HestesvømnIng {{forumTopicSubject}}
God aften
Har læst lidt debatter herinde om hvorvidt hestesvømning gavner eller skader.. Jeg har altid godt kunne tænke mig at Stunt skulle prøve det, og har så fundet et sted jeg synes er til at betale
Spørgsmålet er så, og i vil mene det gavner eller skader i denne situation: Det bliver en dag hvor han får en svømmetur, max et par gange om året, blot til afveksling. Han er normal/hård træning normalt.
Og lige et ekstra spørgsmål til dem der kender til det/selv har haft heste til svømning: Hvor lang tid plejer de ca at være i bassinet når det kun er en gang 'bassin svømning' som der står på hjemmesiden?
Laura
okt 2009
Følger: 50 Følgere: 112 Heste: 4 Svar: 1.809
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 272
det skader absolut ikke hesten, eller dens holdning som nogle påstår. den skal bruge sin ryg utrolig meget, det er ligesom med mennerker kun gavnligt.
i hammerthor giver de 2 ture første gang+ en vær gang du kommer til den er på 10 ture så begynder de at tage det runde basin med. så det tager nok 2-3 min pr tur
nov 2008
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 1.226
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 272
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 22
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.728
Det er meget hårdt for dem de første 2 gange.
Derfor tror jeg ik et par gange om året gavner noget, det vil være som at begynde forfra med syre osv.
Den gamle nåede svømning 10 gange.
Hun starte med 2 baner, så var hun helt færdig og syret til.
Hun sluttede med 9 baner, eller 3-4 runder i rundbassinet, uden syre.
Min nye har prøvet det 2 gange, med 1 dags mellemrum.
Efter første bane, brugte hun 5 min på, at komme om op, meget syre.
Hun tog 2 baner mere, uden det store, men hun var træt efter.
2. gang tog hun 4 baner, og ku se det gik noget bedre allerede der.
Har endvidere ik oplevet, at det skadede.
Det aflaster led og lærer de det rigtig, ser jeg ingen problemer.
Min dyrlæge svømmer med hans travheste, det tror jeg ik han gjorde, hvis det ik virkede.
HestesvømnIng