{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

Hesten sveder og puster på døgnfold?? {{forumTopicSubject}}

Hilfe smiley

Først tænkte jeg, åh nej, er de ved at få kolik/blive forfangne, u name it.

Men de puster og sveder begge (sorte), også når de har været 8-10 timer på jordfold?

Nu jeg husker efter, gjorde de det begge sidste år, og den gamle har altid svedt meget om sommeren.

Men synes ikke, de andre gør`?? De er også meget varme på pelsen, i forhold til de røde heste??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 4.830 kr.
  • Ophæng af spejl i badeværelse (på fliser), tilslutning af spejllampe, ophæng af håndklæde knager og fugearbejde 1.500 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine asko f67 1.350 kr.
  • Brændekløvning 650 kr.
  • Udskiftning af toilet 4.000 kr.
  • Udendørs vandhane lækker vand 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesten sveder og puster på døgnfold??
  • #1   23. maj 2012 der ik så meget at gøre klip dem hvis de har lang pels eller skal de nok få det til at passe vi andre sveder jo osrigtig meget den første uge hvor vi har sommer men når vi vænner os til det går det edre

• #2   23. maj 2012 Det nok solen.
    Måske solstik?:-)

• #4   23. maj 2012
    Har de noget sted de kan gå i læ for solen?

• #5   23. maj 2012
    Det gør mange heste lige pt - varmen er kommet bag på dem og de har ikke nået at smide pelsen.

• #6   23. maj 2012 Min den ene puster også rigtig meget når han kommer tilbage fra græsset. Han er blevet langsomt græsset ind, men med ham er det ikke varmen, men det at han simpelthen spiser for meget og får ondt i maven.

• #7   23. maj 2012 hestene har ikke nået at tilrette pelsen efter vejret i år.. Har de skygge og vand, ellers ville jeg gøre alt for at de kan komme ind om dagen..

• Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #8   23. maj 2012 Er der nogen af jer der har erfaring med at lukke heste på døgnfold
    Min hest er langsomt kørt ind og går nu ca. 6 timer pr. dag, Han er blevet alt for fed og jeg er lidt nevøs for døgnfold. Der hvor han står vil de have hestene på døgnfold nu og kan han ikke klare det må det være med mundkurv. Har nogen prøvet det? Selv synes jeg, at det er lidt synd.

• #9   23. maj 2012
    Hvad er det synde i mundkurven? :o)
    Hesten kan stadig græsse, bare ikke nær så meget. Det er mere synd at lade være og risikere at hesten skal aflives som følge af have spist græs i aaaalt for store mængder og fedme.

• #10   23. maj 2012 <b>Dorthe R</b>
    Jeg ved ikke rigtig om det er en god ide med mundkurv i den her varme, da de vidst ikke kan drikke med den på

• #11   23. maj 2012 Dorthe R: Så synes jeg du skal give ham den på om natten, hvor der ikke er så varmt, for som AM siger, så skal han jo kunne drikke også, især om dagen hvor der er sol smiley

• #12   24. maj 2012
    Eftersom der kan komme græs igennem, kan vand jo også komme igennem ;o)

• #13   24. maj 2012 De kan sagtens både æde og drikke med mundkurv. Der er INTET dårligt ved en mundkurv, medmindre den selvfølgelig ikke passer hesten og dermed skraber. Tvært imod hjælper den hesten til et mere naturligt afmålt indtag af føde, så man dermed indgår sygdomme som kolik, forfangenhed og fedme.

Hos os er der mange af hestene der har det varmt og puster lidt når de kommer ind. Vi har også haft en enkeltstående koliktilfælde - det er ikke til at tage fejl af, når det er kolik. Alle hestene hos os har mulighed for skygge, men af en eller anden mærkelig grund, vælger størstedelen af befinde sig i solen - også midt på dagen. Men det styrer de jo helt selv. Evt tag dem ind og spul dem på forparten og mellem bagbenene (selvfølgelig ikke på maven og på krydset) hvis de er meget varme. Også en god idé at gøre efter endt træning. Træn kun hesten om morgnen eller aften, hvis der er mulighed for det. At træne midt på dagen i sådan en hede er unfair både overfor dig selv og hesten.

• #14   25. maj 2012 Mange tak, og er bange for det samme som Anitta T smiley

Den ene går med mundkurv og får ikke så meget græs, men puster alligevel.

Der er træer, så der er skygge, men de bruger det ikke altid.

Kommentér på:
Hesten sveder og puster på døgnfold??

Annonce