvilken pony som er god for spring. Her taler vi race, bygning, hvad skal vi kigge efter og sådan lidt det hele. Vi tænker på på et senere tidspunkt at købe en plag som vi selv får redet til således at det kun er hende som har ejet den når den skal bruges til stævner. Ved godt det er et stort arbejde, men hvad gør man ikke for sine børn smiley

Som tilføjelse vil jeg gerne sige at det ikke kun er fordi hun er min datter jeg siger hun er et naturtalent, det er hvad andre også siger, samtidig med at hun er frygtløs og bestemt ikke bange for at falde af. Jo vildere jo bedre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Springpony - hvilken?
  • #1   24. apr 2012 Jeg ved ikke om der er en bestem slags race som er bedre end andre, men ville som udgangspunkt gå efter de lidt lette racer, sådan dsp og lign. Jeg ville kigge på markedet og lede efter en der allerede har sprunget en del, som kan være en god lære pony smiley

• #2   24. apr 2012 en god lærepony er altid en super start smiley

• #5   24. apr 2012 Jeg vil helt klart anbefale en Connemara! Jeg møder ALTID en fremragende Connemara når jeg smutter til springstævne med min egen Connemara, de er så skønne smiley

• #6   24. apr 2012 Jeg tænkte også umildbart på en connemara.. Det er som regel meget fornuftige i hovedet, det er nogle robuste ponyer som ofte ses i springsporten..

• #7   24. apr 2012 Connemare vil jeg bestemt undersøge nærmere tak smiley

Nu er jeg på kig efter race da vi vil købe en plag som kan rides/trænes op. Vi har en begynder pony til hende som hun rider på nu og lære det grundliggende, men skal jo bruge en senere når hun ikke kan komme længere på den vi har nu smiley

• #8   24. apr 2012 Hvis du er villig til at tage rejsen helt til Bornholm, så ville jeg klart anbefale at kigge ind hos Hesteklewa! De avler de skønneste heste og ponyer med anlæg for det hele, da de rider military smiley
    Og ellers så er det bare at lede markedet godt igennem smiley

• #9   24. apr 2012 Der er lige lidt for langt til Bornholm, desværre, bor i midtjylland.

Men ellers tak for omtanken smiley

• #10   24. apr 2012 Hvis i ville have en unghest..
    http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/303750/

• #11   24. apr 2012 Connemara vil jeg også anbefale. De er super gode i hovedet.

-Det med at købe en plag, kunne eventuelt være en der blev stor pony, og som hun derfor har år til at kunne ride.

Indtil den kan rides, ville jeg finde en lille og erfaring springpony smiley

• #12   24. apr 2012 L&B det er nemlig derfor vi søger en plag smiley Vi har en erfaren pony som hun springer på nu. Det er en 3'er som er lidt op af dage, men hun kan stadig bruge den en del år endnu og derfor må det meget gerne være en 1'er pony som vi finder, fordi hun så gerne skulle kunne ride den til hun bliver 16 smiley

• #13   24. apr 2012 Sanne Kolind det er lige sådan noget vi leder efter smiley så ved vi da hvad vi skal spare op til, for det er ikke lige nu vi skal købe ville bare høre hvad man anbefaler smiley hun kan som sagt ride på den vi har nogle år endnu smiley

• #14   24. apr 2012 kig efter en god bagpart - bagparten siger man er hestens motor smiley
    New forest, DSP osv. af de populære racer er alle udmærkede springponyer

• #15   24. apr 2012 Klart connemara. De har naturtalent. Men du skal være opmærksom på, at den skal være avlet til spring, hvis den skal kunne gå høje klasser. Der er efterhånden for mange "showponyer", som kan være nok så flinke læreponyer, men som ikke har kapacitet til over L-klasserne... Se evt. min hjemmeside.

Springponyer kan være bygget ganske tosset og alligevel overraske og spring super. Men god benstilling er altid vigtig, selv om jeg efterhånden har set mange med utrolig skæve ben holde til at spring høje klasser. Men undersøgelser har vist, at man skal vurdere en spring-unghest på stamtavlen. Så se på forældrenes resultater, hvis i vil købe en hel ung.

• #16   24. apr 2012 vil anbefale en welsh eller lignende. som sagt tidligere oppe en let pony! smiley

men for guds skyld hvor jeg håber hun også vil ride lidt dressur på den pony hun nu får!

• #17   24. apr 2012
    En hest der selv vil springe :o) Så istedet for at kigge på racen, så kig på om den er selvgående, teknikken når den hopper mm.

Min part Zolo springer SUPER, han har ryggen godt med og kommer godt over. Men, på en bane har han ingen energi og derfor springer han dårligt ofte. Derfor super ærgeligt når han ellers springer godt.
    Så hvis han skal "noget" med spring, skal det være i naturen til jagter o.l

• #19   24. apr 2012 Jeg har en welsh, de er altså også udmærkede springponyer! Han er dejlig robust, springer med en super energi, den eneste ulempe til mindre piger er vel bare at de er ret stærke!(-:

Men ellers vil jer også sige at DSP'erne og Connemaraerne klare sig rigtig godt ude på stævnepladserne. Tyske sportsponyer er også rigtig gode!(-:

• #20   24. apr 2012 (link fjernet)

• #21   24. apr 2012 Henriette - hvorfor er det vigtigt hun skal ride dressur på den andet end kunne de mest grundliggende ting?

Hun har absolut ingen interesse i dressur og har aldrig haft det, den eneste grund til hun rider det nu er at ellers får hun ikke lov til at springe for mig og hendes far. Men der er på ingen måde planer om noget dressur i konkurrenceplan...

Cille S - min computer er dum og vil ikke gå ind på din hjemmeside, men kigger på den senere når min kæreste kommer hjem smiley

Welsh har jeg hørt godt om, og kender både den og connemaren, da begge racer er repræsenteret på vores rideskole smiley

• #22   24. apr 2012 Stald KS - han er godt nok dejlig og dygtig! Desværre er han for gammel vil jeg mene, for inden min datter er stor nok til ham vil han være 14-15 år og 20 inden hun er færdig med ham. Men skal klart huske den type, for det kan ske det er bedre at købe sådan en end en plag, og så har vi lidt længere tid til at finde den smiley Men tak for eksemplet

• #23   24. apr 2012 fordi man ser mange børn og unge som glemmer at ride dressur på deres heste/ponyer!
    jeg synes bare det er vigtigt at de også kan ride dressur når de vil ride spring!
    jeg ved selvfølgelig godt at man kan ride det grundlæggende i dressuren før man starter med at springe, men man skal også bare huske at gøre det..

• #24   24. apr 2012 Man kan ikke springe godt hvis man ikke har en god dressur bag sig! smiley
    Du skal bruge dressuren så meget når du kommer op i de højere klasser fordi der kommer kombinationer og hvis du ikke aner hvad en halv parade er så kommer du ikke langt! smiley

• #25   24. apr 2012 Nåå på den måde, jamen det gør hun smiley Vores beridder (som hun starter undervisning på i næste uge) forlanger de tager dressurundervisning hos ham hvis de skal have springundervisning. Og han er den eneste som underviser i spring såå smiley

Og er helt enig, troede bare i mente højere dressur på den, mig som misforstod. Grunden til Tasha først er startet til ridning nu som 6 årig er at hun ikke har ville ride dressur men kun spring, og derfor har hun ikke fået lov, men nu forstår hun det hænger sammen. Men det bliver ikke høj dressur med flotte svære øvelser for det gider hun ikke, men noget kommer der smiley for ja det er vigtigt

Kommentér på:
Springpony - hvilken?

Annonce