{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.703 visninger | Oprettet:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brandbæger, billeder
  • #2   26. jun 2012 God side smiley Scroll ned til billederne

    http://www.biopix.com/eastern-groundsel-senecio-vernalis_photo-42812.aspx


  • #3   27. jun 2012 Puh ha ja vi har også lige finkæmmet markerne i weekenden inden de begyndte og blomstre så de ikke spreder flere frø. Vi har også rigeligt på en af vores folde, men faktisk også kun den ene fold.

    Og nu håber vi jo snart på vejr til hø så var det med og få tjekket. Håber alle vil bruge tiden på og gennemgå deres folde.

    Jeg ved ikke om de stadig er giftige som tørret i hø men her tages ingen chancer.


  • #4   21. jul 2012 En god husk regle som jeg selv altid bruger er at ALT gult skal væk fra folden... Mælkebøtter må selvfølgelig gerne være der men ellers alt andet der er gult...

  • #5   21. jul 2012 Stald Vestergaard - de er stadig meget giftige som hø. Problemet der hvor de er visne er at de ikke smager lige så grimt som når de er friske og derfor spiser hestene dem bare. Så tjek marken rigtig godt igennem inden du laver det til hø, for ellers ricikerer du en forgiftning...


    Vi har rigtigt mange engbrandbærer på vores folde, og der er ikke rigtigt nogen som vil gøre noget ved det og der er så mange at vi ikke kan klare det alene to voksne.
    Man siger at hestene ikke spiser dem hvis der er græs nok, så det er bare at sørge for der er græs nok på foldene smiley

    Ved i noget om hvor hurtigt man kan se en forgiftning? for sidste weekend så jeg nogle af hestene med brandbærerne i munden og er lidt nervøs for om der sker noget smiley


  • #6   21. jul 2012 Både mine marker til hø/wrap bliver finkæmmet så sent som den dag vi skal slå det af for brandbæger, vi tør ikke tage chancer med dem, om de så var giftige eller ej. Vi har avlsdyr så vi er meget påpasselige med og få lavet godt foder.

    Det samme gælder foldene, så snart jeg ser der står nogle bliver de fjernet, og det er hårdt arbejde den dag det står på, men i sidste ende kan det være alle timerne værd frem for og satse på de bare ikke æder dem, for det sker desværre engang imellem, og det kan give skader på div organer som ikke kan rettes op igen.

    Læste for et par dage siden om en herinde hvis hest havde fået forgiftning. Mener endda denne hest havde haft tilbudt rigeligt med grovfoder og alligevel havde den spist brandbæger.
    Hvor længe der går inden der er symptomer ved jeg ikke, men ofte er det jo svært og vide hvornår de har ædt de første.


Kommentér på:
Brandbæger, billeder

Annonce