En god efterskole? :-) {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er
Jeg er så heldig at skulle på efterskole i skoleåret 2014-15
Problemet er bare at jeg ikke rigtig kan finde den helt perfekte... så jeg håber lidt i vil hjælpe mig!
Jeg har nogle små krav:
- Det skal selvfølgelig være ridelinje!
- Det skal være god og lærerig (skole) undervisning (Og ikke for mange lektier:-P)
- God mad, og gerne mulighed for vegetarmad
- Pæne og rene faciliteter og møbler
- Rygning forbudt!
- God rideundervisning- både i spring og dressur
- Også gerne mulighed for ponygamestræning!
- Mulighed for at tage egen hest med
- Ikke for mange "regler", altså man skal have lov til at ride når man vil, og må ride ud på tur og sådan...:-)
- Ikke for meget "arbejde" -altså selvfølgelig vil jeg gerne ordne hestene og sådan, men har bare hørt om mange hvis efterskoleår er blevet lidt ødelagt på grund af for meget hårdt arbejde med udmugning, fjerne sten fra folden o.s.v.... hvis i forstår...;-)
- Man skal må ride bidløst
- Der skal være mulighed for horsemanshiptræning og sådan...
Alle kravene behøver ikke at blive overholdt, men bare så mange som muligt
I må også meget gerne skrive nogle plusser og minuser ved skolerne
På forhånd 1000 taak!
Hilsen Mig
Blogger
Følger: 228 Følgere: 1403 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.583
Gik der 2 år
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 321
Aalestrup Naturefterskole kan klart anbefales
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.895
Gik på vittrup efterskole i løkken i 06/07 -var jeg rigtig glad for..
Da jeg var der lærte vi en masse groundwork - en af lærerne er westernrytter. Der var også en dressurrytter, og årgangen efter hørte jeg fik ugentlig besøg en en springtræner. Der er rideafstand til strand, og gode faciliteter. Men der er jo mange år siden, men de går meget op i deres hestelinje..
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
Der er staldarbejde, men helt ærligt, så er det jo også din egen hest?
jan 2009
Følger: 51 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 77
jan 2007
maj 2007
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 618
Men jeg kan KLART anbefale Aalestrup Naturefterskole, fantastisk hestelinie og de skønneste lærere man kunne ønske sig !
jan 2007
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 135
flere af dem ser rigtig gode ud, men da jeg bor på nordsjælland er der desværre rigtig langt til de fleste:-(
Men bliv endlig ved med at skrive!:-) det er en kæmpe hjælp! Tusind tak:-)
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
nov 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 431
Der er en ridelærer. Det fungerede sådan at vi havde undervisning tirsdag onsdag og torsdag og torsdag var der normalt springundervisning. Man skal selv have hest med. Jeg red selv bidløs da jeg var på efterskolen. Underviseren er Monty Roberts uddannet og går op i horsemansship. Og selvom man ikke er enige i alle Montys metoder, skal det altså ikke afskrække. Hun tvinger ikke nogen til noget.
Der er ikke sådan meget arbejde ved det. Du skal selvfølgelig passe din egen boks. Så er man 8 hold, så hver 8. hverdag har man staldvagt hvor man fodre og lukker heste ud og ind + der er en ekstra tjans. fx at dække huller i ridehuset eller lign.
Der var fine turmuligheder og vi måtte ride ud så længe der var en med + vi skulle lige oplyse en lærer på skolen om det. Når vandet var varmt nok måtte vi også ride i fjorden.
Derudover synes jeg det er en dejlig skole generelt. Skolen har ikke en masse regler. Der er ikke pige og drenge gange og altså intet forbudt område på skolen. Drenge og piger boede side om side og det fungerede rigtig godt :)!
9. årgang er der en alm. og en udendørs. Det udendørs var vi ikke end el af, da det er et nyt tiltag, men har hørt godt om det
10. klasserne er prøvefri, så der er ikke mega meget fagligt at hente. Der er meget frihed, men man får nogen gode kvalifikationer. Den ene 10. klasse er projektorienteret og den anden var mere kreativ orienteret.
Jeg nød mit år på Fjordvang, så vil anbefale at kigge fordi. De har vidst åbent hus her en gang i Maj :)!
En god efterskole? :-)