877 visninger
|
Oprettet:
12. sep 2009 Følger: 44 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 29
Hestesvømning? :-) {{forumTopicSubject}}
Hej hg?
For hesten gode muskler af det med svømning og hvad for nogen muskler? Kan i anbefale, et sted ved københavns området eller bare på sjælland?
Er der nogen, der har prøvet det før og hvad synes i om det? :-)))
Knus..
sep 2009
Følger: 44 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 29
sep 2009
Følger: 44 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 29
Blogger
Følger: 157 Følgere: 175 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.560
Hesten har ikke en luftpude indbygget i røven som holder den oppe, muskler i lænd og ryg er nogle af de muskler der er mest aktive under svømning, hvilket er en af grundene til det bruges til heste med ks.
Der udvikler heller ikke underhals, hvis de får den rigtige svømmetræning, der er flere internationale dressur ryttere der svømmetræner deres heste.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Om svømning er godt eller skidt, afhænger i høj grad af hvordan den bliver svømmet og hvordan hesten ligger i vandet. Jeg har set enkelte heste der i den grad brugte sig forkert (sænket ryg, undrhalsen skudt frem osv), og sådan en het ville jeg næppe fortsætte med at få svømmetrænet. Men ligger hesten godt i vandet og er god til at bruge sig, så får man osse bygget en udemærket muskulatur op -jeg ville dog ikke lade svømmetræningen stå helt alene.
For konditionen er det fremragende træning.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Men om det er sømning eller vandløbebånd man skal vælge, afhænger jo af hvad det er man ønsker at opnå med træningen og om der evt er nogen skader at tage hensyn til (og i så fald, hvilken form for skader)
Hestesvømning? :-)