{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Hest der bider {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Jeg har en hest der til tider godt kan bide andre heste temmelig voldsomt. Jeg vil derfor høre om der er nogen der kender til måder hvorpå man kan få det stoppet, evt noget man kan smøre de andre heste ind i eller noget mundkurv eller lignende, hesten skal samtidig kunne spise græs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der bider
  • #1   15. maj 2012 Hehe nej undskyld, men jeg så lige en hel flok heste for mig, der er smurt ind i sennep...
    At smøre andres heste ind i et eller andet, tror jeg næppe folk vil gå med til.



  • #3   15. maj 2012 Alle hestene er mine, så at smøre dem ind ville ikke være noget problem, det er ikke en løsning at skille dem ad da der kun er 3 heste og en af dem dermed vil komme til at gå alene.... Jeg tænker lidt at noget som en mundkurv kun løser problemet så længe hesten har den på, men hvis de andre heste er smurt ind i et eller andet der hvor den bider dem, at den måske ville finde ud af at det ikke er rart at bide dem

  • #4   15. maj 2012 Jeg tror ikke den når at smage, når den bider, så det er slet ikke sikkert den kan koble den grimme smag på tændene sammen med de andre heste. Det var noget andet, hvis den stod og gnavede i noget...

    Jeg tror måske jeg ville overveje mundkurv - om ikk andet, så bare i en periode for at se om den kan læres af med det.


  • #5   15. maj 2012 du kunne vel også have bidehesten på den ene halvdel af folden, og de to andre på den anden, med en eltråd i midten, så kan de to ikkebidende trække sig, når nr. 3 bliver for grov ind over hegnet.

  • #6   15. maj 2012 men hvis det var en mundkurv, kan den så komme til at spise græs nok? det er godt nok nogle små hulle der er i dem

  • #7   15. maj 2012 Jeg tænker lidt om, ikke du skal finde ud af hvorfor den bider??
    Der må jo være en grund til at den bider og at smøre den ind, vil ikke fjerne årsagen.

    At smøre de andre ind, vil også nemt ødelægge de andres mulighed for at gnubbe og pelspleje hinanden.

    Jeg tænker også at dele folden op i 2.
    Ja så kommer den ene til at gå alene, men den kan da stadig se de andre.
    For nogle år siden, fik vi problemer med 3 som gik sammen. Også fordi at den ene bed en af de andre. Den bed fordi den ville have magten.
    Vi lod simpelthen den der bed, gå på en del af folden alene.
    Det tog hesten ikke skade og efter nogen tid, så gik problemet i sig, og de kom så på fold sammen igen.


  • #8   15. maj 2012 Der er vist flere forskellige typer mundkurv, og den med gummi i enden, kan man jo selv gøre hulle større i smiley

  • #9   15. maj 2012 kast små sten på hesten der bider så tror den jo at de andre heste er efter den

  • #10   15. maj 2012 Cecilie H: Hvis vi nu antager at trådstarter har et liv, så har hun nok ikke tid til at sidde på folden hele dagen og smide med sten smiley
    Tror nu heller ikke at heste er så dumme, at de ikke kan kan regne den slags ud.


  • #11   16. maj 2012 Cecilie H: Hahahahaha... Det var forhåbentligt for sjov? smiley



  • #12   16. maj 2012 Den bider fordi den er dominerende og vil bestemme, bidene er meget voldsomme....
    Jeg er bestemt ikke tilhænger af at lade heste gå alene, de har jo brug for social adfærd, og det kan de ikke hvis der er et hegn imellem.
    Men indtil videre har dette været en nødløsning, problemet er så at når jeg engang lukker dem sammen igen vil den dominerende lade sine fustrationer gå ud over de andre, og det vil i hvert fald den første dags tid være værre end før de blev sepereret.
    Hele problemet opstod da jeg for et stykke tid siden fik en ny hest på folden, da dette skete begyndt den ene af de gamle at blive vildt dominerende, den ville beskytte den nye, og var efter nummer 3. Den nye hest er en meget usikker type, og den blev bange for den dominerende fordi den var lidt voldsom i sin adfærd, så nu er kan den dominerende ikke med nogen af dem.


  • #14   16. maj 2012 jeg har kun 3 bokse til om vinteren, og skulle der stå en sommeren over er der ikke græs nok :-S Men det kunne ske at man skulle prøve at skifte en af dem ud med en ældre... Den der er meget dominerende er kun 5 år gammel, men har aldrig prøvet at have andre heste over sig i hierakiet, den har været den stærkeste i flokken siden den var 1,5 år gammel..

  • #15   16. maj 2012 Et ret nemt forsøg kunne være at spraye de andre m Bidstop fra blue horse. Aner ikke om det vil virke i det her tilfælde men jeg har med succes brugt det på dækkener der ellers i leg og dominans blev bidt i stykker. De andre holdt hurtigt op m at tá i det.

Kommentér på:
Hest der bider

Annonce