{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

En svær beslutning {{forumTopicSubject}}

Vi har en dejlig lille 3'er pony som vi har haft siden februar måned.
Desværre er kemien mellem hende og min datter som rider hende ikke særlig god og det er en stor kamp for min datter at ride hende.
Derfor har vi valgt vi ikke længere kan have hende :o(

Vi har i første omgang valgt at sætte hende til salg, men er kommet i tvivl om det er den rigtige beslutning, eller om aflivning (muligvis slagtning, dyrefoder) vil være bedre for hende.

Vi har som sagt ikke haft hende særligt længe, og dem før os havde hende knapt et år. Inden da ved jeg ikke hvor hun har været eller hvordan hendes liv har været.

Grunden til mine tvivl er at jeg er bangefor hun ender som kastebold, eller et sted allerede ER kastebold.

Bell er en ældre dame på 18 år. Hun har lidt gigt i sine bagben som ikke betyder noget hvis man bruger 5 min på at varme dem op med en gnubber. Men når det er koldt er det værre. Vi elsker hende meget højt og hun har fået god tillid til os. Hun har det godt hos os og stoler så meget at ser hun os komme ud til folden skal vi ikke sige hendes navn men hun skal bare se os så kommer hun. Det har taget os noget tid at få den tillid fra hende. I starten kunne man ikke vise hende en pisk så løb hun langt væk - med rytter! Men nu kan hun godt rides med pisk, hun stoler på vi ikke gør hende ondt.

Er bare lidt bange for om det vil virke ondt på hende hvis vi sælger hende og sender hende bort..?
Jeg vil hende kun det bedste, men fuck hvor er det en svær beslutning at tage!!!

Jeg ved godt beslutningen fuldt ud er min og min kærestes, men vil gerne høre om hvad andre ville gøre i samme situation, sådan rådføre mig, for synes det er meget hårdt at skulle tage en beslutning omkring en andens liv...

Vær søde og være ærlige, men ikke fordømmende. Det er min datters første pony. Hun har forenet sig med tanken om at hun skal sælges, men på en måde så hun ikke ønsker for nær kontakt med hende mere af frygt for at blive såret (min datter er lige fyldt 7 i går), men ved ikke hvordan hun vil have det hvis vi afliver hende i stedet for at sælge hende... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En svær beslutning
  • #1   2. jun 2012 når den er så "gammel" ville jeg nok give den fred. Især når den også har slidgigt.

  • #2   2. jun 2012 Min hest på 17 ville jeg personligt ikke sælge videre... Endten er det aflivning eller andet hvis jeg en dag ikke har råd til ham mere eller af andre årsager.

    Heste der har været vant til at blive håndteret hele deres liv hver dag ville ikke kunne forstå hvis man bare sender dem ud på en mark og der er ingen der bruger masser af tid på dem hver dag.

    Samtidig når hesten er gammel så vil folk hellere have unge heste og ponyer istedet for de ældre, og derved risikere man kastebolde.

    Samtidig hvis den har slidgigt og er 18 så ville jeg ikke sælge den videre fordi det kun vil gå en retning. Slidgigt bliver jo ikke bedre med årene.


  • #3   2. jun 2012 Har ikke fået konstateret det er slidgigt, men tror det. Hun slæber benene i starten af opvarmningen hvis man ikke gnubber dem godt varme inden hun rides. Og det er værre når det er koldt end varm, derfor tror jeg det er gigt :o)

    Men ja jeg synes også det vil være syndt at pensionere hende og få hende på en fold hvor hun bliver "glemt". Hun elsker at arbejde og har lidt svært ved at forstå min datter ikke rider hende så meget som hun har gjort. Det er psykisk hårdt for min datter at ride hende når hun ved hun snart er væk og vil ikke tvinge en 7 årig pige...


  • #4   3. jun 2012 nej og det kan jeg også fuldt ud forstå...

    Man skal gøre det man mener der er bedst for hesten. Hvad andre så har af holdning er deres sag og de kan så bare være glade for det ikke er deres hest.

    Som sagt min hest går kun 1 fremtid i møde.... Endten med mig eller aflivning.


  • #5   3. jun 2012 Jamen jeg er faktisk enigmed dig :o) synes bare det er uhyggeligt svært. Det sværreste er sådan set hvad jeg skal sige til min datter hvis/når vi vælger den beslutning...


  • #6   3. jun 2012 det er altid svært med aflivning og små børn...

    jeg har jo haft marsvin og hund som lille (har stadig hund) men jeg lærte da om døden.... smiley hvilket jeg også syntes er sundt for børn...

    Mit marsvin blev så bare sygt og blev lam i den ene side også vidste jeg jo godt det kun gik en vej.

    Men fortæl hende det som tingene er.... Den er "gammel" og dens rejse skal ende et godt sted hvor den er glad og tryk.


  • #7   3. jun 2012 Tror også det vil blive mere hårdt for et barn hvis deres kæreste eje lige pludselig er hos en anden istedet for en selv...

    man skal også tænke på at sælger man er der ingen vej tilbage også ville man måske fortryde dette...

    Men som sagt, gør det i føler for og tror ville være bedst for jer og hesten.


  • #9   3. jun 2012 hun har snakket om at når hun skulle sælges ville hun gerne vi kunne besøge Bell, men det er der jo ingen garanti for man kan...

    Og ja tror jeg vil forklare hende tingene lidt omkring hvor gammel hun er og så videre :o)

    Mange tak for hjælpen! Du har hjulpet mig mere end du aner :o)


  • #10   3. jun 2012 Tak Ida :o)
    Min datter er forståelsesmæssigt en del foran sin alder og har et godt begreb allerede omkring døden. Og hvis jeg løj ville hun hurtigt afsløre mig så det er bestemt ikke en fordel. Tror det bedste er som du foreslår at forklare plusserne og minusserne ved det hele og give hende lov til at græde...


  • #11   3. jun 2012 jeg tror ikke jeg ville lyve fuldstændig omkring det da hun vil blive sur og skuffet senere hen når hun opdagede det...

    jeg tror den med alder om at hesten er blevet gammel og det et tid til den skal have fred.


  • #14   3. jun 2012 helt klart aflivning! synes andet ville være synd
    og ja, få stille og roligt forklaret din datter at det er det bedste.. det er aldrig godt at lyve omkring sådan noget


  • #15   3. jun 2012 Jeg ville også vælge en aflivning..
    Og jeg synes det er bedst, hvis i kan forklare jeres datter det, istedet for at lyve om det.. smiley


  • #16   3. jun 2012 Har i dag snakket sammen med min kæreste omkring det, og vi har besluttet os at hun kommer til at ende sine dage her. Dvs hun bliver inden for den næste månedstid aflivet.

    Vi har valgt endnu ikke at sige noget til min datter, men det er fordi vi gerne vil have klarlagt inden hvor hun skal hen, forstået sådan at vi skal finde ud af om hun skal til slagtning, en zoo eller noget tredje. Vi vil helst undgå DAKA, og min datter vil helst have hende i zoo som foder (det har hun fortalt i en anden sammenhæng). Og vi føler det er bedst at have alle tingene helt på plads når vi fortæller det til hende, så kan vi bedre svare på evt. spørgsmål :o)

    Tak for jeres svar, det har lettet beslutningen en hel del. Det er stadig med stor sorg i hjertet vi skal gøre det, men er overbevist om at det er det bedste for Bell :o)


Kommentér på:
En svær beslutning

Annonce