{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Bandager i denne varme? {{forumTopicSubject}}

Ja hvad rider i med nu hvor det er så varmt? Jeg rider om formiddagen og om aftenen hvor det ikke er varmest men syntes godt nok det er varmt alligevel. Og viva sveder simpelthen under alt og især under sine bandager hvis jeg har det på..
Jeg bruger bomuldsunderlag. Kan man investere i nogle underlag som ikke overopheder så meget eller noget andet?

Og har ikke brug for kommentarer som at hesten ikke behøver det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bandager i denne varme?
  • #1   23. maj 2012 Jeg plejer bare at bruge gamacher, de billige fra Horze, som ligner PC i modellen.
    Men altså, tror du ikke bare du kan vaske hendes ben bagefter?

• #2   23. maj 2012 Kunne gemacher evt være en mulighed i stedet for? smiley

• #3   23. maj 2012 Og mht. underlaget, så køb nogle af de lidt dyre, de er mere luftige.

• #4   23. maj 2012 Hvorfor synes du det er nødvendigt at din hest skal have bandager på i den her varme?

• #5   23. maj 2012 Camilla P: Trådstarter bedte os pænt om ikke at kommentere brugen af bandager.. Så hvis du ikke har andet at sige så var det nok bedst du lod være med at svare i tråden.. smiley

• #6   23. maj 2012 Jo gamacher har jeg også brugt, men skrifter indimellem. Tror jeg bestiller eskradronunderlag så smiley

Camilla P : Bare fordi hesten ikke stryger sig betyder det ikke det er negativt at bruge benbeskyttelse. Da vi fik viva stod hun med en overbelastning af senen og er tryg ved tanken om at hendes sene får lidt støtte under ridning. Hun har intet på på fold eller andre steder, og det hænder også at jeg rider uden noget, men det er rarest at tænke på der er lidt støtte. Hvis bandager ikke støtter hvorfor går vi mennesker så med støttebandager hvis vi har eller har haft en skade? Hvis vi har haft en skade i knæet fx er der mange som bruger støttebin

• #7   23. maj 2012 Jeg bruger også normalt bandager på min... syntes dog ikke jeg kan være bekendt at putte dem på. Der bliver over 50 grader varmt under sådan en bandage.

• #8   23. maj 2012 Trådstarter har skrevet at hun ikke vil have kommentarer som, at hesten ikke behøver det.
    Det har Camilla P jo slet ikke skrevet noget om, hun siger det jo bare som det er - bandager har ingen virkning.

Med hvorfor synes du hesten SKAL have gamacher på under ridning, trådstarter?

• #9   23. maj 2012 Tror hellere jeg ville bruge kodeleds beskyttere eller gamacher istedet smiley ihvertfald bare i varmen

• #10   23. maj 2012 Maria : Fordi viva har stået med en overbelastning af senen. Og hun bevæger sig anderledes under ridning, som alle andre heste også gør, fordi jeg indvirker med min balance og beder hende om øvelser som belaster hendes ben. Derfor vil jeg gerne vide der er bare en smule mere støtte når vi rider rundt.

• #11   23. maj 2012 Jeg ville ikke bruge bandager i denne varme, så jeg bruger gamacher istedet for.

• #12   23. maj 2012 Og til alle som spørger om hvorfor jeg vil have bandager på i denne varme. Jamen så spørger jeg jo netop om der findes noget som kunne formindske varmen i stedet for bare at være skide ligeglad med hesten. Det er da derfor jeg spørger om hvad folk gør... Så jeg netop IKKE udsætter min hest for mere ubehag end nødvendigt

• #13   23. maj 2012 Camille P:

Her er et link til en video om en undersøgelse af hestens ben:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kN886MfU4e4

Jeg vil nu mene at når man ser denne film så er man virkelig glad for at man som rytter gør alt hvad man kan for at beskytte hestens ben!

• #14   23. maj 2012 Kender godt problemet smiley
    Kunne gel bandager ikke være en mulighed ? De er jo sjælendt så tykke med stadig absorberende overfør stød osv? smiley

• #15   23. maj 2012 Hmm .. varme ...
    Jeg vil ride med bandager hvis det er det den er vant til ...
    Jeg bruger altid Eskadron underlag .. de skulle give bedre cirkulation .. .

Hvis I synes det er varmt under bandagerne .... Hvor varmt tror I så der er under sadlen? .. smiley

Det er ikke for at være provokerende eller noget .. Kom bare til at tænke over det ...

Jeg bruger sjældent bandager .. Bruger Eskadron Allround gamacherne .. men ved at der er nogle heste der får gnavesår af dem ..

Hvis det er meget varmt for hesten .. så kan du jo bruge springgamacher .. De er åbne foran og jo ikke så stramme ...
    Der bruger jeg også Eskadron ...

• #16   23. maj 2012 Jeg mener man kan få en slag gel bandage underlag med huller, kan bare ikke lige huske hvor. Det må da give en vis kølende effekt, da luften så kan slippe ud? smiley

• #17   23. maj 2012 Maria: Han siger jo netop i filmen at det er det der ville kunne ske hvis hesten rammer sig selv på benet med sin ene baghov.

Camilla: Der når jo alligevel at ligge et lag uden om benet og senerne så benet er beskyttet. MEn en bandage skal vel og mærke også ligges rigtigt på, hvilket der er mange hestemennesker som ikke kan. Dette giver jo også mere skade end gavn.

• #18   23. maj 2012 Hesten kan sagtens lave en seneskade ved at ramme sig selv. Har Grafik haft lavet - men ingen gamache eller bandage havde ændret på dette.

• #19   23. maj 2012 Den artikel med bandagerne er i eqiupage - et gammelt nummer.
    Falk-Rønne var med til at skrive artiklen smiley

• #21   23. maj 2012 Ved ikke hvor godt det er, for benene kan godt hæve når det er varmt. Selv bruger jeg bandageunderlag fra eskadron, de er kanon gode. Rider dog mest med gamacher smiley

• #22   23. maj 2012 jeg ridder med bandager men mest fordi at landeur sparker sg selv når han løber og sådan noget smiley

• #23   24. maj 2012 Jeg rider med gamacher, da Celine har lidt spasserben engang imellem og sparker sig over benene..

• #24   24. maj 2012 Jeg ville bare vaske benene godt bagefter! altså med koldt vand ikke smiley
    lad være at tage de kommentarer om, hvorfor du bruger bandager i den her varme så tungt!

• #25   24. maj 2012 Jeg har valgt at tage gamacherne af og kun bruge klokkerne.. Syntes det er for varmt ellers. Og så skyller jeg hendes ben noglegange inden og altid efter.
    Skyller ben, hals og sadelleje.

• #26   24. maj 2012 Jeg vil helst ikke tage parti i denne diskussion, da jeg selv bruger begge dele.
    Det er dog bevist at ved daglig brug af bandager under ridning, øges risikoen for at senerne i benene, og dermed hen over hele ryggen, slappes. smiley

• #27   17. jun 2012 hej smiley jeg følger lige med i denne meget interessante diskussion :)! jeg har en 11 årige dreng som aldrig har brugt gamacher eller bandager. men han er heller ikke blevet redet særlig meget eller hårdt, før jeg fik ham :)!?. vi rider ca. 5- 6 gange om ugen. og rigtig meget af det er dressur smiley som han er rigtig dygtig til ! vi bruger selvfølgelig spring gamacher i spring, for ikke at skade hans cener. men hvad mener i i dressueren :)? jeg blev lidt skramt af at se vidioen, men ville i mene at det er nødvendtigt til ham :)?. og hvis ja, er det så gamacher eller bandager:?. folk har jo forskellige meninger. nogle mener bandager på de støtter og sørger for mere fleksibilitet. og andre gamacher.:) eller en blanding:)? ps. hold en pæn tone, da jeg bare ønsker råd og mere viden :)!! tak på forhånd :;) !

Kommentér på:
Bandager i denne varme?

Annonce