{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal jeg give dækken på?
  • #2   26. apr 2012 Det ville jeg gøre:-)
    Alle forholdsregler med svamp, har du sikkert styr på, så... smiley


  • #3   26. apr 2012 Jeg ved egentlig ikke særlig meget om svamp, andet end det med at dækken ikke er så godt og så har jeg har fået noget shampoo fra dyrlægen som han skal vaskes i når det er blevet lidt varmere, men så ved jeg ikke så meget mere om det da jeg aldrig har oplevet det før, hos mine andre heste. Derfor jeg spørger smiley

  • #4   26. apr 2012 hvis jeg var dig, ville jeg give hesten dækken på.

    jeg ville også begynde at vaske hesten i det shampoo nu, og så lade ham tørre med fleecedækken, inden han får det andet dækken på igen smiley

    - så er du hurtigt over de problemer smiley


  • #5   26. apr 2012 Jeg ville ikke lægge dækken på, for så lukker du jo svampen inde.

    Tror også sagtens han kan holde varmen, det er jo ikke så koldt, selvom det regner


  • #6   26. apr 2012 Enig med Monty Madglad smiley


    men måske er det bedre med et ulddækken end et fleece, da fugten bedre kan fordampe igennem et ulddækken, og det ikke bliver vådt på samme måde.

    og så synes jeg også bare du skal gå igang med at bruge det shampoo du har fået fra dyrlægen, for du behøver jo kun at "pletvaske" i de områder hvor den har svamp, du skal jo ikke gøre hesten gennemvåd.

    smiley


  • #7   26. apr 2012 Okay jeg forstod det sådan at han skulle vaskes med shampoo'en og derefter spules helt igennem for at få shampooen helt ud af pelsen? Min dyrlæge sagde at jeg skulle vente med at vaske til det var blevet lidt varmere i vejret, da han også står på løsdrift og ikke har mulighed for at komme ind, andet end i deres læskur, hvor han ikke kan stå alene uden at få seperationsangst.
    Så han er ikke igang med sin behandling endnu.
    Men tilbage til spørgsmålet, det ville være dumt at give ham dækken på?


  • #8   26. apr 2012 Når han står i løsdrift, så tager du jo nok ikke dækken af ham om natten. Så ja, jeg mener det vil være dumt at give dækken. Han kan ikke få "luftet" pelsen om natten, hvis han går med dækkenet hele døgnet, og så gror svampen rigtigt. Du er simpelthen nødt til at vente til vejret bliver lidt bedre, så strigl ham grundigt, evt barber ham og derefter en god vask. Og så håbe på at regnen holder sig væk, så han kan få lov at tørre i bund. Held og lykke med det smiley

  • #9   26. apr 2012 Hehe mange tak og tak for svar alle sammen smiley

Kommentér på:
skal jeg give dækken på?

Annonce