{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Efter døden. {{forumTopicSubject}}

Inspireret af indlægget om jagten på hestekød, kom jeg til at tænke på noget.
Hvad skal der ske med jeres hest når den ikke er her mere?

Ved godt det kan være en hård ting at tænke på, men synes stadig den er værd at overveje,
Mine piger er begge fuldstændigt afklarede omkring deres heste. Hvis de stadig er vores når de skal aflives, så skal de gives til Givskud Zoo og bruges til løve og tiger foder :o) Måske bliver det Jyllands Park Zoo i stedet, da den er lokal og tæt på os, men under alle omstændigheder skal de ende som dyrefoder :o)
Grundlaget er at de ønsker ikke deres heste skal ende som sæber, og de synes det vil være godt at de store kattedyr kan få et festmåltid :o)

Hvad med jer andre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efter døden.
  • #1   12. maj 2012 DAKA bruger ikke længere hestekød til sæbe men som brændsel til udvindelse af fedt :o)

(link fjernet)

Men min skal forhåbentlig i Zoo - desværre er ventelisten jo lang. Hun er dog udelukket fra konsum og en slagter er derfor udelukket - heldigvis.

• #2   12. maj 2012 Min ryger sikkert til Daka -vi har før både aflivet (og så til Daka) og fået slagtet til spisning (af mennesker altså;o))
    Begge dele har jeg det ok med, men jeg foretrækker dog at dyret bruges til noget "fornuftigt" hvis det er muligt. Det afhænger jo lidt af hvorfor dyret skal aflives.

• #3   12. maj 2012 Det synes jeg næsten mine forældre skal tage stilling til under mine krav self. Altså INGEN slagter.

• #4   12. maj 2012 Hov ja -og som reglerne er nu, er konsum jo ikke længere en mulighed. Det er simpelthen for besværligt at have en hest der ikke er udelukket fra konsum.

men forudsat man kan finde en ordentlig slagter osv, synes jeg ellers det er en super løsning (eller, hvis man selv kan spise egen hest, kan finde en der gør det hjemme hos en selv)

• #5   12. maj 2012 Begge mine aflivede heste er kommet til DAKA smiley
    Sku jeg nogensinde ha en aflivet igen, blir det også DAKA smiley

• #6   12. maj 2012 Skal lige være sikker - udelukkes fra konsum betyder den ikke må spises af mennesker ik?

Og ja selvfølgelig afhænger det af hvad hesten dør af :o)

• #7   12. maj 2012 Da Palmira havde brug for at komme herfra, blev hun aflivet og derefter hentet af Daka. Den beslutning havde/har jeg det godt med...

Det bliver sikkert på samme måde med Sindi - forhåbentlig går der mange mange år endnu smiley

• #8   12. maj 2012 Tina -ja det gør det. Og som reglerne er nu, skal man jo nærmest have en doktorgrad i papir-nusseri for at have en hest der ikke er udelukket fra konsum.

Så vores er nu udelukket så vi får ikke længere slagtet... Og givskud o.l. er der ofte så lang ventetid på at det faktisk kun er gamle heste hvor man kan se i god tid at det nok lakker mod enden, hvor det er relevant at overveje.

• #9   12. maj 2012 Hvis jeg havde en hest, og den blev aflivet, så ville jeg helt klart give den til en Zoo...

• #10   12. maj 2012 Daka.. Bryder mig ikke om tanken om at andre sidder og tygger i min bedste ven .. smiley Men der er vi jo så forskellige - Og syntes da det er flot at nogle giver deres heste til eks Givskud Zoo, og slagtere og sådan.. Men personligt bryder jeg mig ikke om det, men vil heller ikke blande mig i hvordan andre skiller sig af med deres dyr smiley

Dog syntes jeg ikke at slagtetransportere til eks italien er fair.. Det er jeg meget imod, af den grund at de ofte kommer til at køre turen en hel del gange, inden de når enden.. Og at stå i en brændene heste transporter fyldt med fremmede heste, og sandsynligvis uden vand og mad, syntes jeg ivertfald ikke er en værdig slutning..

Men alm slagtning og det, herhjemme i DK har jeg ikke noget imod smiley

• #11   12. maj 2012 vidste faktisk ikke der var venteliste på zoo. Og håber da de kan bruges selvom de er chippet, ved det de fleste jo er chippet nu til dags - begge mine er -.-'

• #12   12. maj 2012 mine bliver slagtet

• #13   12. maj 2012 Hehe, i må have taget fejl - Hestene må ikke slagtes, vis de IKKE er chippet :))

• #14   12. maj 2012 Min er udelukket fra konsum, så ingen slagtning her smiley Og er han stadig min når han en dag skal herfra, så bliver det Daka, eller en zoo hvis det er muligt (pga. lange ventetider er det jo ikke sikkert det er muligt)

• #15   12. maj 2012 Må heste kremeres?

• #17   12. maj 2012 the vegan way of life: Kan ikke huske om det kan lade sig gøre, men jeg ved at der er dyrekirkegårde rundt omkring, jeg har nemlig selv undersøgt det på et tidspunkt da min ej skal til daka, zoo eller slagtes smiley

• #19   12. maj 2012 Super!
    Nu har jeg ikke egen hest lige nu, men kunne forestille mig, at når jeg får, og hvis den dør i min varetægt, så skal han/hun kremeres smiley

• #20   12. maj 2012 Jeg har det på samme måde, så er super glad for at muligheden er der smiley

• #21   12. maj 2012 georg skal om mindst 40 år skydes m bolt pistol, så hans sjæl tager på de evige græsmarker, og derefter kan de gøre hva de vil m resten. Da er d bare en død krop.

• #23   12. maj 2012 Mine er uden tvivl kommet til DAKA. Jeg har set de der skræk indslag fra bla heste sladrer ikke osv med hestes reaktion på og komme på slagteri og syntes det var forfærdentlig og se dem frygt hesten havde for og komme ind i det rum der lugtede af blod. Ville aldrig byde min hest dette.

Og så har jeg flere gange været i zoo hvor der er blevet tildelt en hest, tanken om og skulle køre min hest dertil i levende live for og blive aflivet med et skud i panden for efterfølgende den skulle køres til rovdyrene gjorde mig virkelig dårlig. Tankerne fløj gennem hovedet på mig da jeg så dem stå der og flå i hestene på den måde selvom jeg ikke havde kendt hesten der lå der.

Jeg ved godt det er sådan fødekæden nu en gang er, men for mig har jeg det bedst med og tage afsked med min hest hjemme i trygge og vante omgivelser hvor hesten ikke på forhånd vil føle nogen frygt. Efterfølgende kan jeg bruge lige netop den tid på afsked som jeg har behov for uden nogle står og venter på jeg bliver færdig og dermed føles presset til og få det overstået i en fart idet DAKA først kommer den efterfølgende dag efter dyret.

Og ja jeg har også set både hesten blive hentet og stedet DAKA. Bestemt ikke noget behageligt sted DAKA når man tænker på ens elskede hest skal dertil, men for mig er det der betyder mest hvordan og hvor den er i den sidste tid inden døden, er den rolig og afslappet i vante omgivelser, eller er den et fremmed sted hvor den er stresset og nervøs og frygter hvad der skal ske? En død hest føler ikke smerte, så hvad der efterfølgende sker efter døden indtræffer er ikke det vigtigste for mig, jeg ville dog nok have meget svært ved og komme i Els zoo lang tid efter hvis jeg havde leveret min hest der, også selv som død og aflivet hjemmefra.

• #24   13. maj 2012 Ville ikke have noget imod min blev sagtes, og endte som lækre bøffer. Når hans tid en dag var forbi. Dog har nogle før mig sat kryds der gør jeg ikke må få ham slagtet. Fik jeg oplyst da jeg oprettede pas på ham. Blev faktisk. Ret forarget over at den hest jeg. Ejer har bestemmer over. Faktisk ikke kan slagtes selv hvis jeg ville det!
    Mener når man køber hesten burde det være op til nye ejere.

Men. Ja regler drukner vi jo i. Så jeg får ham hvis det blir en alm. Afslutning på hans liv, sendt til kvl tror jeg. Så kan dyrlæge studerene øve sig (når han er aflivet) og de sender. Derefter vidre til daka. Så gør han ihvertfald gavn lige til det sidste.

Men nej det aldrig sjovt at skulle sige farvel. Og da min gamle skulle afsted, finder man ud af, hvor hårdt det. Er at være heste ejer, for dr altså kun dig selv til at arrangere hestens sidste dag smiley ingen hjælp at hente her.

• #25   13. maj 2012 Mange tak for jeres svar :o) Det giver stof til eftertanke, faktisk står der ting flere steder jeg ikke var klar over. Er også glad for at mine piger ikke er unormale at de vil sende deres heste til zoo :o) Troede jeg faktisk ikke særligt mange gjorde, men det kan jeg forstå de gør...

Kommentér på:
Efter døden.

Annonce