{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Hest med Spat {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den trælse situation at min elskede 16 årige vallak, har fået konstateret fremskreden spat i bagbenene her for en måneds tid siden. Og han bliver bare dårligee og dårligere gående. Hvad ville i andre gøre i sådan en situation? Aflive eller prøve med tilskud og se om han ikke kan få det bare lidt bedre? Det skal siges at jeg ingen intentioner har om og ride ham. Han skal bare kunne holde til og gå som foldbums.
Han har stadig masser af gnist og glæde i øjnene. Det er kun, når han traver eller galoperer jeg kan se på ham at han har det skidt.:-(
Jeg hælder mest til og prøve og give ham tilskud, for og give ham den sidste chance for og komme sig.

Vil meget gerne høre om andre i lignende situatiner, hvad har i gjort og har der været noget der har virket?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest med Spat
  • #1   2. jul 2012 Min hest har også spat. Han har det i begge bagben. Jeg har fået at vide af dyrlægen, at han skal skridtes for at komme igang igen. Jeg må ikke bruge ham til seriøs ridning. Jordtræning og skovture bruges han kun til nu. Han rides ca. 1 gang hver uge-14 dage, ellers står den på noget helt andet. Vi tager selvfølgelig hensyn til ham, og får han det værre, så ved jeg også hvad jeg gør der.

    Men jeg ville da prøve at give den tilskuddet, hvis den ikke viser tegn på lidelse :-))


  • #2   2. jul 2012 Hvis hestens spat er vokset sammen, skal den holdes i gang. Ellers bliver det kun værre. Min gamle pige på 21, har haft spat i mange år. Hun har gået på højt niveau uden problemer. Hun bliver stadig holdt i gang med let ridning og et stævne i ny og næ (fordi hun elsker det!). Hun får Cortaflex til de gamle led. Når det er koldt, er hun mere stiv. Her får hun Buteless, som er let smertelindrende til bla gigtheste. Du kan købe det i England, til mindre penge end i DK. Jeg ville give det et forsøg, inden du sender den til de evige græsmarker smiley

  • #3   2. jul 2012 Spatheste har bedst af at blive brugt hver dag. Masser af motion - det er det eneste, der hjælper noget.

  • #4   2. jul 2012 Hvor er jeg glad for og høre jeres meninger og at det er det saamme som jeg tænker på..:-) Min dyrlæge har sagt det bedste ville være og aflive ham.
    Men jeg synes ikke jeg er klar til og give op så let. Tusind tak..:-) Cortaflex er nu bestilt..:-) Og jeg vil nu prøve lige så stille og gå igang med og gå nogle ture med ham.


  • #5   2. jul 2012 Put kiler på bagbenene!!!! smiley

  • #6   3. jul 2012 Min Venindes hest har også spar og den har været redet dagligt og til stævner og alt det uden problemer (Den er nu gået på pantion pga. alder) Men de fik af vide at hun "skulle" rides, det var den bedste måde at holde det på og de har ADRIG mærket på hende at hun havde spat... smiley

Kommentér på:
Hest med Spat

Annonce