{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.761 visninger | Oprettet:

frøgræs og halm prøvet, min erfaring :) {{forumTopicSubject}}

efter jeg fik mine heste hjemme og var i tvivl om de skulle have halm eller frøgræs som ekstra tidsfordriv spise på fold og lidt i boks har jeg prøvet begge dele. man høre både godt og dårligt om begge slags men alt i alt handler det nok om kvalitet:)

frøgræs: der er mindre spild, ponyen fik ikke halm mave og de spiser stort set det hele det hele istedet for at bruge det som toilet smiley

halm: de får de ud på jorden trods det er i stort dæk og bruger det stort som lokum og ponyen har allerede efter få dage tildens til halm mave selvom de ikke får ubegrænset.

så selvom nogle sir frøgræs er skidt så er det ihvertfald det mine 2 får mest ud af smiley det var også lækkert det jeg har prøvet og meget lidt støv i smiley

hvad er jeres erfaring ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frøgræs og halm prøvet, min erfaring :)
  • #1   12. jun 2012 Hvad har du hørt af dårlige ting om frøgræs?

    Vores har fået det som stråfoder de sidste mange mange år. Før det fik de bare halm, hvilket er ved at være mange år siden, og på daværende tidspunkt anede vi ikke meget om heste og fodring, så vi tænkte ikke på halmmaver..
    De har de sidste to vintre også fået LIDT hø, udelukkende fordi min ene konkurrencehest har svært ved at tage på/holde vægten. Sidste år i herning til hingstekåringen snakkede vi med Tjørnehøjmølle om fodring og bl.a. hø vs. frøgræs. Hvad mange folk ikke ved er at frøgræs er langt bedre, da der er et højere indhold af kalium + de tager ikke på, som de gør af hø. Dvs. de kan æde meget mere og få tiden til at gå.


  • #2   12. jun 2012 jeg gir det nu kun ved siden ag og deres andel wrap ved siden.
    mange sir frøgræs slet ikke er egnet til heste pga støv og svampespore osv.


  • #3   12. jun 2012 Kunne godt forstille med at støv måske kan være et problem.. Men der er også støv i halm, og også lidt i hø. Frøgræs kan vel skylles ligesom nogen gør med hø. Det værste har jeg oplevet med frøgræs er at der kan gemme sig sten i. De stammer naturligvis fra marken, så det gælder nok også halm, hø osv, men finder ofte sten i frøgræsset. Dog er hestene utrolig gode til at spise udenom dem vi ikke får sorteret fra heldigvis smiley

  • #6   16. jun 2012 ja blev så bekræftet i at jeg skal have frøgræs igen da den ene stod med forstoppelse igår og måtte have dyrelæge, trods den ikke havde spist så meget af det sagde han det er halmen, det skal væk så hellere frøgræs det er bedre hvis man absolut skal give andet end hø ..men nu bruger jeg det jeg har tilbage til hygge til den ene i boks den har aldrig haft problem med halm.

Kommentér på:
frøgræs og halm prøvet, min erfaring :)

Annonce