{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

foder til ekstrem tynd hest ? {{forumTopicSubject}}

min frieserhingst er blevet ekstrem tynd efter han har haft tarmslyng og influenza
er der nogen der har rigtig god erfaring med noget foder så det ikke tager for lang tid før han er pæn igen
det skal være til at få fat i nord for ålborg
har hørt at kalvefoder er godt
lige nu får han havre og omega 3 junior

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder til ekstrem tynd hest ?
  • #1   16. maj 2012 det tager bare lang tid for en hest at tage på igen, jeg har haft god erfaring med soyaskrå smiley det koster ikke ret meget og de behøver ikke store mængder.

• #2   16. maj 2012 http://www.brogaarden.eu/Foder.15/Build-Up-mix-20-kg.30685.aspx

det er ihvertfald beregnet til heste der skal tage på smiley

• #3   16. maj 2012 ud med havren! Min har også været for tynd og hendes kost hedder:
    til hvert måltid:
    4kg hø
    roepiller
    lucerne på olie ikke melasse
    en müsliblanding
    compete
    2 forskellig slags olie: omega 3 og soya.
    Jeg køber alt mit foder fra equsana
    Min har taget rigtig flot på og har fået den flotteste, sunde pels og klare øjne - det hele kører smiley

• #4   16. maj 2012 hvis du går ind på deres hjemmeside kan du få en foderplan tilpasset din hest sendt på mail gratis (selvfølgelig har de ikke set den, men den giver en meget god idé om bl.a., hvor lidt foder de fleste hesteejere giver deres heste. )

• #5   16. maj 2012 Linamix, det kan købes i Hjallerup, Brønderslev og Hjørring maskinforretning. 500g linamix, plus olie op til 3dl dagligt og med masser af grovfoder har jeg givet med god effekt.

• #6   16. maj 2012 Åh det er squ meget forskelligt hvad der virker bedst.
    Life har været døden nær da jeg fik hende så vi har kørt følgende:
    Fri adgang til wrap og hø.
    muesli - Pavo, kan ikk huske navnet.
    Tjørnhøjmølle, muesli.
    Og følfoder.
    Kan ikk huske præcise navne.
    Derudover er det vigtigt at han blir fyldt op med vitaminer igen, da kroppen har nemmere ved at optage næringen når den p i rette balance smiley

Vi har indtil nu kørt følgende kure:
    B vitamin.
    Jern.
    Kobber.
    Magnesium
    Mega start.

Derudover har hun fået olie, hvidløg og bukkehornsfrø smiley

Det skal dog også siges at hun har været i medicin handling og mere undervejs. Og nu efter 6 uger ser hun fantastisk ud smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #7   16. maj 2012 I og med hesten har aft tarmslyng kan jeg forestille mig at den ikke bare må fodres uden et vist forbehold, få din dyrlæge til at lave en plan så du ikke risikerer at den bliver syg igen fordi den får for meget eller det forkerte.

Men wrap ad Lib er en sikker vinder uagtet hvad du ellers vælger og nu er der jo også græs på marken så mon ikke du skal give den sommeren over til ata komme i orden, tarmslyng er ikke nogen bagatel det er en hård omgang for hesten og de fleste dør af det, så hav tålmodighed og lav en plan med en professionel.

• #9   16. maj 2012 Min dayton var også livsfarlig tynd da han ankom han er fedet op på kalvefoder

• #11   16. maj 2012 Det allerbedste til en tynd hest er god græs og i rigelige mængder smiley

• #12   16. maj 2012 Jeg vil også anbefale Linamix til opfedningen af din hest. Og så godt med grovfoder (Hø, wrap etc).

Held og lykke og god bedring.

• #13   16. maj 2012 Jeg ville nu ikke anbefale kalvfoder, med minder det er en kalv du har.. Ville anbefale mask, det fås over alt i foder forretninger, samt muslie sammen med vitaminer... Har lige foderet min hoppe op på det, og for de ikke skal spise for hurtig, har jeg givet lucerne i med melasse i, og masser af wrap, men nu kan de få græs, så det er lige så godt.. Du kan gå ind og se min hoppe, hvordan hun så ud for 4 mdr sin og så nu

• #15   16. maj 2012 Jeg ville starte op med en mash, den nye fra Hippolyt har ikke noget korn i, men 5% mere fedt end Irish Mash.

Derudover ville jeg give et skåne foder. Såsom Equigard fra Hippolyt eller ERS Pellets fra brogården. Der er rigtig meget fedt i ERS Pellets, men ikke så meget stivelse og protein, derfor er det godt som skåne foder. Da hestens mave ikke skal arbejde så meget for at fordøje det.

Tildel så mange små fodringer i løbet af dagen som muligt!

Hestens mave og tarm har ret svært ved at fordøje olie i ren form og stivelse.

Derudover ville jeg give Equi Jewel det er fedende men igen uden så meget stivelse og protein.

Jeg så på nettet at et godt muskelmiddel var 1 dl. kalvemælkeerstatning med 1 dl. soyaskrå. Blandet op med 5 ltr. lunkenvand. Denne blanding fordeles så henover foderet. Igen så mange gange som muligt.

• #16   16. maj 2012 Det tager lang tid..
    Masser af grovfoder, altså hø og wrap smiley
    Olie og roepiller (jeg har så en smule betfor i også) det er min opskrift og det virker glimrende..

• #17   16. maj 2012 Min var tynd da vi fik ham, og det gik hurtigt at få fedet ham op smiley
    Jeg giver ham foder 3 gange om dagen bestående af havre, müsli og lucerne. derudover får han ekstra mad sent på aftenen bestående af betfor, vitaminer, olie og lucerne med majs,gulerødder o.s.v i, nogle gange får han kure af forskellige ting som magnesium og B-vitamin.

- Jeg ville råde dig til at få delt den mad den skal have ud over flere gange om dagen, og måske give den nogle poppede majs - det feder godt, man kan købe det på foderstof for omkring 60 kr, olie er også godt. Derudover skal du huske vitaminer. Når den har tager på og er kommet godt igang igen, så kan du evt. give den noget muskel opbyggende, det har jeg ihvertfald gjort ved min og det var godt for ham.

Kommentér på:
foder til ekstrem tynd hest ?

Annonce