{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Benbeskyttelse-hvad bruger i-hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!:)
Jeg står her og har fået ny hest og kender jo den der: Hesten kan jo komme til skade..tænk nu hvis??, men det bedste for hesten er jo at gå med "nøgne" ben. Så hvorfor bruge gamacher, bandager, klokker osv. når hesten sagtens kan gå uden. (Jeg bruger ALTID transportgamacher til min hest uanset hvad!:)
-Hvad er jeres mening om det?
-Hvad bruger i mest
-evt. mærke
-hvorfor gør i det?

MVH.Emmeli(:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benbeskyttelse-hvad bruger i-hvorfor?
  • #1   30. jun 2012 Jeg syntes det er helt almindeligt at bruge i spring!
    Jeg bruger springgamacher i spring.
    Jeg bruger gamacher fra Catago og horze.
    For at hesten ikke skal skade senerne i spring smiley


  • #3   30. jun 2012 Den evige debat for og imod smiley

    -Hvad er jeres mening om det?
    Det op til den enkelte hvad de vil bruge, jeg kan kun ryste på hovedt nogle gange, men jeg er ikke meget bedre selv sikkert .. (:

    -Hvad bruger i mest
    Det er yderst sjældent jeg rider uden en form for gamacher eller bandager. Springer også med klokker på trods af jeg ikke har heste med sko.

    -evt. mærke
    Mine fortrukne kodeleds gamacher er PC, jeg har et par Horsy House skjold-dressur, og mine Veredus springgamacher. Det er dem jeg foretrækker lige pt.

    -hvorfor gør i det?
    Jeg er lidt pylrede med mine ponyer og deres ben under ridning, så bliver de lidt ivrige og ser ikke lige hvor deres fødder er og så hellere en gamache end benet. Klokkerne er på for at undgå at de træder op i deres hov-baller, oftest under springning. Jeg har overvejet klokker på fold, men indtil videre uden. Overvejer også transport gamacher da jeg endnu har en pony som står lidt uroligt når hun er alene i traileren eller bliver ladt tilbage og er ikke meget for at lade hende stå med sine veredus. smiley


  • #4   30. jun 2012
    Har præcis samme indstilling som <b>Camilla P</b> smiley


  • #5   30. jun 2012 Jeg bruger altid bag-gamacher til hesten, fordi hun til tider træder på sig selv under ridning og i sær hvis hun er nervøs, så tripper hun og træder hendes bagben sammen.
    Jeg har brugt forbensgamacher, men dem bruger jeg kun når vi skal på tur nu - For en sikkerhedsskyld smiley Alt andet holder jeg mig fra^^


  • #6   30. jun 2012 Jeg bruger for- og bagbensbagamacher og klokker på forbenene.
    Hun kan virkelig være en klods under ridning :o)


  • #7   30. jun 2012 Jeg bruger alt. Gamacher er dem med skal og så andrager med underlag under. Og så klokker. Men intet på fold. Jeg mener at vi presser hesten til at gå anderledes og derfor kan man ikke sige at den burde gå ordentligt

  • #8   30. jun 2012 Jasmin ville slå sine ben til blods hvis hun gik uden bag gamasher under ridning og longering. For gamasherne bliver kun brugt i skoven og på springbanen. Ellers går hun med nøgne forben smiley

  • #9   30. jun 2012 - Hvad er jeres mening om det?
    hvis det ikker nødvendigt skal hesten ikke have noget somhelst på..

    - Hvad bruger i mest
    Jeg bruger læder "spring" gamascher på alle 4 ben, om jge ride udensadel spring eller wstern. og så horze neopren klokker på alle 4 ben.

    - Evt. mærke
    Mener mine gamascher er cargo

    - Hvorfor gør i det?
    Min hest har altid slået bene sammen under ridning, før brugte jeg bare strygere, men efter han har fået sko på, har hans ben meget mere udsatte, så når jeg beder ham om at smle sig og om at gå, er dte mig der styre hvad han laver, så det mit ansvar at passe lidt på dem.

    Folk siger han burde have på på folden også da, han ofte kommer ind med små sår især fra bagben eog det kan ikke anden end være ham selv der sparker sig, men det vil jeg simpelthen ikke byde min hesr


  • #10   30. jun 2012 Husker jeg korrekt(ikke bid..) så har bandager den funktion at de varmer benene op og "blødgør dem" altså ikke gør hestene så stivbenet. smiley

  • #11   30. jun 2012 Bruger RBH all round gamacher på alle 4 til min. Pt ingen klokker da hun går uden sko.
    Bruger det for at passe på min hests ben under træning. Er stævnerytter.
    Hun går ikke med gamacher på mark. Hun har klokke på, på mark hvis hun går med sko, hvilket ikke er aktuelt pt.

    Synes det helt ok at passe på hestens ben, hvor meget man vælger at gøre det afhænger af hestens brug, og værdig.


  • #15   30. jun 2012 -Hvad er jeres mening om det?
    mine har altid på under træning, du kan være uheldig, at de rammer deres egen ben ved et uheld... samt i springning støtter gamacherne sener og led....
    -Hvad bruger i mest
    Gamacher, evt. klokker.
    -evt. mærke
    eskadron gamacher - det har udviklet en særlig støtte til senerne...
    -hvorfor gør i det?
    uanset om du har en dyr eller "billig" hest, koster det lige meget hvis du skal ha en dyrlæge ud og tilse en skade og behandling.. Så heller på den sikre sidde....


  • #16   30. jun 2012 Jeg synes at det er noget pjat at nogle heste ikke får lov til at have nøgne ben:-/ det at de skal have total gamasher og klokker på mens de er på mark... Jeg kan simpelhen ikke se nogen grund til det??

  • #17   30. jun 2012 Har altid enten gamasher eller bandager på når jeg rider. Altid klokker på i dressur, aldrig noget på fold. Udover min gamle pony som havde en evne til altid at smide skoene så hun havde klokker på, på fold også.
    Har næsten altid noget på mine når de går i trailer - men det hænder også at de kører uden smiley

    Har gamasher/bandager på i dagligdagen for at støtte benene og være sikker på at de ikke jokker op i sig selv., smiley


  • #18   30. jun 2012 Min goldy har altid klokker og bagbens gamacher på og i skoven og til games også forben... Hun har klokker på fordi hun allerede har trådt sin ene balle af og ikke har vil ha hun gør det igen, bagbens gamacher fordi hun smadre sine bagben sammen.. Og bruger pc gamacher i games ellers bare ganske normale spring gamacher smiley

  • #19   30. jun 2012 Hov mener selfølgelig mens de er på mark:-) under ridning har min bandager på:-D

  • #20   30. jun 2012 Rider altid med bandager og klokker på min unghest, og så har han gamacher og klokker på fold.
    Den "gamle" går uden noget som helst smiley


  • #22   30. jun 2012 Rider med bandager og klokker på min unghest, og han har klokker og gamacher på fold smiley

  • #23   30. jun 2012 Da Fareed var uøvet brugte vi dressur gemacher på forbenene fordi han ellers vred rundt. Nu har han fundet ballancen og har intet på der.

    Han har klokker på når han har forsko på fordi ellers smeder han og er træt af at han taber sine sko. Men tror han er ved at have så meget styr på bensætningen at de også ryger.

    Bell havde spring gemacher på forben og bagben når hun skulle springe for at beskytte hendes ben. Aldrig klokker under spring, da jeg har fået af vide de så ikke kan mærke springet ordentligt hvis de rammer og derfor kan gøre mere skade på sig selv end uden klokker.

    På folden har Fareed intet på (havde Bell heller ikke). Har læst mig frem til at klokker på folden øger chancerne for mug, og når han fint kan gå uden ser jeg ingen grund til at putte dem på.

    Bruger ALDRIG transport gemacher! Har prøvet at give Fareed dem på en gang, men han panikkede fuldstændig og var ved at brække nakken på sig selv så aldrig nogen sinde skal han have det på igen! Des uden står han rigtig pænt og roligt i traileren, så igen der er ingen grund til dem så vil ikke bruge dem :o)


  • #24   30. jun 2012 Mine går ALTID med klokker. Efter at have haft smed 4 gange på 2 uger på grund af aftrådte sko, så fik de altså klokker på! Og den ene smider dem også konstant, så det virker jo (tænker at hujn så ikke smider sko)
    Under ridning bruger jeg intet. Kun klokker, som beskrevet før. Jeg sprang med springgamacher på min pony da vi begyndte at springe LD-LC, ganske simpelt fordi min springtræner sagde jeg skulle. Men har ud over det aldrig set fidusen i gamacher. Red en overgang med dressurgamacher efter at den store havde været i ridning, men er helt ærligt gået fra det smiley


  • #25   30. jun 2012 Hov, og den lille går altid med bagbensgamacher, da vi har oplevet at han har bukket sig selv halt ved at slå benene sammen.

  • #26   30. jun 2012 Stutteri sandgården:
    Det er jo Ikke et liv for en hest at gå med tonsvis bandager/ gamasher på folden.. Om en hest til 1000kr eller 1000000 kr.. Den har ikke brug for det...:-)


  • #27   30. jun 2012 Camilla j: Jeg har det på samme måde, men har bare ikke råd til at få ødelagt en hest ved ikke at gøre det. Jeg mener bare at en hest kan blive ligeså ødelagt ved at gå med dem, bare så en anden måde. Hesten er vant til at være pakket ind i vat, syntes bare ikke det er noget at tilbyde en hest!:)

  • #28   30. jun 2012 -Hvad er jeres mening om det?
    Jeg har ellers normalt aldrig brugt det på Tanik, men efter hun har fået et par buler af slog på det ene forben har jeg valgt at bruge benbeskyttere altid. Hun kan jo altid have fået bulerne fra folden som til ridning, men hun er ikke lige hesten, der løber rundt på folden, så derfor har hun dem kun på under træning.
    -Hvad bruger i mest:
    Hvis det er mudderet på bane/ridehus tager jeg gamacher og det samme med tur, da de er nemmere at rengøre sådan hurtigt. Under dressur bruger jeg bendager. Bruger altid klokker. Hun træder meget under sig og er bange for at skoen ryger, da hendes hov knækker, hvor sømmene er.
    -evt. mærke:
    Jeg er glad for de fleste bare ikke Horze. Billigt, men holder ikke i længden og til dagligbrug.
    -hvorfor gør i det?
    Har skrevet tidligere oppe.


  • #29   30. jun 2012 Nogle mennesker er bare for pylret ned deres heste, nogle er så forfærdelige at de ødelægger hestene:-/

  • #30   30. jun 2012 Jeg bruger ikke noget i spring eller dressur. Men det er nok mest fordi at kasse er en elevhest og han er 'kun' mit part, så jeg vil ikke bruge penge på alverdens ting:-)

  • #31   30. jun 2012 Når jeg rider får han bare springgamcher på uanset om det er dressur eller spring, for det er nemt og lige til. smiley
    Han får det på fordi at når han til tider bliver lidt ukoncentreret slår han bare benene sammen.. rider dog nogen gange dressur ude, men springer ALDRIG ud. smiley


  • #32   30. jun 2012 -Hvad er jeres mening om det?

    Min går ALTID med gamacher/bandager samt klokker under ridning. For det meste har han gamacher på bagbenene da han slider dem mod hinanden, og bandager på forbenene samt klokker.

    Derudover går han med gamacher og klokker på fold da jeg er meget pylret med skader osv. da det standser stævnestarterne og den videre uddannelse af ham.
    Han har enormt lange ben og kom, før i tiden, næsten altid ind med sår på benene fordi han slår dem sammen.

    -Hvad bruger i mest
    -evt. mærke
    På bagbenene går han med Rider by Horse gamacher, på forbenene bandager og klokker fra eskadron.. til stævner går han med klokker og gamacher fra eskadron og på fold går han med terrængamacher købt i Hooks smiley

    -hvorfor gør i det?
    -Det har jeg forklaret smiley


  • #33   30. jun 2012 -Hvad er jeres mening om det?
    det fjollet, men jeg gør det jo selv xD

    -Hvad bruger i mest
    begge dele lige meget smiley

    -evt. mærke
    eskadron (springgamascher) og PC (dressurgamascher) til bandager kan jeg ikke lige huske navnet smiley

    -hvorfor gør i det?
    fordi jeg føler når jeg sidder på hesten at det gør i forskel - fx når vi er på tur og vi vælger en offroad tur som går gennem skovbunden hvor jeg ikke altid er sikker på hvad vi træder ind i smiley
    bandagerne skulle gerne støtte sener osv og derfor bruger jeg dem der smiley
    spring - beskytte når de rammer smiley


  • #34   30. jun 2012 Rider ALTID med noget på hans ben + klokker, nogle gange bandager men mest gamacher fra Back on track, synes de er super gode, mega dyre, men absolut pengene værd smiley Min er ikke helt ung mere, og gør alt for at beskytte hans ben, på fold har han dog kun klokker på smiley

  • #35   30. jun 2012 Min går med klokker på folden, da han ellers træder skoene af.

    Rider altid med gamacher og klokker, for at han ikke skal komme til skade. Kunne aldrig finde på at springe eller ride i skoven uden noget på benene, det ville jeg simpelthen ikke turde.
    Nu har jeg haft en hest, som en dag under ridning smadrede sin gamache, men benet skete der intet med, så der kan man se hvor vigtigt det altså kan være nogle gange..


  • #36   30. jun 2012 Normalt 'kun' klokker til ridning (ellers træder hun op i sig selv), gamacher til løsspring og spring, og bandager bruger jeg næsten aldrig mere, men ja jeg synes det er mest til pynt.;-)
    Klokker;-)
    Fra horze, rigtigt rideudstyr, eskardon, tika eller equipage..:)
    Fordi hun træder op i sig selv;-)


  • #39   30. jun 2012 -Hvad er jeres mening om det?
    Har hesten behov for benbeskyttelse, ja så skal den have det på. smiley
    Og har da heller ikke noget imod at folk kommer det på, selv om hesten ikke har, så længe man ved hvad man laver (ikke strammer dem for meget, både bandager og gamacher).

    -Hvad bruger i mest
    Tror jeg bruger bandager og gamacher lige meget. smiley

    -evt. mærke
    Gamacherne er Totti Pro, bandager har jeg Cap og Horze. smiley

    -hvorfor gør i det?
    Gamacherne bruger jeg ALTID under longering, da hesten er kode-klasker, så bruger dem for at forhindre evt skader. Bruger dem også på tur, da hun kan finde på at danse lidt rundt, hvis der nu er et græsstrå der kigger forkert på hende, og så lægger hun ikke helt mærke til hvor hun sætter sine ben. ;P

    Bandagerne bruger jeg somregl når vi træner liner, for at beskytte senerne og øge blodcirkulationen (jo, bandager har faktisk et formål smiley ), og når vi har fotoshoot får hun også bandager på, det er så kun for at se fin ud. smiley
    Og på kølige dage, hvor hun har været lidt halt, får hun bandager med et tykt bandageunderlag inden under på om natten (hun har gigt i begge forben). smiley


  • #40   30. jun 2012 Jeg bruger gamacher og klokker på min hest. Han er kun lige fyldt 3 år, og er slet ikke opmærksom når han går. Og så går han så snævert på sine bagben, så koderne rammer hinanden når han går. Derudover træder han næsten op i sig selv, derfor klokker smiley

Kommentér på:
Benbeskyttelse-hvad bruger i-hvorfor?

Annonce