{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.002 visninger | Oprettet:

Stigbøjler - hvilke? {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan anbefale et par gode stigbøjler? Til en bomløs, jeg rider ture og med tiden distance. Havde et par gamle brugte indtil forleden, hvor stigbøjlen knækkede i to (hele fodstøtten forsvandt under mig) i fuld galop og jeg røg af og har nu et par trykkede ribben. MEGET ubehageligt - og har aldrig hørt om metalbøjler der pludselig knækker!

Hvad med de her, er det kun til islændreryttere eller? Og hvad er fordele/ulemper ved den type?
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stigbøjler - hvilke?
  • #1   9. maj 2012 Har dem du linker til, de er meget lette. Det gode ved dem er, at man ikke kommer til at sidde fast i dem, og at de meget nemt hopper af foden hvis ikke man har vægt i dem. Rider selv DV

• #2   9. maj 2012 Den type sikkerhedsstigbøjler du henviser til kender jeg ikke, men ved man kan købe dem mange steder og de er ikke kun til islændere :o)

Min piger rider med de sikkerhedsbøjler med elastik i. De kan anbefales for har endnu andrig prøvet at de er styrtet af og har hængt fast. Elastikke hopper af hver gang som den skal så foden ryger med ud :o)

Min bonusdatter bruger nogle med et gummistykke mellem det øverste af stigbøjlen og der hvor man sætter foden. Det gør at man kan bukke stigbøjlen og den derfor også skulle ryge af foden ved fald. Ved ikke hvor godt det virker, men de ligner mere "almindelige" stigbøjler end dem vi bruger, jeg er bare mere tryk ved dem vi selv bruger.

Den stigbøjle som knækkede for dig, var det i den side du stiger op på hesten? Metal kan med tiden godt blive "træt" og så virker det ikke ordentligt mere, og hvis det er samme bøjle du altid træder op i, så bliver det hurtigere "træt". Kan følge det er en meget ubehagelig situation, og min ældste datter har også prøvet og trykke ribben og jeg føler virkelig med dig!

• #4   9. maj 2012 Magister Equie: Kan godt lide de er lette - betyder jo også noget til distance. Er i tvivl om hvilken side af dem der skal vende ind mod hesten? Er de så lette at man nemt mister dem?

Tina L: Ærligt talt, så ved jeg det ikke - min hest er under tilridning og har købt sadlen brugt med ældre bøjler til. Den sad i modsatte side nu, men det har den jo ikke nødvendigvis gjort:-) Og det har uden tvivl været metal-træthed...der var intet at se på den ellers. Men skide træls, når det er første gang man rider sin hest i galop (og i øvrigt meget længe siden man har redet og er lidt en kylling).
    Det gode var at han på ingen måde var skyld i det - og det kunne være gået meget værre...

• #6   9. maj 2012 Christina, har ikke selv oplevet at de er faldet af når jeg har redet - kun når jeg er blevet smidt af, og så er det jo kun praktisk. Også gode når man skal gøre hesten ryttervant, at man hurtigt og let kan liste foden ud af bøjlen.
    Ja, de er gode til distance pga. den lette vægt smiley

• #7   9. maj 2012 håber ikke du er blevet bange for det så :o) og som du selv siger, så har hesten absolut ingen skyld i det. Og ja ting bliver jo slidt. Må indrømme at da vi købte en brugt sadel til den lille var det første vi gjorde at købe nye stigremme og bøjler :o) men det er selvfølgelig let at være bagklog ;o) Er bare glad for der ikke er sket mere med dig.

• #8   9. maj 2012 Nogle gange må man lære på den hårde måde smiley
    Vest er også næste investering.....

• #9   9. maj 2012 Hej Søde
    Jeg synes personligt ikke så godt om islænderbøjlerne, synes de sidder dårligt på foden.

Dem her synes jeg til gengæld er super gode, de kan bare godt knirke lidt, men så skal de bare lige have lidt olie ; )
    http://hestegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=734264

Men ved ikke om du vil synes de er for tunge måske?

• #10   10. maj 2012 Rider selv med islænderbøjler på min ene part, ikke en islænder, og jeg synes de er superbehagelige. Det er dog ikke letvægts jeg rider med. Syntes fordelen ved islænderbøjlerne er, at hvis man taber dem, er de lette at fange igen - har stort besvær med at fange Katlas stigbøjler, som er magen til dem, Tine linker til.

Har aldrig prøvet letvægtsbøjlerne, men de almindelige islænderbøjler kan jeg helt klart anbefale! smiley

• #11   10. maj 2012 christina jeg har to slags sikkerhedsstigebøjler, du er velkommen til at prøve og låne dem begge, men nyprisen ligger i den tunge ende , det ene par 1300kr og det andet 800kr. jeg har bare været heldig at finde dem brugte, måske du også kan det : )

Tør bare ikke ride med andet end dem der kan åbnes helt, har hørt for mnge skrækhistorier, med folk der er blevet trukket efter hesten pu ha : (

Kommentér på:
Stigbøjler - hvilke?

Annonce