{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Han er for fed?! {{forumTopicSubject}}

Jeg tog idag afsted for at redde en pony fra døden..

Den var sund og rask, men da kvinden ikke kunne komme af med den på nogen anden måde, så hun ingen anden udvej end at få den skudt.. Så mig afsted for at hente den idag smiley

Jeg fandt så ud af hvorfor hun ikke kunne komme af med den..

Den var virkelig FED... Blev enig med min opstalder om at den nok skulle tabe halvdelen af dens vægt for at være normalvægtig.. Puha..

Men jeg kunne slet ikke stå for ham, så hjem kom han..
(Nogle tænker sikkert, "iih ville det ikke være bedst for den stakkels hest at blive lagt til at sove?" )
Jo det ville det nok, men jeg mener at ALLE dyr fortjener en chance til, og det vil jeg give denne fede pony.. smiley
Så nu skal han ud og gå en masse ture, og løbe lidt i longe smiley

Har i nogle andre fif til at han kan tabe sig?? smiley
Det er virkelig ekstremt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han er for fed?!
  • #1   3. jul 2012 Jeg ville nok tage dyrlægen med på råd til en kur hvis den er så ekstremt overvægtig. Man skal nemlig osse passe på at de ikke taber sig alt for hurtigt da dette kan skade lige så meget som overvægten i sig selv.

    Yderligere bør den jo nok tjekkes for forfangenhed, EMS osv og altefter hvad dyrlægen siger, må der så lægges en plan for vægttabet


  • #2   3. jul 2012 Ville sige det samme som Michelle W. Spørg dyrlægen! smiley

  • #3   3. jul 2012 Ja, men nu ville jeg jo lige høre jeres råd først smiley Dyrlægen bliver kontaktet i morgen smiley

  • #4   3. jul 2012 Held og lykke med det, og godt at du hjælper den stakkels fedtbolle. smiley

  • #5   3. jul 2012 Jo tak smiley

    Ja det er da en stakkels lille dreng, især fordi hans tidligere ejer syntes at han var i pæn form -.-' Puha, tror da også at jeg også får tabt nogle kilo i forsøget på at få hans vægt ned smiley


  • #7   3. jul 2012 kan vi se nogen billeder af den smiley

  • #8   4. jul 2012 Altså man kan få foder der er lavet specielt til overvægtige heste. Men derudover så selvfølgelig en masse træning.
    - Men som de andre siger, godt du hjælper den! smiley


  • #9   4. jul 2012 Jah træning, begrænset græsfold, og masser af træning. Så lige dine billeder, og har set dem der var større smiley
    Men få dyrlægen til at tjekke ham efter, også tjek hans led om han får ledvæske nok, det kan nemlig godt være et alvorligt følgeproblem i.o.m han overvægt.. Hvem ved hvor længe han har gået og set sådan ud..


  • #10   4. jul 2012 Må indrømme at han er en smule fed, men bestemt ikke det værste jeg har set smiley
    Men dejligt at du har ville give ham en chance for at leve videre smiley

    Ellers kan jeg kun tilslutte mig de andre om at have dyrlægen med på råd.


  • #11   4. jul 2012 Han er ikke så slem. Her i byer er der nogle der har et par fjordheste de er så tykke de har deller på låret.


    For din egen og Felix's skyld tage dyrlægen med. Heste og ponyer der er meget overvægtig kan have problemer med nyre og lever.


  • #12   4. jul 2012 Den skal have foder som er egnet til forfangen/fede heste, en god ide er måske at i de første 3 uger får den kun rugepiller og vitaminer - fordelt på 3 måltider, altså rugepiller morgen - vitaminer med lucerne (uden melasse) til frokost og rugepiller iaften.
    Efter 3 uger kan du så småt skifte noget af aftens rugepillerne ud med forfangenheds foder. Jeg ville nok for hvert 2 uge give den lidt mere foder end rugepiller.
    Når den er helt væk fra rugepillerne i aften foderet kan du så småt give den foder til frokost også. Hvis den selvfølgelig har tabt sig smiley

    Men den skal have rugepiller om morgen indtil den har tabt sig det du ønsker, dette er for at den kommer godt mæt ud på fold og derfor ikke grovæder græs smiley


  • #13   4. jul 2012 Jaah, den er godt nok tyk ... smiley Held og lykke med ham! Hvor gammel er den, kan den noget, er den tilridet osv. ...?

  • #14   4. jul 2012 Nu har jeg lige set dit billede af ham, og han er ekstrem fed! Det er faktisk vanrøgt at lade en hest blive så fed.
    Stakkels lille fyr - godt han er kommet til dig


  • #15   4. jul 2012 Han er nemlig ekstremt fed, og det er dyremishandling at lade en hest blive så fed..

    Og det værste af det hele er at han er blevet brugt som ridehest smiley Stakkels ham, med ekstra vægt på ryggen smiley

    Han er kun 6-7 år og skulle være tilredet.. Men jeg nægter at bruge ham som ridehest til mine brødre, før han har tabt sig rigtig meget.. smiley


  • #16   5. jul 2012 Hvor er det godt at du hjælper den lille dreng;) Der skulle være flere som dig.
    Man klan sige at du er i den modsatte situation end mig, jeg har hjulpet en hest, der var for tynd og med stor mangel på muskler.
    Fælles for disse to foderstande, er jo at man skal få hesten hen mod en normalvægt.
    Som de andre siger og du så har gjort, snak med dyrlægen;) Så finder i sammen en løsning;)
    Jeg ville nok personligt, holde ham væk fra græs og fuldfoder, give ham grovfoder som frøgræs eller hø, wrap feder for meget. Og så dagligt et tilskud af vitaminer. Longere og gå ture, som i starten er på 10-15 min, og stille og roligt øge tiden, i takt med at han kommer i bedre form og taber sig lidt.
    Hesten ser dejlig ud, held og lykke med ham.


Kommentér på:
Han er for fed?!

Annonce