{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.686 visninger | Oprettet:

Tidsler + ukrudt på folden? {{forumTopicSubject}}

Vores ellers skønne og dejlige folde er smæk fyldte med tidsler og de små gule smørblomster. Eller det er især den ene af de store folde der er plaget.
Når man står og kigger ud over folden ser den dejlig grøn ud, men når man går ned over folden er der ikke meget græs kun alt det andet ( de går uden om det og jeg ved godt smørblomster er giftige)

Hvordan kommer jeg nemmest af med alt det uønskede ukrudt? Jeg har ikke mulighed for at pløje folden om før til vinter.
Hvad er der er muligheder for at spøjte med gift?
Jeg har 2 store folde så hestene kan sagtens gå på den anden mens.

Hvad gør i andre? Døjer i også med tidsler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tidsler + ukrudt på folden?
  • #1   5. jun 2012 Heste ææææælsker tidsler smiley

• #2   5. jun 2012 du kan sprøjte med hormoner, så er det kun ukrudtet der forsvinder... nu ved jeg ikke hvor stor din fold er men du kan også slå det med en plæneklipper eller le... det hjælper også godt og så kan hestene gå der stadigvæk..

• #3   5. jun 2012 Der er desværre ingen af dem der gider spise tidslerne smiley De går pænt uden om....
    Det er en ret stor mark så det vil tage dage at tage en tur med havetraktoren smiley Har nemlig overvejet det.

Jeg tænkte på at høre vores lokale bondemand om han har et godt råd. Evt køre over det med traktor eller komme og sprøjte det.

Jeg er ikke meget for at skulle sprøjte, men det er helt ekstremt med tidsler. Og de er kæmpe store!

• #4   5. jun 2012 Du kam gå e tur og hakke dem ned, så tørre de så burde de godt æde dem. Også er det jo sådan med ukrudt jo flere gange du hakker dem ned jo før dør de.
    Har selv mange tidsler på min ny såede fold, og vil simpelthen ikke sprøjte med hormoner. Så hellere hakke en 5 gange smiley

• #5   5. jun 2012 vores tager tidslerne når de er lagt ned med leen...men vi har også fornøjelsen af at ranunkel og brandbæger overtager græssets plads, så vi skal have pløjet, så må hestene gå på små midlertidige folde og have foder og eller hø, det er bare ærgeligt, men jeg vil ikke sprøjte, for vi har egen brønd...

jo oftere man får omlagt, jo mindre ukrudt.

• #6   5. jun 2012 Ja sådan så mine folde osse ud, men en tur med leen så blev det ædt smiley

• #7   6. jun 2012 Så må jeg ud og gå en tur på marken smiley Det er da altid noget de gider spise dem så smiley

Det er selvfølgelig den trælse metode, men den sundeste for både heste og godt med noget motion til mig smiley

Kommentér på:
Tidsler + ukrudt på folden?

Annonce