{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Træder ALT af sine "fødder" {{forumTopicSubject}}

Andre der har problemer med at intet kan blive på hesten fordi den går for stort? Min fjordvallak går så stort at han konstant træder sko af og nu også boots smiley
I går havde jeg lagt boots på i folden (han går på sommergræs 2 km fra hvor vi bor så sadler op i folden hvor der ikke er mulighed for at binde hesten) og da jeg går ud for at hente sadel og trense, stikker alle 3 heste af til modsatte ende af folden i fuld galop. Da jeg kom over til dem manglede begge boots på hans forben og det er kun den ene som vi kunne finde igen. Alm sko træder han af i løbet af max en uge, også selvom han går med klokker. Så i morgen kommer smeden og lægger flapsko på. Det er mit sidste desperate forsøg på at finde noget som fungerer og som han ikke kan træde af.
Vi skal ride langdistance på lørdag så der skal han bare have noget på sine fødder for han er enormt ømtået uden sko og hans hove ser forfærdelige ud bare efter en skridttur uden sko.

Er der nogen som har eller har haft samme problem og hvad har i gjort.

Undskyld det blev lidt langt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træder ALT af sine "fødder"
  • #1   11. jun 2012 har du så prøvet at overveje 7 nails system ?

• #2   11. jun 2012 Jeg vil også foreslå 7 nails eller sådan nogle gummiindlæg man sømmer fast på skoen, så de sidder, så hesten ikke træder skoen af. Jeg kan desværre ikke lige huske hvad de hedder, men de kan fås i nogle rideudstysbutikker.

• #4   11. jun 2012 Ville overveje om du skulle få en anden smed til at se på hovene.. Kan være en simpel beskæring der skal til..

Men ofte når en stort gående hest træder sine sko af, er fordi den er på forparten og ikke afvikler sine forben hurtigt nok..
    Det kan klares med dressurtræning, hvor du skal have hesten over på bagparten, så vil der automatisk blive mere plads til fusserne..

• #5   11. jun 2012 ville også prøve en anden smed til at starte på. Ellers er der jo det der hvor de brænder skoen fast ??

• #6   11. jun 2012 Jeg vil sige som Sanne, har du overvejet en anden smed ?? =)

• #7   11. jun 2012 jeg kan komme på forskellige løsningsforeslag, et er at give et tilskud af biotin og E vitamin, som styrker hovene, og formenligt vil gøre at skoene sidder bedre fast i og med hovvæggene bliver styrket og dermed hårdere.

en anden ide er at benytte klokker over skoene, eller kode-ringe

eller måske limsko, da de sidder rigtig godt fast hvis man gør det rigtigt. http://hovfokus.dk/product_info.php?cPath=21&products_id=70

• #8   11. jun 2012 Den gik med 4 klokker da den trådte en sko af 1 km før mål forrige år til distancestævne. Sidste vinter røg den af to dage efter smeden havde været der men det var pga mudret fold (meget mudret)
    Sanne Kolind: Jeg har desvære ikke mulighed for at træne dressur da jeg ingen ridebane har. Jeg laver ikke andet end at ride ture og ofte kun i skridt da jeg ikke gider de aftrådte boots/sko. Der er skiftet smed siden sidste aftrådte jernsko og hesten har siden gået uden sko men med boots. Har dog problemer med at finde nogen der sidder ordentligt. Har prøvet cavallo simple boots men det virker som om hesten ikke kan mærke hvor den sætter sine fødder.Prøvede så easyboot glove, men de drejer rundt på hoven. Har nu Marquis hovsko men de bliver trådt af når den strækker ud i trav eller i galop. Har overvejet at prøve cavallo simple igen men synes det er rigtig mange penge at "smide ud" hvis det stadig ikke fungerer, så nu prøver vi flapsko og ser om det virker.

Ved ikke hvad 7 nails system er?

• #9   11. jun 2012 (link fjernet)

• #10   11. jun 2012 Min går med 4 klokker da hun ellers træder ALT i stykker ! De bliver også skiftet tit da hun jokker dem i stykker smiley
    Du skal nok være lidt obs på hovene, altså huske at smøre osv smiley Og har du evt overvejet gummisko ? De skulle vist også være sundere smiley

• #11   11. jun 2012 jeg får en ud med nogen boots til min hest her på torsdag, de skulle være rigtig gode, en af dem der forhandler dem gav sin hest dem på i 30 dage på fold, de var hverken slidte eller sad dårligt, ved ikke hvad de hedder men kan give dig navn og nr til ham jeg ved der forhandler dem smiley

• #12   11. jun 2012 hvis jeg var dig ville jeg nok kigge på alternativer til de modeller du har nævnt, der findes i tyskland mærker som ikke er herhjemme, bla. turf king, som skulle være gode til heste med brede hove, som de fleste fjordheste jo har. derudover er der mærker som renegade der også er værd at kigge nærmere på. du kan se her http://www.hoofshop.com/hoof-boots/renegade-hoof-boots/renegade-hoof-boot.htm og her (link fjernet)

• #13   11. jun 2012 dem jeg snakker om kommer vist fra holland, og der er mange mange str så du kan finde en der passer din hest smiley

• #14   11. jun 2012 Gitte T: Har godt haft kig på renegade, men min pengepung er ikke så vild med dem smiley

Camilla Roerselv: Du må da gerne sende en besked med navn og nummer. evt en hjemmeside hvor jeg kan se produktet smiley

• #15   11. jun 2012 jeg har faktisk set dem til en overkommelig pris, kan bare ikke lige huske hvor, men det var i et EU land. min egen fjordbamse skal have turf king. (de kan fåes til 825kr incl porto i tyskland.) pga. de er lige brede og lange, til forskel fra cavallo simple boot eller easyboot trail, som teoretisk ikke bør sidde så godt på heste med brede fusser.

• #16   12. jun 2012 Gitte T: Okay smiley Jeg må da lige "pløje" de tyske sider igennem igen så. Har nemlig godt været på nogle både tyske og amerikanske sider og kigge smiley

Kommentér på:
Træder ALT af sine "fødder"

Annonce