{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Når tiden bare ikke er der? {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig fået et dilemma for mig selv.
Jeg elsker at ride og jeg elsker "mine" heste, men jeg ved snart ikke hvor jeg skal gøre af mig selv med hensyn til at have tiden til dem.
Jeg passer seks heste for en ældre herre og har en jeg lejer af en anden. og så er der en føller på fej dvs. at jeg i alt får

3 avls hopper (den ene skal tilrides til efterår )
1 hingste plag
1 ride hest
2 føller + den der er på vej

Jeg selv går på gymnasie så tiden er der bare ikke, men hvad gør man når, der ikke er nogle der vil købe, og man ikke kan finde en mere der vil passe dem.
Jeg ved godt det ikke er mine heste, men jeg syntes jeg har en stor del af ansvaret for at de befinder sig godt så jeg vil ikke bare stoppe med at passe dem for ham.
Jeg har desuden tre skader i knæet og en i ryggen, så ud over at jeg ikke kan komme ned til dem hver dag pga. tid så er det også begrænset hvor meget jeg kan gøre når jeg er der.

De står dog et sted hvor der dagligt kommer mange mennesker forbi, og naturligvis kommer de på fold, bliver fodret og lukket ind og ud HVER DAG.
de to hopper med føl bliver også snakket meget med af folk der kommer forbi.

Men hvad ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når tiden bare ikke er der?
  • #1   12. maj 2012 Jeg ville spørge om det var muligt at jeg bare kunne passe nogle af hestene. Så kunne han jo finde en anden der kunne komme, og du kunne også selv gå på udkig, for jeg ved at der er rigtig mange ansvarlige piger der gerne vil passe heste når de ikke kan få deres egen smiley

• #2   12. maj 2012 -TT-
    som jeg har skrevet, kan vi ikke finde flere der vil passe, vi har sygt med lys og lygte og har haft annoncer flere stæder. Men kun en har givet respons, og hun er der kun en gang i ugen. Trods det er gratis er der ikke mange der vil, når dyrene ikke er tilredet og, man selv skal betale for brug af faciliteter samt udstyr, hvis man ønsker at tilride.

• #3   12. maj 2012 Man vælger selv hvor meget tid man har til sine heste, men med hensyn til dine skade, kan jeg godt se at der er et problem...

Jeg ville bede ejeren om at betale sig fra, at en pige kom de dage du ikke kan komme.. Både for at aflaste dig, men også for hestene` skyld.. Heste er jo et fuldtidsarbejde..

Hvis ikke det kunne lade sig gøre, så ville jeg spørge ejeren om at sætte dem billigt til salg.. smiley

• #4   12. maj 2012 Simone Sohl P
    jeg tror nu ikke ejer vil gøre nogle af delene, sagde til ham på at tidspunkt at jeg kun ville arbejde med to af hans heste og det resulterede i at de andre bare kom til at stå, uden nogle social kontakt til mennesker overhovedet.
    Men jeg syntes bare ikke det er ret meget at komme ud til dem omkring 3 gange i ugen men gym gør det umuligt at komme mere. :S

• #5   12. maj 2012 Hmm, kan godt se at du står svært.. Kan du så ikke snakke med ejeren om, at nogle kunne få gratis part hvor de må tilride om ride gratis??

• #6   12. maj 2012 Det er allerede gratis, dog skal man betale for brug af faciliteter.

• #7   12. maj 2012 ja, men så prøv at gøre det helt gratis.. Og ellers skal ejer måske have en lektion i hvordan man har hest smiley

• #8   12. maj 2012 Jeg tror bare ikke ejer er så meget for at skulle betale og det skal også siges at det er heste med rigtig gode papirere nogle af dem.
    Men hvad kan jeg gøre og er det ok kun at være derned tre gange i ugen når det er skolen der afholder en fra det?
    hvordan får i andre tiden til det?

• #9   12. maj 2012 Ved du hvad, hvis der ikke er nogen der vil passe dem, så må han fandme ofre de "penge" på at gøre det gratis. Det nytter ikke at man sælger et produkt hvor der ingen kunder er, så man ændre lidt på strategien. Ellers får han dem aldrig solgt

• #11   12. maj 2012 Jeg ville sige fra. Enten begynde at kræve penge for det, eller bare droppe det. Og beholde en-to af dem jeg bedst ville ofre tid på. Ikke dine heste ikke dit problem.

Ejeren giver ikke dig mad på sengen, for at være blevet syg af stress. Eller hjælper dig til et job når du dumper fag pga mangel på lektie læsning.

Pas på dig selv, kun dig der kan gøre det, det dit liv din fremtid og din priotering.
    Lader du dig udnytte så bliver du udnyttet, sådan er livet. Tror jeg de fleste med hest kender til i en eller anden grad.

Sæt dig ned tænk dig om og prioter. Du har et langt liv foran dig, dur ikke du brænder dig selv ud så tidligt.

• #12   12. maj 2012 Jamen jeg takker for at i kan se mit dilemma, men hvad så med de stakkels heste, syntes bare det er så synd hvis de slet ikke kommer i kontakt med mennesker

• #13   12. maj 2012 Skru ned for ambitionerne - ellers går du død i det, og det ender med at være en sur pligt.

Du spørger om det er i orden kun at være der tre gange om ugen - JA!

Nogen har tid til hest hver dag, og nogen har tid til dem indimellem. Så længe hesten bliver passet og tilset i det daglige, så skal du ikke gå og have dårlig samvittighed over ikke at træne dem dagligt.

- Hilsen hende der også går i gymnasiet, arbejder 10-15 timer om ugen og nogengange er ved hesten hver eneste dag (nogengange både morgen og aften) og nogen uger kun 2 gange.

• #14   12. maj 2012 Hvis det var din egen hest havde jeg sagt at der ingen undskyldninger er, for ikke at komme ned til sin hest..

Men eftersom det ikke er dine egne skulle du måske bare sige fra..
    Jeg syntes ikke at 3 gange om ugen er nok.. Men det er selvfølgelig bedre end ingenting..

Jeg ville gøre en af de to ting her: 1. sige til mig selv at det ikke er mit fulde ansvar eftersom det ikke er mine heste, og 3 gange om ugen er bedre en intet.
    Eller:
    2. Sige stop, finde en halvpart på en anden hest, måske et andet sted, og holde øje med hestene du havde passet, og hvis ikke de blev passet, så kontakte hestens værn eller nyt heste liv..

• #15   12. maj 2012 Helt enig med Simone, ville selv vælge valgmulighed nummer 2 smiley

Kommentér på:
Når tiden bare ikke er der?

Annonce