{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

bomløs kopjern? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål ang en bomløs sadel

En bomløs for mig er jo en sadel unden kopjern eller som fx i barefoot hvor man kan få et soft indlæg til sadlen jeg er stødt på en bomløs dressur sadel med kopjern til men nu er mit spørgsmål kan man tage kopjernet helt ud?? for jeg tror ikke de kopjern der følger med er brede nok til min hest... Sadlen er en forholdsvis billig løsning indtil jeg får sparet op til en sensation 4g og efter bøvl med hans tilpassede bomsadel gider jeg det ikke mere- denne model passer også med at anlægsfladen er kort 42 cm så den vil passe helt perfekt til ham.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bomløs kopjern?
  • #1   23. jun 2012 Barefootsadler HAR kopfjern. Man kan vha. en lynlås lukke op til kopfjernet og udskifte det smiley

• #2   23. jun 2012 I en bomløs er det selve bommen (træbommen eller læderbommen) der ikke er der, de kan sagtens have kopjern og hvis man vil ride "rigtigt" i dem er det en meget god ting at der er kopjern i, da det lige løfter sadlen lidt væk fra manke stykket( : I Barefoot kan man sagtens tage kopfjernet ud, men så ville jeg nok lægge et lille håndklæde eller et soft kopfjern ind i stedet, så den bliver holdt lidt væk fra manke stykket( :

• #3   23. jun 2012 okay tak for svar så vil det ikke kunne lade sig gøre kan jeg godt se- det bredeste kopjern der følger med til deres sadler er nemlig 25 cm og det er vist ikke lige bred nok hvis det er lige som fx wintec kopjerns brede:-)
    øv det ville ellers have være perfekt med den løsning:-) Jeg ville også skulle have et soft indlæg til ham hvis jeg skal have en barefoot sadel:-)

• #4   23. jun 2012 Man kan få ekstra brede til barefoot.
    Vil anbefale at indsætte et kopfjern der passer, da din vægt ellers bliver fordelt udover manken også, og så kan den få smerter. Kopfjern er kun til fordi der er en grund til det;-)

• #5   24. jun 2012 sofie ja men det var ikke en barefoot jeg spurgte til:-) det er en bomløs dressur sadel med kopjern- det er til en hest med en umarkeret manke og som er meget bred og ja selvfølgelig kan jeg få et kopjern der passer ham så får han det men jeg kan bare godt lide tanken om at der ikke er kopjern i da det er det vi har haft problemer med i hans anden sadel at det konstant bliver for smalt

Kommentér på:
bomløs kopjern?

Annonce