{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

ihh det der foder (vinterplan) {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

ja, jeg sidder og er ved at nørkle min hests vinterfoderplan sammen, så jeg kan være lidt på forkant med det hele. er jo efterhånden ved at lære hvad hun gider og hvad hun ikke gider, har godt af, osv. smiley

men, eftersom at dyret foretrækker pillefoder, vil jeg helst at der bliver blandet noget lucerne imellem, i frygt for at hun skulle sluge dem eller lign. Problemet er bare, at dyret ikke gider æde det skidt. i hvert fald ikke når det kun er med soyaolie...

har så siddet og kigget lidt på equsana's nye produkter, og ser så deres alfa blend - en blanding af lucerne og grønhø, tilsat lidt melasse og lidt olie. (50% lucerne, 40% grønhø, 6% rørmelasse, 4% soyaolie)

synes i jeg bare burde bide i æblet og sige, okay, dyret får en smule melasse i sit foder, og så er der noget til at bryde alle de der piller?(skal lige nævnes at hun kun får 1-2 håndfulde) eller skal jeg finde på noget helt andet?

Det kan ikke blive opblødt, for det gider staldejer ikke stå med, og müsli foder gider hun ikke, kun i en kort periode, og så det kedeligt (dur kun hvis det er en virkeliiiig god müsli, som dressing ovenpå, så glider det ned, og tror altså ikke jeg tør, bare at lade hende få ren pillefoder :S

Så HG - hjælp, hvad gør i?? og hvad ville i vælge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ihh det der foder (vinterplan)
  • #1   8. jun 2012 det var også mere tænderne osv jeg tænker på smiley ved ikke hvor meget "skade" melasse kan gøre.. men okay, vil prøve at se om det så er en hun gider... kender du ellers andre alternativer, til at bryde lidt med, så det ikke kun er en spand piller?

    det er pavo condition, fiberpiller og perform vit. jeg vil bruge, så der er både store og små iblandt nemlig smiley


  • #2   8. jun 2012 den smulde melasse din hest vil få skader ikke på nogen måde...

    Folk begynder efterhånden at blive lidt for meget med alt det sukker og stivlse snak men okay folk må selv om det men spiser vi ikke også selv lidt slik og brød??

    Det er IKKE fordi jeg gider igang med en hel debat om dette men ville bare sige at din hest ikke tag skade lige som du ikke tag skade af 2 stykker slik om dagen.... smiler


  • #3   8. jun 2012 hehe ved godt vi også spiser usundt, men børster trods alt tænder 1-2 gange om dagen også smiley men okay, jeg vil se om hun gider have det med den blanding i også.. træls når de ikke bare gider æde det der bliver serveret smiley

  • #4   8. jun 2012 giver man hesten masser af hø og græs så "renser" de også tænder... smiler

  • #5   8. jun 2012 hvis det er roepiller skal de stå i blød inden hestene får det

  • #6   8. jun 2012 det ikke roepiller.. det vil hun nemlig heller ikke spise smiley

    det er Pavo condition, perform vit og fiberpiller hun skal have (og ved godt mængderne med fiberpiller, hun får 250g pr. måltid af dem) smiley


Kommentér på:
ihh det der foder (vinterplan)

Annonce