{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest med mavesår på halm
  • #1   19. maj 2012 ååh er ikke helt sikker på jeg husker rigtig, hvad jeg har læst i sin tid..

En hest med mavesår spiser en del halm i boksen, ligegyldig med hømængder, fordi der er en masse træstof i som hjælper med at dæmpe mavesmerterne.. (som sagt husker ikke præcist!)

Hvis det hjælper min hest med det, og den er i behandling, så tror jeg da jeg ville lade den gøre det (med dyrlægens godkendelse selvfølgelig)

• #2   19. maj 2012 er din tjekket for mavesår? smiley

• #3   19. maj 2012 Jeg tænker jo lidt hvorfor der er så mange der er blevet "bange" for deres hest spiser halm, og det kun skal være stråelse. Jeg er helt klart af den mening de skal spise lidt halm. Mavesår eller ej, hesten skal ha halm...

• #4   19. maj 2012 ja, hun havde det da jeg fik hende, men man ville jo helst undgå det kom tilbage smiley
    Man kan slet ikke mærke det på hende så vil bare give hende de bedste muligheder (og betale for så lidt undersøgelser som muligt hehe)

• #6   19. maj 2012 Tine B

Ved ikke om jeg er bange, vil bare gerne give mine heste de bedste forudsætninger og ved halm ikke er sundt - ligesom havre fx.

Katja og Musse
    okay

• #8   19. maj 2012 tror jeg ringer til min dyrlæge og høre mandag smiley
    det var dem, der i første omgang sagde halm er og har altid været usundt for heste - mavesår eller ej smiley

• #9   19. maj 2012 Der er meget lignin i halm, som ikke er nedbrydeligt for hesten.
    Hvis der fodres med for meget korn, får den for meget stivelse (risiko for mavesår) Jeg mener at have læst, at lucerne øger hestens spyt produktion, samt hø og wrap. Spyt er med til at neutralisere syren i hestens mave.. Halm er fint til stråfoder for nøjsomme heste, men ikke godt som det eneste stråfoder. Det samme gælder frøgræshalm. Hø af go kval ville jeg fortrække smiley Plus at halm kan gi en "dejlig" halmvom smiley

• #11   19. maj 2012 altså Pinus har i flere år levet på halm (intet hø overhovedet) fordi forrige ejer havde misforstået sælger og derfor troede han ikke måtte få Hø/wrap.... men jeg fik så fat i opdrætter jeg fortalte mig sandheden bag.. nå men det er en anden historie. sagen er den at Pinus er 22 år sund og frisk, han er altså ikke død af at leve på halm i ca. 4 år.

men... han elsker da sit hø/wrap meget højt, men spiser den dag i dag gerne sit halm hvis det er der

• #12   20. maj 2012 nu får min halm i boksen og på folden for at undgå mavesår! står hesten uden noget et tygge på i 3-4 timer ødelægges dens mave. + mange flytninger ændringer af foder og i mange tilfælde stævner giver hesten problemer har jeg læst. i et hesteblad. desværre ses disse milde grader af mavesår ikke. og heste skjuler jo sådanne ting, for ikke at være de svage i flokken.

Skriv gerne hvad dine dyrlæger forklarer. der jo åbenbart delte meninger.

Kommentér på:
hest med mavesår på halm

Annonce