hestesvømning.. {{forumTopicSubject}}
Hej derude..
jeg overvejer lidt på et tidspunkt at sende min hest til svømning,
men jeg har også hørt om at det kan gøre hesten meget stiv hvis den spænder op fordi den ikke bryder sig om at svømme..
jeg ved min hest godt kan li at bade ved havet, men ved jo ikke hvordan han ville reagere på at blive "smidt i en swimmingpool" og så er 3 uger lang tid..
det vil ligge sådan at der er stævne en uges tid efter, er det for tidligt? eller kræver det ikke så meget restituion efter sådan en tur? normalvis træner jeg ikke hårdt lige op til stævner, men han skal selv holdes smidig og igang..
men giv mig al jeres erfaring om hestesvømning
jeg overvejer karmdal wellness hvis der er nogen der har erfaringer fra det sted
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
Kender ejeren af stedet, og mine heste elsker at være derude
Lone er fantastisk dygtig til det hun laver. Min tidligere hest var lidt af en kylling, og ville slet ikke ind i "svømmehallen". Lone fik ham i vandet efter 5 minutter, og derefter var han slet ikke til at stoppe igen
maj 2007
Følger: 74 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.979
mar 2008
Efter det begynder de at ligge flere og flere baner, samt strøm i, så det bliver hårdere.
Ham kyllingen var helt brugt første gang, men 2 og 3 gang var det ikke helt så slemt, men der har de også prøvet det, og så skal de ikke stå og pruste sig op over poolen, fordi det er "farligt"
maj 2007
men følte du han var stiv da han kom hjem? eller sådan på nogen måde negativt påvirket da han sådan var kommet sig over det?
tænker også bare meget på om det er det værd.. altså om hesten får noget ud af træningen
mar 2008
Muskulaturen ændre sig utrolig hurtigt ved svømning, i forhold til alm. træning, og oplever hesten har meget mere power.
Jeg synes helt klart at pengene er det hele værd
maj 2007
så kan det være jeg skal prøve det..
maj 2007
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 22
hestesvømning..