Nerve control foder - erfaring? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Er der nogen der har erfaring med foderet "Nerve Control"?
Vi har fået af vide at det skulle være rigtig godt til lige at få en dæmper på heste der har tendens til stress, eller bare er mere oppe og køre, både bare for en overgang, og for resten af tiden.
Jasmin har det problem at hun er en rutinehest (og har svært ved at slippe hendes rutiner) og derfor stresser hun nemt over nye ting, og hun kan slet ikke sammensætte når der er noget nyt, at det er positivt, eller prøve ting hvor hun er roligere og ikke helt lukket af i hjernen. Hun har også ekstrem meget krudt, og hun kan slet ikke stå stille særlig længe af gangen. Hun går hellere bare rundt og rundt og rundt.
Så er der nogen som har erfaring med dette produkt? Hvordan har det virket for jer?
På forhånd tak
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
I min situation er det vidst kun træning der duer.
At lige netop dette foder virker eller ej kan jeg desværre ikke svare på. Men hvad får din hest at spise nu?
En god kostplan til alle heste, og især sensitive heste er;
Roepiller
Lucerne
Vitamin/mineral blanding
Og så masser af hø/wrap ...
Denne foderplan er fuldstændig (næsten) uden sukker og minimal stivelse, og man kan give det vitamin tilskud der passer til hesten ift. Hvor meget den arbejder.
sep 2011
Følger: 20 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 325
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Træningen hjælper desværre ikke, for selvom vi gider hende gode oplevelser, har hun lukket af for ALT lige fra dét minut der er en ting som ikke er gået efter almen rutine. Hun er VIRKELIG sådan en hest min mor og jeg kalder for autist og adhd hest. Hun kan hendes signaler med at stå stille, men hun kan bare ikke stå stille særlig længe af gangen. Hun går også nogle gange bare rundt og rundt på folden. Hun kan slet ikke det med at stå stille/være i ro.
Men tak for svar
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Hvad pavo? Altså Nerve Control?
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.902
apr 2006
Følger: 165 Følgere: 164 Heste: 4 Emner: 111 Svar: 675
Nerve control foder - erfaring?