{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.029 visninger | Oprettet:

100 dyr aflivet på sydfyn. Vanrøgt. {{forumTopicSubject}}

http://www.tv2fyn.dk/article/359596:100-dyr-aflivet-paa-sydfynsk-gaard

Jeg var personligt derude idag og så flere af dyrene, så ikke et eneste dyr der var i dårlig foderstand, alle så ud til at være passet. der var fold muligheder og vand både i stald og på fold.
Hvorfor aflive alle de dyr, når de så ud til at være iorden ? Jeg forstår det ikke.
De blev aflivet pga. at de var i dårlig foderstand og at der ikke var fast monteret spande/andet med vand.
Men alle havde vand og alle så ud til at være i godt huld. Hvordan kan de tillade sig at aflive de dyr?
Der går 7 shetlændere tilbage og 2 tinkere, hvorfor skulle de ikke også aflives så? Forholdene var ens for alle dyr.
det så kummerligt ud på stedet med rod osv, men jeg tror sku dyrene havde det bedre end ejeren selv.

Forstår det ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  100 dyr aflivet på sydfyn. Vanrøgt.
  • #1   22. jun 2012 ingen af hestene ser ud til at være i dårlig stand på videoen.. sygt. smiley

• #2   22. jun 2012 Ja det er sygt. fik det sku dårligt da de kørte afsted med daka lastbilen, så mange dyr der så raske ud som bare er blevet aflivet.

• #3   22. jun 2012 Jeg bliver sku lidt sur på politiet...

• #4   22. jun 2012 Forstår slet ikke at de vælger at aflive dyrene.. De kunne lige så godt tage dyrene og finde nye hjem til dem. Synes det er forfærdeligt at de skal lade livet.

• #5   22. jun 2012 Så gå dov hellere efter dem som virkelig MISRØGTER sine heste... Ligesom ham på Mors eller hvor det nu var. Det der var små ting i forhold til hvad det ellers kunne være. Urg..

• #6   22. jun 2012 Jeg kan ski heller ikke se nogen dyr der er i dårlig foderstand på det klip.. Hmm en mærkelig sag

• #7   22. jun 2012 Er tit kørt forbi og der er rodet - ja.. Men intet andet at sætte fingeren på, synes jeg..
    Jeg tænkte det samme tidligere, men gad ikke diskuterer det fordi denne sag også blev blæst op og folk var enige om at det var sygt og at manden skulle straffes hårdt..

• #8   22. jun 2012 Lidt utroligt.. Så sent som i sidste uge var der en sag oppe med ponyer hvor ryggrad og hofteben tydeligt stak ud og pelsen hang i laser - men der vurderede dyrlægen at de havde det godt..

• #9   22. jun 2012 Stald Zederkof
    Nogle gange er det danske politi skud i hovedet... Skammer mig over det smiley

• #10   22. jun 2012 Jeg håber der bliver lagt sag an mod politiet, syntes det er ret uforståeligt at sunde og raske dyr aflives. alle heste havde fået lavet hestepas han ventede blot på de kom fra landscenteret.
    Vi havde en lang snak med ejeren da politiet var kørt, han vidste os rundt og syntes ikke der var noget der ikke var ok. foldene var fine med ordenligt hegn og plads ihvertfald ved hestene. der var ikke så højt til loftet i stalden, men der er der vist mange der ikke overholder reglerne. de havde også aflivet 3 kaniner, de havde så bare lige glemt at aflive 5 unger som er en uge gamle, der nu ikke har nogen mor smiley

• #11   22. jun 2012 Det er utroligt at de ikke kan bruge deres hjerner fornuftigt. Jeg brækker mig.

• #12   22. jun 2012 Ej. De dyr der, de ser ikke specielt vanrøgtede ud. Og hvorfor aflive dem? Hvad har DYRENE gjort forkert? Især når venlige sjæle dukker op og tilbyder dyrene hjem. Politiet skulle SKAMME SIG. Hvad med om de gik efter en idiot som Låsbysvendsen? HAN burde have sine dyr frataget!!

• #13   22. jun 2012 Ja jeg tror sku de skal gå igang mange steder nu så. hvis de dyr derude var vanrøgtet så er min det sku også. Hvis hans dyr var i dårlig foderstand så er min hest det også. der var ikke en hest derude der var i dårligt huld. der er mange andre sager de burde gøre noget ved hvor der er tale om vanrøgtet dyr, men der sker sku ikke noget.

• #15   22. jun 2012 Tænkte nøjagtig det samme som jer da jeg så klippet. Kunne ikke se et eneste dyr der så misrøgtet ud i den grad at alle burde aflives.... Håber virkeligt at nogen følger denne sag op.......

• #16   22. jun 2012 Bor selv 4 km fra stedet smiley
    Kører jævnligt forbi stedet, og må indrømme at vanrøgt aldrig har faldet mig ind!

Hestene har græs og er faktisk lidt fede, hvis du spørg mig... Ihvertfald dem jeg har set.

Det der chokerer mig, er at han har over 100 dyr! For det har han på ingen måde plads til, med den plads der!.. Jeg har kun observeret nogle får og omkring 10 heste. Synes det er forfærdeligt, og vil ikke mene at halvdelen af dyrene stod til aflivning.. smiley Cyklede forbi i mandags og der var ikke noget der virkede foruroligende.

• #17   22. jun 2012
    Hvorfor fik de dem ikke bare fjernet?

I ved jo ikke om de var raske - bare fordi de ikke er tynde, kan de jo godt fx have dårlige hove.

Jeg forstår det ikke :s

• #18   22. jun 2012 Det er så forfærdeligt det der er sket... smiley Jeg har, ligesom jer andre, også svært ved at forstå logikken i det der foregår.. De nævner dårlig foderstand som en af årsagerne til afivning, men i videoklippet ser jeg ikke et eneste magert dyr... Det er skammeligt at sådan noget kan ske herhjemme i Danmark.

• #20   22. jun 2012 Kan man ikke indgive en klage til fyns politi? Vi har jo navnet på den politikommissær der leder det.. Det kan godt være det ikke hjælper noget, men måske sender det et signal..

• #21   22. jun 2012 Jeg er målløs.. Kørte forbi derude da politi osv var derude, og ingen af hestene så hverken tynde eller misrøgtede ud.. Ja de var beskidte, men det havde også lige regnet.
    Stakkels dyr... smiley

• #22   22. jun 2012 Dyrene ser da ikke misrøgtende ud og kunne de ikke bare have fundet nye hjem til dem ??

• lisa p
    lisa p Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 9 Følgere: 7 Svar: 1
    #23   22. jun 2012 ja har set erlings dyr og de har altid været passet der roder måske godt nok lidt meget på ejejdommen men passer sine dyr har han altid gjort det kan godt være at der har været dyr som ikke har set for kønne ud da han altid har fået dyr som andre ikke ville ha og det var jo tit gamle og afkraftet dyr og de er sgu ikke sådan lige til at få op i vægt men han har altid givet dem en change og gir dig ret i at de dyr vi så på tv var i pæn stand og ved at han havde nogle meget fine og dyre tinker syntes det er rystende at sunde og raske dyr bliver aflivet føler virklig med ham der kan self godt ha været enkle dyr som ikke har været bedre vær end at aflive men det har næppe været fordi de ikke har fået mad og vand han han plejer altså ikke at sulte sine dyr. Og kan tilføje at han er en yderst dygtigt hov og klov beskær, har selv brugt ham, så dårlige fod har de sgu nok ikke haft.

• #24   22. jun 2012 til trådstarter, og alle jer andre der jævnligt har kørt forbi, syntes helt ærligt I skal skrive ind til tvstationen, og fortælle jeres meniger, for hvis det er rigtig der intet misrøgt har været så syntes jeg medierne skal have afvide at politiet har gjort noget de ikk burde, og manden skal høres

• #25   22. jun 2012 nu har jeg lige set klippet.. og de klip man ser af dyrene, ser jeg heller ikk nogle dyr der er vanrøgte, stakkels dyr og ejer

• #26   22. jun 2012 Syntes også man burde gøre noget. Måske skrive til dyrenes beskyttelse og få en forklaring.
    Stakkels mand.

• #27   22. jun 2012 ved ikk lige hvad der er sket i denne sag, og hvem der har ret... men i et klip ser man da en af tinkerne stå med et dårligt forben.... jeg kender selv erling, men kan ikk forstå denne sag...

• #30   22. jun 2012 Vi var der mens mange blev aflivet og vi tilbød at hente vores trailer for at rede det vi kunne. En betjent gik ned til den kvindelige betjent, som jeg sikkert ikke må skrive navnet på her, som havde kørt sagen men kom tilbage med afslag. Vi tilbød det mens ejeren stod og hørte det og han gjorde ikke modstand til vores tilbud. Vi oplyste at vi kunne være der med en trailer til 4 heste på ca. 15 min. men 10 efter vi fik afslag blev de næste heste trukket ud foran stalden og aflivet, sikke et syn, raske heste aflivet på dødsgangen uden den benådning de havde mulighed for!!! At den kvindlige betjent, som iøvrigt selv har heste og opstaldere, giver afslag på at rede bare nogen af dem, deribland de 2 tinkerhingste på 4 år, når vi står og tilbyder det gratis??? En af de betjente som bevogtede ejendomen kom lidt til at tale over sig og nævnte bla. 7% reglen, som var reglen om 7% lysinfald i staldene, og at man ikke kunne have flere hingste samme sted, som værende nogen af grundene til at de ikke havde det som de skulle????
    Der var en som skrev lidt om dyrlægen længere oppe, bruger man hende fremover?

• #31   22. jun 2012 Hvis vi nu er rigtig mange der skriver til ekstrabladet, specielt jer der kender manden. Og link til historien. Og måske sender mails til tv2. Mon så ikke vi kan gøre noget.

Ikke nok med mandens dyr er afliver uretfærdigt, men har får også en bøde eller fængselsstraf. Det skal stoppes.
    Garanteret det er hende betjenten som har set sig sur på ham, af en eller anden grund.

http://ekstrabladet.dk/om_ekstra_bladet/?p=13

• Majbritt T
    Majbritt T Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #32   22. jun 2012 Er enig med jer. Har set filmklip flere gange.. kan ikke se nogle misrøgtede heste...den med det urolige forben kan være et tegn på nervøsitet pga. alt den virak ...Det der er sket ligner MAGTMISBRUG når det er værst..

• #33   22. jun 2012 Jo jeg har skrevet andre steder. Vi er nogen der kender Erling og han sulter ikke sine dyr. Dette her er lige så slemt som at aflive hunde p.g.a race og typisk eks på magtmisbrug. Ingen af de dyr vi så, så tynde eller syge ud. Koncentrere jer dog om dem der virkelig mishandler dyr, til f.eks sex og dyreforsøg. Vi støtter dig Erling og ville ønske du havde bedt om hjælp.

• #34   22. jun 2012 Jeg havde for et par år siden et par klager over mine heste var tynde. (Jup, der var nogle i byen der hadede mig:)) og politiet kom ud og uden problemer viste jeg dem derom. Præsenterede hver en af hestene og det hele og til sidst siger politiet så, jeg kan se hestene er passet godt, de er venlige, jeg kan ikke tælle knogler og jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter. Så gik de.

Bom ...

• #35   23. jun 2012 Kære alle..

Jeg har oprettet en gruppe på Facebook for alle os der ønsker at gå til Medierne med denne sag..

https://www.facebook.com/groups/455517297799737/?notif_t=group_r2j

Jeg håber i vil bakke op omkring dette så vi i fællesskab kan kontakte medierne.

Mvh Michelle

• #37   23. jun 2012 Det er da en lidt grotesk sag.
    Tænk at bruge det argument at der ikke kan stå flere hingste samme sted og 7% lys indfald.
    Så giv dog manden en chance for at rette op, snakke med ham om tingene inde man bare afliver hans dyr.
    Der er da mange steder i Danmark hvor der står flere hingste samme sted og sågar går på fold sammen, skal de så også aflives alle sammen.
    Ej syntes virkelig nogen skulle hjælpe ham Erling med at stævne politiet så han kan få noget erstatning for det virker da helt urimmeligt. Dyrlægerne skal vel også oprette en sag på vær enkelt hest hvor der oplyser aflivningsgrund, ellers vil det jo altid være ord mod ord.

• #39   23. jun 2012 De 5 kanin unger blev aflivet igår. Efter politiet var kørt ringede Erling til dem og bad dem gøre deres job færdig som de jo havde været igang med. Det ville de iik. Så han ringede til falck og de kom og aflivede dem. og han betalte selv regningen.

Jeg køre derned i morgen og snakker med Erling sammen med en der kender ham godt igennem flere år. Hun ha haft kontakt til ham og han var glad for vi støttede ham.

Meld jer gerne ind i gruppen. smiley

• #40   23. jun 2012 Carina Hvem var den dyrlæge ved du det ?

• #41   23. jun 2012 den udtalelse politiet har kommet med ang flere hingste samme sted???
    Skal de så også til alle de store hingstestationer og aflive heste???
    der er sku da ingen lov mod antal af hingste... magen til sygt magtmisbrug.

• #42   23. jun 2012 Hesten først i videoen kan ikke stå på højre forben.

Får og geder er lukket inde i et skur uden nogen form for mad, fuldkommen udsultet.

Folk er blevet afvist, når de er kommet med en trailer FORDI det er ulovlig at tvangsfjerne hans dyr, det ville være tyveri, hvis folk fik lov til at tage dem med.

Det er måske ikke alle dyr, som har set lige slemme ud, men hvis ikke man kan passe dem ordenligt, hvorfor skal man så have rettigehed til at beholde dem, som måske ser okay ud.

Syntes politet har gjort det helt rigtige.

Folk som hidser sig sådan op kender ikke den hele sandhed.
    Jeg syntes det er fantastisk arbejde politi og dyrlæger har gjort. !!

• #43   23. jun 2012 Jeg har ikke ord for det jeg føler i denne sag, raske dyr der bliver aflivet. som en skrev herinde, det har handler ikke om vanrøgtede dyr som skulle " reddes ", for så havde de taget imod når folk tilbød at hente dyrene. Det hele lugter lidt syntes jeg, ingen måtte se de dyr som blev aflivet Hvorfor mon ?. Erling ville gerne have en uvilkårlig dyrlæge til at komme, men der måtte ikke komme nogen Hvorfor mon ?. Hende betjenten som kører sagen ønskede ikke at stå frem Hvorfor mon ? ja og de dyr som folk kunne se tæt på blev ikke aflivet, hvis det var så gralt hvorfor skulle alle dyr ikke væk ?. ja jeg kunne blive ved.

jeg har selv kæmpet for at få et hesteopstaldingssted lukket, hvor hestene virkelig blev vanrøgtet, og jeg var kun en blandt rigtig mange mennesker der uvilkårligt af hinanden, kontaktede politi, hestens værn og dyrværnet. men ak der er ingen ting sket, og vedkommende sidder og griner. Jeg er så harm der er virkelig brug for en indsats, det kan godt være det ikke drejer sig om stks dyr men stadig dyr som hvis forholde bestemt ikke er ok. så det piner mit hjerte at krudtet bliver brugt på dyr som intet fejler JEG ER DYPT RYSTET !!!

• #44   23. jun 2012 Stald Lindegården J : Du kender måske den hele sandhed siden du kan sige det iorden ?

Hvor ser du får og geder der lukket inde i et skur uden mad og er udsultet ? JEg spørger bare ?

• #45   23. jun 2012 Det er godt nok noget svineri af dyrlæger og politi!

• #46   23. jun 2012 Michelle J<33

Ja. Jeg kender til sagen.

Man ser det nemlig ikke i klippet, men det ved jeg. Derfor syntes jeg ikke folk skal skrappe sådan op, når de faktisk i bund og grund ikke aner hvad der foregår.

Bare fordi man ikke kan se det i et lille klip, er det ikke lig med at det ikke foregår. Folk kæfter op.

• #47   23. jun 2012 Jeg har boet i Kværndrup i mange år. og er opvokset der. Han har haft tinker i rigitg mange år. Jeg har ofte cyklet kørt forbi og tænkt for er de flotte.

Jeg fatter simpelt ikke at det er vanrøgt. altså det er da mere vanrøgt når de ikke bliver passet og ikke får noget foder overhovedet.

Men jeg syntes også det er forgalt at dyr der ER solgt bare bliver aflivet. Det er sq da syndsygt.

det skær i mit hjerte at se hvor kold og kynisk det bliver fortaget. og jeg vil tro det er folk med ondt i røven der har meldt ham.

Men hvad jeg har set igennem årene så, var der ikke vanrøgt.

• #48   23. jun 2012 Du har nok ikke kunne se de dyr, som er blevet lukket inde, når du bare cykler forbi..

Havde du taget en rundtur der, så havde du været forarget over dyrenes tilstand.

• #49   23. jun 2012 Stald lindegården J : Så kunne jeg godt tænke mig og se beviser.

Sjovt folk kæfter op om den Tinker på folden der iik kan støtte på sit ben osv osv og de pony'er der går udenfor , For ved du hvad ??

De er nemlig iik blevet aflivet !!

• #50   23. jun 2012 Får ligner stort set altid nogle der er i god forstand, men prøv at mærk dem under den tykke uld.. !

• #51   23. jun 2012 Så er der nok en mulighed for, at de kan komme sig. !

• #52   23. jun 2012 Hvordan vil du have beviser?

Nu ved jeg hvordan det er foregået, og det er mit bevis !

• #53   23. jun 2012 Nej jehg går ikke ind i folsk ejendomme og ser hvad der sker.

men jeg vil da mene det er hjerndød at aflive dyr der er i fin huld osv. og den tinker der er på vej i lastbilen ser dælme ikke tynd ud. Og de har aldrig set tynde ud.

ja gårdene ser rodet ud osv.

Men som sagt jeg har boet i den by i MANGE år. Og jeg har ALDRIG hørt om vanrøgt af dyr i det område det har heller været på industri gårdene. som der også er mange af.

Og Kværndrup er en lille slader tante by alle kender alle. også selv om man bor lidt uden for den.

Jeg bedømmer kun hvad jeg ser og ved.

Jeg syntes den måde det bliver gjort på er lidt vanvittig.

• #54   23. jun 2012 Stald Lindegården J:

Er det noget du har set med dine egne øjne?

Hilsen Helle

• #55   23. jun 2012 De må i følge lovgivningen ikke gøre andet end at aflive dem..

De må ikke lade andre få dem!

Poiliti og dyrlæger har handlet helt korrekt i forhold til lovgivningen.

Så hvis du mener der er gjort noget forkert, så er det lovgivningen du skal have fat på..
    Alt I føler er forkert er lovgivningen !

• #56   23. jun 2012 Stald Lindegården J:

Har du set med dine egne øjne at får og geder lukket inde i et skur uden vand og mad? Eller er det noget du har hørt fra andre?

Med venlig hilsen

Helle

• #57   23. jun 2012 Hvor kan man se videoen henne?

• #58   23. jun 2012 ups, 100 stks dyr

• #59   23. jun 2012 VIdeoen er her: http://www.tv2fyn.dk/article/359596?autoplay=1&video_id=52464

Hilsen Helle

• #61   23. jun 2012 Han har nok snydt i skat, og så kan politiet lige slå ned på ham på denne måde... !!

• #62   23. jun 2012 Denne tekst er lånt fra den gruppe der på FB. Er sgu da mærkligt at mange skriver sådan som hun gør. ville dyre elsker skrive sådan hvis det ikke var sandt. Og mange der kender manden og har været der siger noget andet. Og de gør det nok ikke for at se dyr lide hvis det var det de gjorde... lånt tekst.

Jeg håber inderligt at denne gruppe kan være med at at gøre noget for denne mand og andre dyr. Jeg tror mange skal være bange for at deres dyr bliver aflivet på denne måde. For hvis disse dyr ikke var levedygtige så er der mange andre dyr der ikke er. De burde gøre noget ved de sager hvor der virkelig er tale om vanrøgt.
    Jeg kom ud på gården igår ved middagstid hvor de var i fuld gang med aflivningerne. Jeg så ikke et dyr der burde aflives, mange tilskuer var villige til at tage dyrene og give dem et hjem, men politiet havde besluttet at de skulle dø, så det kunne der ikke være tale om. 10 heste står tilbage på gården, da politiet var kørt var vi ude og snakke med dem alle, alle i fin foderstand og pæne hove. Vi så folde og stald og intet var i øjenfaldene. Hvorfor aflive omkring 70 dyr, heste, geder, får, æsler og kaniner og lade 5 kanin unger tilbage samt 10 heste, hvorfor ikke tage alle dyr hvis der er tale om vanrøgt? Flere af dyrene havde Erling allerede solgt, han havde fået betaling, ventede blot på afhentning, disse dyr blev også aflivet.!! De tog bare fra en side af og gav dem sprøjten. de heste de ikke slog ihjel gik ud til vejen hvor tilskuere kunne se dem, det var vel derfor politiet og dyrlæger ikke også tog dem, ja for jeg skulle nok ha protesteret og jeg ville sikkert ikke ha været den eneste!

• #63   23. jun 2012 Hvis det der er dyremishandling, så burde de også aflive min hund.
    - Kæft det er skammeligt, det der.

• #64   23. jun 2012 Jeg mener intet ondt, jeg hader politiet, på grund af deres attitude..

Synes det er grotesk og kunne lige forstille mig, hvis han manglede at betale lidt i salt, og naboerne har klaget over roderiet, så kan de lige få ham ned på nakken på den måde....

Jeg ser ingen heste der lider nød i denne video... Og faktisk har jeg set det der er værre her på Fyn, men det bliver der IKKE gjort noget ved!!!!

• #65   23. jun 2012 Hov der skulle stå skat og ikke salt smiley

• #66   23. jun 2012 Så skal de på besøg og aflive MANGE og jeg mener RIGTIG RIGTIG MANGE hest på fyn hvis dette er mishandling.

• #67   23. jun 2012 Det ser ikke ret rart ud!!
    Men det er ikke nemt at komme med en lang tale, om man er for eller imod. Der er jo ingen af os, end dem der er indblandet, der ved noget om det.
    Men kunne nu ikke forstille mig at politiet eller DYRLÆGERNE har ville have dem aflivet hvis der ikke er noget om det.

• #69   24. jun 2012 MAGEN TIL MERE UKOMPETENT POLITIARBEJDE SKAL MAN LEDE LÆNGE EFTER NÅR DETTE KALDES MISRØGT......

INGEN TYNDE/AFMAGREDE DYR HAR JEG SET I DISSE INDSLAG OG ALLE ER ENIGE OM AT ALT VAR SOM DET SKULLE AF DEM DER KOM PÅ STEDET OG TRO MIG VAR DET IKKE DET HAVDE DET VÆRET RÅBT VAGT I GEVÆR.

POLITIET BURDE SKAMME SIG SOM DENNE SAG HAR UDVIKLET SIG, JEG HAR SET SAGER SOM BLEV AFVIST HVOR HESTENE VITTERLIGT VAR DAGE FRA SULTEDØDEN OG HER ER DE RUNDE OG FINE.

DET SKAL IKKE GÅ UHØRT HEN, HAVDE HAN FOR MANGE DYR PÅ FOR LIDT PLADS SÅ FJERN DA NOGLE OG GIV DEM NYE HJEM ISTEDET FOR AT AFLIVE DEM, DET ER HELT SIKKER MAGTMISBRUG NÅR DEN ER VÆRST.

FØJ SIGER JEG BARE

• #72   24. jun 2012 Ja nu kan jeg godt se på klippet at det er hende , bare ikke tit man ser en mørkhåret kortkippet pige. så troede det var en mand .

• #73   24. jun 2012 Undskyld jeg blander mig..
    vil gerne give jer ret i at hestene ser fine ud på klippende..
    men der kan have ligget så mange ting bag det her! og der er jo en grundt til at de afliver dyrene! det er højst sansynligt ikke alt vi får afvide omkring denne krise men jeg kender personligt dyrelægerne, og der ligger meget mere bag i det! dyrene kan lige såvel have en uheld bredelig sygdom selv om vi ikke ser det på klippene eller får det afvide..
    de dyrlæger vil jo ikke aflive dem uden nogen grund!..

• #75   24. jun 2012 JEG kender Erling! OG dyrene er hans liv! Det kan godt være at der er rodet på hans gård, og alt det der! Men hans dyr fejler intet! De får der blev aflivet, var måske ikke i den bedste stand, men det var også nogen han lige havde købt for en uge siden, for at fodre dem op, og hjælpe dem! hans heste fejler heller ikke noget! Dyrelægerne aflivede en kanin mor, med 5 unger! men lod ungerne være! DET er da synd! Erling vil sine dyr det bedste, og han gør hvad han kan for at hjælpe så mange dyr som muligt. Det er for sindssygt at politiet og dyrlægerne opfører sig sådan!!! INGEN RESPEKT TIL DEM!

• #76   24. jun 2012 Dyrlægerne har ikke fortalt mig om der ligger noget bag ved det her.. men det er stort set sikker på der gør. for de her dyrlæger vil ikke aflive dyr der er raske det ved jeg med sikkerhed.. tror i ikke også det er hård for en dyrlæge at gå hen og aflive de 100 dyr????????
    men syntes det er svært at sige da dem der kender manden ville holde med ham og omvendt med dyrlægerne..

• #77   24. jun 2012 undskyld jeg tog fejl ved antallet!!! nogle skriver 80 andre skriver 100..
    men nu har jeg sagt min mening..
    men helt ærligt tror i ikke at det er hårdt for dyrlægerne?!?!?!?!?

• #79   24. jun 2012 Nej, men det er da stadig ikke lært at aflive dyr!!!....
    Men nogle der kan svare mig på hvor de så siger at der ikke blev fundet foder nogle steder på gården og at der kun blev fundet tønder med regnvand...?
    Dyrlægerne har også udtalt sig om at dyrenes maver var udspilet (staves) og det betyder de ikke får nok mad at spise...?
    og dere hove var alt for lange nogle dyr kunne næsten ikke gå... har læst artiklen flere gange nu og jeg fatter ikke rigtig hvorfor i ikke forstår politiet og dyrlægerne

• #80   24. jun 2012 LET***

• #82   24. jun 2012 vil lige gøre jer opmærksom på der blev aflivet 40 får, 30 geder, 1 æsel, 3 kaniner og 5heste ...

• #83   24. jun 2012 Mulle!! det er nødagtig sådan jeg har det...!

• #84   24. jun 2012
    ... Hvad er der galt i at købe foder hos Højlund Mølle?

• #85   24. jun 2012 jeg vil lige gøre opmærksom på der står en artikel om det i avisen...

• #86   24. jun 2012 de er jo skudt i hovedet de stakkels dyr så sgu da både tilfredse og raske ud,men det betyder vel så at mine heste og hund kat og min kanin også kan forvente at blive aflivet,føj.håber fandeme de holder klørene fra mine dyr

• #87   24. jun 2012 politiet har jo bare tænkt at det er da nemmere bare at tage livet af dem,så har de noget at få tiden til at gå med smiley

• #88   24. jun 2012 virkeligt uproffecionelt af de såkaldte dyrlæger at tage livet af kaninerne og lade ungerne dø langsomt af sult.føj

• #89   24. jun 2012 de har nok ikke filmet de 5 heste der blev aflivet men der i mod de 13 der overlevede..

• #90   24. jun 2012 Stald Lindegården J:

Jeg venter stadig på svar på mit spørgsmål. Har endda skrevet privat besked til dig. Hvorfor svare du ikke?

Hilsen Helle

• #91   24. jun 2012 Jeg kan så bekræfte at Erling køber sit foder i foder stoffen Højlund mølle ! det har Erling selv fortalt mig idag da jeg var dernede og snakke med ham !
    Og jeg ser intet problem i det. Der har jeg selv købt foder tit og fået lavet Foderplan ! smiley

• #96   25. jun 2012 Mini horses : de har sku nok givet ham en chance til med de raske dyr for at se om han overhovedet kan tage ansvar og passe sine dyr.
    Michelle j hvorfor fandt politiet og dyrlægerne ingen skygge af fodret på hele gården??? Og Michelle du kan lige så godt droppe st spørger efter navne på dyrlæger og klinikken for nævner ingen navne!!!
    Og han har jo overtrat loven med dyr!
    Og hvorfor var der så dyr der havde så længe hove at de ikke kunne gå???

• #97   25. jun 2012 Ved i hvad. Jeg stoppet med at diskutere med folk, for der ingen der forstår det alligevel.

Simone mhs til Foderet der kender jeg skam godt grunden.

Der står INGEN steder i lovgivningen at det en lov at ha foder på ejendommen, Men hestene får mad FLERE GANGE OM DAGEN, Så bare rolig.

Hermed slut fra mig, gider iik diskutere med flere ukompetente mennesker der alligevel iik ved noget.

Jeg har været dernede og selv snakket med manden og set dyrene. Så mon iik jeg ved lidt mere end dem der iik har ??????

• #99   25. jun 2012 Michelle hvad er grunden så?

• #107   25. jun 2012 Det er jo heller ikke dyrlægerne..

• #109   25. jun 2012 Ej, hvor er I bare gode jer der sidder bag skærmen og himler op omkring noget I, i bund og grund ikke aner en hat om, andet end det I har hørt hist og pist.

Se bare vedkommende, der nævner det med den dyrlæge som var gået - ifølge politiet i artiklen er det jo løgn.

Hvordan kan man være så utaknemlig over at der endelig sker noget? Vi himler op om, at der skal ske noget indenfor dyrevelfærd, men når der så endelig er nogen som tager fat, så bliver de slagtet. Er det okay?! Politiet rykker sjældent ud, så mon ikke de har haft grund til det denne gang?

Nok har nogle af hestene set fine ud - UDEN PÅ. Men ved nogen hvordan de så ud indeni? Jeg gør ikke, men en hest kan godt se fin ud, uden at være det. Men hvis I kigger er der i starten af klippet en tinker som bestemt ikke ser ud til at have et fint forben.

Og helt ærligt, hvorfor skulle dyrlægens navn nævnes? Det er for det første rimelig ulovligt, og mon ikke både denne dyrlæge samt den anden på stedet har det dårligt nok i forvejen, UDEN at I skal sidde og svine dem til? De må jo ikke engang forsvare sig selv.

Det er det samme som at slå en, der allerede ligger ned. Hav lige lidt medmenneskelighed...

• #110   25. jun 2012 Er virkelig enig med dig jeanette!! Du har så meget fat i det rigtige har det nødagtig på samme måde.

• #111   25. jun 2012 Mange tak Simone smiley

• #114   25. jun 2012 Pernille, der er som sådan heller ikke noget galt med at have en halt hest - shit happens. Men den ville ikke støtte på benet den i klippet..

• #117   25. jun 2012 Non: Nej, så vidt jeg har forstået er den ikke aflivet.

• #119   25. jun 2012 Jeg står da også sel vmed en halt hest! men man kan da se at to af tinkerne i klippet ikke har det godt!! det er da tydeligt!...
    men jeg kunne ikke forstille mig hvorfor de skulle filmede aflivede dyr..

• #122   25. jun 2012 Non ja men tror stadig ikke de ville filme et dyr der lider meget..
    Endnu et klip!!! Det er dog utroligt!..
    http://www.fyens.dk/article/2107914:Faaborg-Midtfyn--Politiet--Stop-anklager-mod-dyrlaege

• #123   25. jun 2012
    Hvorfor er det egentligt at der ikke bare er blevet meldt rent ud hvad dyrene fejlede, så behøves folk ikke gætte og der ville ikke være tvivl om vanrøgt?

Der er bare blevet sagt "vanrøgt" men ikke hvorfor dyrene skulle aflives.

• #124   25. jun 2012 Ja her er det så jeg tænker lidt.... Hmmm
    I en sag her på Stevns blev 13 haflingere og 3 shetlandsponyer fjernet af politiet pga vanrøgt.
    2 shetlændere blev aflivet.
    Resten af hestene blev solgt af politiet.
    Jeg ved det med 100% da jeg selv købte en af Roskilde Politi med kontrakt og det hele.
    Jeg hentede den selv ved en dyrlæge i Lejre.
    Óg de heste der... Var sgu da ikke vanrøgtede.... Jeg synes det er pinligt at forholde sig til politi og dyrlæger lige nu...

• #126   25. jun 2012 det havde de jo ikke fået lov til i den her situalition.. (staves)

• #127   25. jun 2012 Den sorte og hvide tinker fejler INTET absolut INTET den løb rundt på folden både igår og idag og i fredags, Den var glad og tilfreds. smiley

• #128   26. jun 2012 Der kom en dyrlæge og aflivede det første dyr, men så sagde han nej tak til at aflive resten, formegentlig fordi han ikke har haft det godt med at gøre det!

• #130   26. jun 2012 Synes virkelig folk burde tænke sig om... Dyrlægerne må ikke udtale sig om sagen, de har tavshedspligt. Ligesom de ikke må udtale sig om jeres dyr. Og det er vel fair nok.

Stof til eftertanke, eftersom politiets anmodninger ikke var nok til nogle:
    http://www.tv2fyn.dk/article/360043:Haenger-dyrlaege-ud-paa-facebook

Ovenstående er rimelig ulovligt, og temmelig unødvendigt! Det er IKKE dyrlægernes skyld.
    Og ja Sandie, som Non siger, det du siger med den ene dyrlæge er ikke rigtigt, aner ikke hvor du har det fra. Men politiet har afkræftet det.

• #131   26. jun 2012 Til minde om dyrene i Kværndrup:
    Til engle det blev i,
    og tilbage der står vi.
    Med grædende hjerter,
    fordi det os smerter.
    ...
    Vi som står tilbage,
    kun en beslutning kan tage.
    At dette aldrig vil glemmes,
    og i vor hjerter i altid vil gemmes.

Så kære dyr deroppe,
    på de hvide himmeltoppe.
    Se ej på jorden ned,
    men hvil i evig fred.

R.I.P

• #132   26. jun 2012 Jeanette jeg syntes virkelig du har fat i meget af det rigtige!! Du siger nædagtig det jeg også gerne ville have sagt men jeg kan langt fra skrive det så godt som du kan smiley

• #133   26. jun 2012 Simone: Hehe, så er det jo heldigt jeg kan sige det for dig smiley

Ej, men jeg synes virkelig ikke det er okay at folk hidser sig sådan op. Det er skammeligt, når man ikke ved mere end man egentlig gør...

• #134   26. jun 2012 Ja du har helt ret!:-)

• #135   26. jun 2012 det er IKKE dyrlægens skyld, hun var bestilt af politiet og hun har gjort det arbejde som hun var sat til, hun kan ikke gå mod dem og hun er fandme en af de eneste dyrlæger i dette skide land der tør sige ja, alle andre siger at de har så fucking travlt men det har de ikke - de vil bare ikke ende i den her situation, vil I skyde skylden på nogle så er det politiet og hende fra førevædstyrelsen som har haft sagen, det er dem der ikke kan finde ud af gøre deres arbejde ordentligt og de misbruger den magt de har!!!! Dyrlægen er en uskyldig person i dette, men folk går straks på hende, fordi man mener at det er hende som har bestemt det men det er det ikke.. og kan hilse at sige at hun er en virkelig god dyrlæge og dem der mener at hun ikke bruge have lov til at gøre sit arbejde mere, må fandme være syge i hovedet, for havde det ikke været for hende ville en af mine bedste veninder ikke have sin elskede pony mere, fordi en anden dyrlæge fejl behandlet den....

• #136   26. jun 2012 Jeg kan så oplyse om at jeg idag har snakket med dyrlægen og undskyldt på gruppens vegne, og jeg ved en anden pige i gruppen jeg har oprettet også har skrevet en undskyldning. Begge undskyldninger er accepteret af dyrlægen ! Jeg synes debatten burde stoppe her, jeg stopper i hvert fald her.

Til sidst vil jeg bare sige at jeg håber der kommer en fair og retfærdig slutning på denne sag.

• #137   21. aug 2012 Beauty
    Er det så en ko der har været der længe eller en han har taget til sig for at redde? smiley

• #138   21. aug 2012 Jeg synes det virker lidt voldsomt at én mand skal kunne passe ca. 100 store dyr (og have pladsen til det)

men passer det, at dyrene alle var i fin stand osv. ja så synes jeg da det er forfærdeligt

jeg ville rigtig gerne at de lagde nogle billeder ud af de vanrøgtede dyr evt. med nogle beskrivelser af hvad der var i vejen med dem

og når det så er sagt, så er det da også frygteligt at køre på dyrlægen der har været i den ubehagelige situation!!! selvom en dyrlæge med sin uddannelse også har lært at aflive dyr, så betyder det da ikke at de er ligeglade ved situationen? De er da mindst ligeså bevægede som alle de mennesker der kiggede på! men dyrlægen har taget det som et ansvar og et job at få aflivet alle dyrene, så det skal hun da ikke klantres for? smiley hun har bare gjort det hun er blevet bedt om

• #139   21. aug 2012 Velkommen til Danmark. Har i landet afliver vi raske dyr, har ikke noget i mod dyresex, vi gør ikke noget imod vanrøgt ,,,,,

MEN VI GÅR IKKE IND FOR AT DU KØRE 2 KM FOR STÆRKT I TIMEN !!!!!

hvad fanden er det for et land vi lever i???
    Jo det roder lidt på gården i videoen men det er sq da osse det eneste.
    Men dyrene ser bestemt ikke syge eller dårlige ud.

• #140   21. aug 2012 Ikke at der er noget sjovt i den her sag, jeg ser ingen mishandlede heste eller andre dyr, jeg har ikke været der, men det virker nu underligt.

Den med en ko der snart dør af sult, der må jeg indrømme at jeg grinte, ha, ha, for har du da set hvor dit mælk kommer fra, for malkekøer er altid alt for tynde, men det er bare noget vi finder os i, de skal yde så meget at de er omvandrene lig.

Og helt ærligt, så kan manden jo have købt en tynd ko og faktisk fodre den op, men det gør man ikke på en uge, jeg har før købt tynde heste og det gør jo ikke mig til mishandler.

Jeg syntes bare den politidame hun har det mest snuskede smil på læben og vil gerne benytte lejligheden til at spørge jer, hvor mange har bundet jeres vandbaljer fast, ikke jeg...

• #141   21. aug 2012 Miss: Det er noget af en påstand at malkekøer altid er alt for tynde... Har du noget faglig belæg/dokumentation for den udmelding??

• #142   21. aug 2012 beauty jeg elsker dig min tøs: Hahaha, Du skriver den har stået der 50 dage tror du nok, men du tæller iik dagene ?? Øhhh Hvor får du så de 50 dage fra ??

Men jeg kan så informere dig om at koen har stået der i ca 21 dage . Og den er IKKE ved at dø af sult, nu må du sku stoppe !

Helt seriøst.

Ja der går en Hoppe med et føl ved siden af ja, og der går 1 hingst på folden ved navn Lord Lennon, en Hingst manden har ejet i mange år.

Så stop li dine beskyldninger når du iik har nået og ha det i, på forhånd tak.

Til alle der intreseret så kig den pony jeg har oprettet på min profil ved navn Lover boy og fortæl mig om den er vanrøgtet ?? smiley

Mvh Michelle

• #143   21. aug 2012 nu har jeg været i praktik på et stutteri i nærheden og kørt forbi rigtigt mange gange men har aldrig set dyr der har været tynde eller ikke passet virkelig ikke fær

• #144   21. aug 2012 Hallo læs hvad jeg skriver. Den har KUN stået der i ca 21 dage måske 22 dage !!

Og det iik 2 måneder eller 50 dage. det ca 3 UGER !

• #145   21. aug 2012 Malkekøer er ikke altid for tynde/ligner omvandrende lig, hvad er det for noget vås...

Desuden står der så vidt jeg kan se ingen steder at det er en malkeko, det er vel bare noget vi som læsere antager? Men det må den der har set koen/dem der kender manden vel vide.

Har ellers ikke villet blande mig, da jeg synes virker som om der mangler nogle oplysninger i den sag, og dermed er det svært at tage stilling.

• #146   22. aug 2012 ej nu må jeg altså give mit besyv med.

altså jeg mener jo ikke at de uden grund har aflivet. hvis de virkelig går ind og afliver så mange dyr på der jo være noget om det. han har ikke levet op til de krav han stiller. man kan ikke bare ignorerer de påbud man får. og man får ikke påbud uden grund!!

der skal altså en hel del grund til at politiet stiller op med dyrlæger osv og eskorterer ham væk fra hans grund mens dyrlægen udfører sit arbejde.

vi lever i et land hvor ret skal være ret. mener han at han er blevet uretfærdigt dømt må han jo indgive en klage der evt. kan fører til en retssag.

så må det jo gå rettens vej. retfærdigheden ske fyldest.

og dyrene lider under ingen omstændigheder nød. uanset om aflivningen var berettiget eller ej.

• #147   23. aug 2012 Helt ærlig folkens.... Den sag er lukket og slukket - sket er sket, og så kan I være enige eller ej.

Hvad med at komme videre i teksten i stedet for at blive ved med at kaste med mudder? Det gavner jo ingen, uanset hvis side man er på.

• #148   31. dec 2014 Jeg mener at det er sygt at aflive alle de dyr

Kommentér på:
100 dyr aflivet på sydfyn. Vanrøgt.

Annonce