{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

HestesvømnIng {{forumTopicSubject}}

God aften smiley
Har læst lidt debatter herinde om hvorvidt hestesvømning gavner eller skader.. Jeg har altid godt kunne tænke mig at Stunt skulle prøve det, og har så fundet et sted jeg synes er til at betale smiley Spørgsmålet er så, og i vil mene det gavner eller skader i denne situation: Det bliver en dag hvor han får en svømmetur, max et par gange om året, blot til afveksling. Han er normal/hård træning normalt.
Og lige et ekstra spørgsmål til dem der kender til det/selv har haft heste til svømning: Hvor lang tid plejer de ca at være i bassinet når det kun er en gang 'bassin svømning' som der står på hjemmesiden? smiley

Laura

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HestesvømnIng
  • #1   27. aug 2012 ud fra den diskussion jeg startede med at finde ud af om det skader eller ej, så har jeg fået at vide at det ikke skader, så jeg ser intet problem i det du har tænkt dig smiley

• #3   27. aug 2012 hej.
    det skader absolut ikke hesten, eller dens holdning som nogle påstår. den skal bruge sin ryg utrolig meget, det er ligesom med mennerker kun gavnligt.
    i hammerthor giver de 2 ture første gang+ en vær gang du kommer til den er på 10 ture så begynder de at tage det runde basin med. så det tager nok 2-3 min pr tur

• #4   27. aug 2012 Tak for svar smiley

• #5   27. aug 2012 Altså som udgangspunkt er det rigtig god træning. Men har de hest tendens til at blive øm i ryggen, har problemmer i bagknæ, eller er skæv til en side, så anbefaldes vandbåd. Men for at du svømmer med den et par gange om året, tror jeg bestemt ikke den tager skade af

• #6   28. aug 2012 hvis hesten er skæv eller ondt i ryggen må den gerne svømme bare kun lige ud. da hesten kun kan bøje 5% i ryggen. så har den ondt i ryggen så få fixet problemet med kiopraktor/massør. så hvis den skal svømme rundt skal det være i samarbejde med massør/kiopraktor som kan se hvilken volte hesten har gavn af at svømme når ryggen er i bedring. men kan ikke se hvorfor den ikke må svømme med ømme bagknæ, da du fjerner belastningen/ vægten??? kan da finde mange være ting at udsætte knæ for

• #7   5. sep 2013 her er også nogle gode råd om (link fjernet)

• #8   6. sep 2013 Jeg svømmede med den gamle, hun gik til svømning hver 14. dag.
    Det er meget hårdt for dem de første 2 gange.
    Derfor tror jeg ik et par gange om året gavner noget, det vil være som at begynde forfra med syre osv.
    Den gamle nåede svømning 10 gange.
    Hun starte med 2 baner, så var hun helt færdig og syret til.
    Hun sluttede med 9 baner, eller 3-4 runder i rundbassinet, uden syre.

Min nye har prøvet det 2 gange, med 1 dags mellemrum.
    Efter første bane, brugte hun 5 min på, at komme om op, meget syre.
    Hun tog 2 baner mere, uden det store, men hun var træt efter.
    2. gang tog hun 4 baner, og ku se det gik noget bedre allerede der.

Har endvidere ik oplevet, at det skadede.
    Det aflaster led og lærer de det rigtig, ser jeg ingen problemer.
    Min dyrlæge svømmer med hans travheste, det tror jeg ik han gjorde, hvis det ik virkede.

Kommentér på:
HestesvømnIng

Annonce