1.513 visninger
|
Oprettet:
foder til ekstrem tynd hest ? {{forumTopicSubject}}
min frieserhingst er blevet ekstrem tynd efter han har haft tarmslyng og influenza
er der nogen der har rigtig god erfaring med noget foder så det ikke tager for lang tid før han er pæn igen
det skal være til at få fat i nord for ålborg
har hørt at kalvefoder er godt
lige nu får han havre og omega 3 junior
mar 2005
Følger: 163 Følgere: 157 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.218
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 776
det er ihvertfald beregnet til heste der skal tage på
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 2.996
til hvert måltid:
4kg hø
roepiller
lucerne på olie ikke melasse
en müsliblanding
compete
2 forskellig slags olie: omega 3 og soya.
Jeg køber alt mit foder fra equsana
Min har taget rigtig flot på og har fået den flotteste, sunde pels og klare øjne - det hele kører
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 2.996
mar 2007
Følger: 76 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 130
mar 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 381
Life har været døden nær da jeg fik hende så vi har kørt følgende:
Fri adgang til wrap og hø.
muesli - Pavo, kan ikk huske navnet.
Tjørnhøjmølle, muesli.
Og følfoder.
Kan ikk huske præcise navne.
Derudover er det vigtigt at han blir fyldt op med vitaminer igen, da kroppen har nemmere ved at optage næringen når den p i rette balance
Vi har indtil nu kørt følgende kure:
B vitamin.
Jern.
Kobber.
Magnesium
Mega start.
Derudover har hun fået olie, hvidløg og bukkehornsfrø
Det skal dog også siges at hun har været i medicin handling og mere undervejs. Og nu efter 6 uger ser hun fantastisk ud
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Men wrap ad Lib er en sikker vinder uagtet hvad du ellers vælger og nu er der jo også græs på marken så mon ikke du skal give den sommeren over til ata komme i orden, tarmslyng er ikke nogen bagatel det er en hård omgang for hesten og de fleste dør af det, så hav tålmodighed og lav en plan med en professionel.
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 52 Heste: 18 Emner: 24 Svar: 556
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
aug 2005
Følger: 146 Følgere: 132 Heste: 13 Emner: 77 Svar: 1.921
Held og lykke og god bedring.
okt 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 35
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 115 Heste: 19 Emner: 162 Svar: 1.210
Derudover ville jeg give et skåne foder. Såsom Equigard fra Hippolyt eller ERS Pellets fra brogården. Der er rigtig meget fedt i ERS Pellets, men ikke så meget stivelse og protein, derfor er det godt som skåne foder. Da hestens mave ikke skal arbejde så meget for at fordøje det.
Tildel så mange små fodringer i løbet af dagen som muligt!
Hestens mave og tarm har ret svært ved at fordøje olie i ren form og stivelse.
Derudover ville jeg give Equi Jewel det er fedende men igen uden så meget stivelse og protein.
Jeg så på nettet at et godt muskelmiddel var 1 dl. kalvemælkeerstatning med 1 dl. soyaskrå. Blandet op med 5 ltr. lunkenvand. Denne blanding fordeles så henover foderet. Igen så mange gange som muligt.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Masser af grovfoder, altså hø og wrap
Olie og roepiller (jeg har så en smule betfor i også) det er min opskrift og det virker glimrende..
okt 2005
Følger: 22 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 81
Jeg giver ham foder 3 gange om dagen bestående af havre, müsli og lucerne. derudover får han ekstra mad sent på aftenen bestående af betfor, vitaminer, olie og lucerne med majs,gulerødder o.s.v i, nogle gange får han kure af forskellige ting som magnesium og B-vitamin.
- Jeg ville råde dig til at få delt den mad den skal have ud over flere gange om dagen, og måske give den nogle poppede majs - det feder godt, man kan købe det på foderstof for omkring 60 kr, olie er også godt. Derudover skal du huske vitaminer. Når den har tager på og er kommet godt igang igen, så kan du evt. give den noget muskel opbyggende, det har jeg ihvertfald gjort ved min og det var godt for ham.
foder til ekstrem tynd hest ?