{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.779 visninger | Oprettet:

HJÆLP! -min hest er blevet ond! {{forumTopicSubject}}

Min hest har gået sammen med en hoppe.. Cindy.. På jordfoldene. Cindy er en sk!de dum ko. Men min hest satte hende på plads, efter to dage. Det var jo egnelig ret godt, ik?

De begyndte at komme på græs, for at vende sig til det. Min gik sammen med Chopran (Verdens mest sødeste og omsorgsfulde hest) og stella. De var 'sko-hestene', og derfor skulle de gå på det mest jævne græsstykke.

Men idag og igår (jeg var syg, så jeg har ikke sæt min hest siden i søndags smiley ) sagde min mor at den var sat på hel-dags græs nu. Den gik nok sammen med chopran den første dag. Sammen med Cindy og Tica. Dumme køer smiley Og da de lukkede dem ind, kunne man se to hestesko på Chopran's bagdel smiley - Lige som min hest også havde gjord ved Cindy. Men nu er cindy jo kun en 'sølle' avls hest. Og Chopran er jo en mere værdigfuld ridehest! Næste da blev min så flyttet over til Amanda og Salvador (De to ponyer derude). Da Mellanie skulle ride, og dermed lukke sin pony ind, var Amanda heeelt skumsvedt! Min hets havde simpelhen jagtet Amanda!

CINDY HAR GJORDT MIN HEST OND!

**Ved godt at man ikke kan sige at en hest er ond. Men Cindy har altså lært den det**

-Hvordan skal jeg dog vende den af med det?

Jeg gider slet ikke at have sådan en sur hest. Jeg vil gerne ligge sammen med den ude på marken til sommer, ligge på dens ryg mens den græsser. Pille i dens pandelok.. I ved, sådan nogle ting kan man ikke med en sur hest.. Som min er blevet.

HJÆÆÆLP MIIIG!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! -min hest er blevet ond!
  • #1   3. maj 2012
    Du kan ikke bestemme hvem din hest skal syntes om :o)
    Afhængigt af hvor dominerende heste er så endes de med at tottes fordi 2 heste meget dominerende og begge vil gå lige det samme sted.

Det kan man intet gøre det. Man kan vente og se og lade dem finde ud af det.
    Gør de ikke det, så må man finde en anden ordning.

• #2   3. maj 2012 Ja.. Men man bliver bare lidt fustreret over det.

• #3   3. maj 2012 Din hest bliver under ingen omstændigheder ond af at gå sammen med nogle heste du ikke kan lide.
    Alle heste har en rangorden og når i har skiftet jeres rundt så meget på så kort tid kan sår/ skrammer og større skader næppe undgås.
    Heste bruger lang tid på at lære hinanden at kende så at flytte dem sådan rundt på få dage med skriftende partnere er altså at at bede om ballade.
    Din hest er altså heller ikke sur men højest sandsynligt noget forvirret over al den bytten rundt og forskellige foldkammerater. Lad hende stå på en fold med nogle hun kender eller dem hun skal stå med resten af sommeren så falder der ro på lige pludselig. Men der kan snildt gå op til en måned eller mere før hestenes indbyrdes rangorden er på plads. Men giv hende tid, hun skal nok falde til ro igen.

• #4   3. maj 2012 Uden at vide det helt præcist, så kan nogle heste nemt stresse op af at blive flyttet sådan rundt med nye heste hele tiden. Og som nogle siger så er det bedste forsvar angreb... altså er det måske en mulighed at din hest er blevet utryk efter da andre har været efter den og for at undgå at komme ud for det igen vælger den at "slå" først om man kan sige.
    Men nu kender jeg jo ikke hestene og de mere præcise omstændighedder og det er derfor bare en teori smiley

• #5   3. maj 2012 Ok smiley

• #6   3. maj 2012 Heste gør ikke hinanden onde, og du kan ikke vide om det ikke ville være sket, selvom din hest ikke havde gået med de heste du ikke kan lide.

Du skal ikke bebrejde andre heste, for den måde din hest opfører sig på. Det er de færreste heste der kan gå med alle andre heste, uden nogensinde at komme op og tottes over det.

• #7   3. maj 2012 istemmer mig janni H´s mening....

de stakkels heste har ingen tilhørsforhold, det kan kun skabe uro... de er flok og vane dyr, så den mindste forandring kan bringe dem ud af balance.....

jo problemet er menneske skabt, få lavet faste fold partnere så stopper balladen hurtigt

• #8   3. maj 2012 Synes dit indlæg er komplet uintelligent. Man kan ikke menneskelighed heste. De kan ikke blive onde af hinanden. Det handler om hvor de er i rangordenen. Dit indlæg siger mere om dig og hvad du synes om de andre heste end noget andet.

Kendte selv en der på et tidspunkt ville have sin hest flyttet som foldkammerat til min, fordi de en dag brød igennem hegnet, og det var IHVERTFALD kun min hest der kunne finde på det, og hendes skulle ikke "lære" at gøre sådan nogle ting, fordi min gjorde det....... Har aldrig været vidne til noget mere latterligt. Ham der ejede stalden ville heller ikke til at flytte rundt, for de fungerede fint som foldvenner og de gjorde det aldrig siden..

• #9   3. maj 2012 Menneskeliggøre*

Kommentér på:
HJÆLP! -min hest er blevet ond!

Annonce