{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

sælge uden chip og pas.. hmm.. {{forumTopicSubject}}

Synes efterhånden der er mange som sælger/giver deres heste væk, og skriver at de er ude chip og pas!

Det er mig altså en gåde at folk ikke får det gjort nu når det er lovpligtigt.

Forstår så heller ikke købere der vælger af afhente/købe heste uden chip og pas, og vil løbe den risiko at få en stor bøde for kørsel med hest uden de lovpligtige papir.

Vil folk nu om dage bare ikke ofre de penge det koster at få hesten chippet og få lavet pas, og derfor sender de bare aben videre??

Er jeg den eneste der ikke helt forstår det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sælge uden chip og pas.. hmm..
  • #3   4. jul 2012 Det er da folks egen sag om man vil ofre chip og pas på sin hest/pony. Ved godt at det er blevet lovpligtigt men vores pensionerede pony har hverken pas eller chip, og kan ikke se hvorfor jeg skulle betale for at få det gjort, han går jo "bare" i løsdrift og nyder sit otium og kommer absolut ingen steder.
    Det er en helt anden sag med konkurrence heste/ponyer, der SKAL papirerne jo være i orden for at de må starte/køres med.


  • #4   4. jul 2012 Min belgier var hverken chippet eller havde pas da jeg købte ham har så fået lavet det efterfølgende... Da jeg købte min dv hoppe i dec sidste år var hun hverken chippet eller havde et pas hun havde bare en stamtavle.
    Hvis det er den rigtige hest og det bare er den man skal have med hjem er jeg sku ligeglad med om den er chippet og har et pas... det kan man altid selv få lavet


  • #5   4. jul 2012
    Eftersom man ikke må transportere en hest uden pas er det ret dumt at købe en hest uden det.

    Forstår ikke folk gider og forstår ikke folk der sælger en hest uden pas og chip - det skulle have været iorden 31 december 2012, ergo er det ejers ansvar og for ejers regning at det skal være iorden, ikke køber.


  • #6   4. jul 2012 Jeg har købt en uden chip og pas, men havde jeg ikke købt ham var han sultede ihjel desværre.. jeg har fået lavet det efterfølgende så det er i orden nu, men der er jo nogle som er lige glade med loven eller som hende min kommer fra (hun kan ikke få dyrlægen ud og gøre det)

  • #7   4. jul 2012 krikken du er da med i alle debatter, men du skriver at det er ejerens ansvare og ikke køber, såvidt jeg ved er det da køber der gør fejlen at købe en uden og transportere den hjem til sig selv..
    man må heller ikke køre uden knallert hjelm som mange mange mennersker gør smiley


  • #8   4. jul 2012 krikken og tror din dato skal ændres til 31 december 2011 istedet for 31 december 2012

  • #9   4. jul 2012
    Når ja, 2011.

    Jeps køber kan lade være med at købe kræet. Men i første omgang er det ejers ansvar at få tingene iorden, fordi det er vedkommende der ejer hesten.
    Det er max fesent at mase det over på køber. Især med tricket " den slagtes mandag hvis den ikke bliver solgt ".


  • #10   4. jul 2012 Krikken:
    "Det er max fesent at mase det over på køber. Især med tricket " den slagtes mandag hvis den ikke bliver solgt ".

    så kan køber jo bare lade være med at købe hesten, længere er den da ikke.
    Hvis man vil have en hest/pony med chip og pas, så skal man da bare lade være med at kigge på dem uden. Det kan da ikke være så svært!


  • #11   4. jul 2012
    Nej det kan ikke være så svært :o)
    Men det er STADIG ejers ansvar at hesten har pas og chip af hensyn til dyrlæge, transport osv. imens hesten er i ejers varetægt.


  • #12   4. jul 2012 Jeg har samme holdning som krikken - det er jo ikke bare for sjov loven er ændret.

    Hvis hesten bliver syg og skal behandles af dyrlægen kræver det pas og chip.
    Hvis hesten skal transporteres kræver det pas og chip.
    Hvis hesten skal slagtes kræver det pas og chip.

    Jeg synes også det er uansvarligt ikke at rette sig efter de love der nu engang er i landet!

    Man køre jo heller ikke uden kørekort bare fordi man ikke gider betale det det koster, og ellers bare er ligeglade..! Jo nogen gør, men så er de heller ikke særlige ansvarlige.

    Jeg mener også det er ejers ansvar at få det gjort inden de sælger hesten! Derfor undres jeg når så mange heste er til salg men ikke er "lovlige".

    Og jo der er udskrevet bøder - har hørt om et par stykker.

    Og der udskrives også store bøder til steder hvor de ikke har styr på det med konsum og dokumentation af foder osv efter de nye regler.

    Det er ikke længe siden en rideklub fik en bøde på 25.000 kr fordi pas, papir og logbog om fodring efter de nye regler var på plads efter fødevarestyrelsen havde været på besøg.



Kommentér på:
sælge uden chip og pas.. hmm..

Annonce