{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Nervøs pony hoppe, {{forumTopicSubject}}

Har købt denne her hoppe for nogle uger siden fik hende billigt pga af alderen, hun er 21 år, mit problem er bare at ingen kan komme til hende, hun har gået på folden lige siden hun kom, så snart vi er 12 meter fra hende flygter hun, hun er meget nervøs men hun ser ud til at trives på folden og har flere gange ville tage hende ind for at hun kunne få noget foder da hun begynder at tabe sig, men kan slet ikke komme tæt på hende, når jeg går mod hende er det afslappet og roligt ingen hurtige bevægelser eller noget jeg går aldrig lige i mod hende for jeg ikke vil virke for voldsom, jeg går ned til hende flere gange om dagen for at blive venner med hende, hendes grime sidder for stramt på hende da jeg kan se den gnaver og vil gerne kunne løse dem lidt så det ikke gør ondt på hende, men hun stoler ikke på os mennesker, hvad kan jeg gøre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nervøs pony hoppe,
  • #1   5. jul 2012 Giv dig go tid med hende. tag nogen godbider med ned til hende og så prøv stille og roligt at lokke hende tættere på dig. du kan evt. sætte dig ned i græsset så du virker indnu mindre skræmmene

• #2   5. jul 2012 Godbidder, godbidder, godbidder smiley

• #3   5. jul 2012 Tag evt, lidt mad med ud på folden og sæt sig, "kast" det hen imod hende, og stil spanden lidt væk efter hun har opfattet at der er guf i, og bare sæt dig og kig. smiley

• #4   5. jul 2012 Bruger hele tiden godbidder og har siddet på folden ved hende i 6 timer uden held, hun blev købt som avls hoppe da hun har mange gode år endnu da hun ser yngere ud end hun er, men kan jo ikke komme nogle vejne når hun ikke stoler på nogen

• #5   5. jul 2012 Jahh jeg ville sige som de andre siger. tid & Godbidder, tror det er det bedste at gøre smiley

• #6   6. jul 2012 Hvis den er meget nervøs, kan der gå lang tid, før I får lov at komme til hende, når I ikke kender hende. Jeg vil nok gøre folden mindre, og så fange hende. Når hun ikke får sine vitaminer og foder i den alder, kan hun meget hurtigt blive meget mager, og så kan det tage enorm lang tid, før I får hende i pæn foderstand igen.

• #7   6. jul 2012 Det er derfor jeg vil vinde hendes tillid. I morgen gør jeg folden mindre, og ligger noget hø og wrap ud til hende,

• #8   6. jul 2012 Lyder fornuftigt smiley

• #10   6. jul 2012 Jeg ville også få den indkredset på en eller anden måde, så du kan få fanget den. Så kan du skifte grimen til en der passer og binde en lille snor i grimen, så du lettere kan fange den.
    Self. skal man være sød, og godbidsmetoderne er sikkert også rigtig dejlige. Men nogen gange er det bare nødvendigt at få fat på hesten (i dit tilfælde for at den kan få mad) og det kan også hjælpe at 'tvinge hesten til at se' at i ikke vil den noget ondt. Selvom jeg da ville foretrække at man bare kunne kaste godbidder efter den smiley

• #11   6. jul 2012 Kan for rådene (; min kæreste var begyndt at synes hun bar skulle væk fra os, han mener ikke vi kan bruge sådan en hest,

• #12   6. jul 2012 Som flere har nævnt - lille fold.
    Og så ikke sammen med de andre heste - sæt dig derude med en spand lækkert foder og læg lidt nogle meter fra dig og så hen mod dig selv.
    Sæt dig og læs en bog med siden til hende og kig ikke på hende.

Når det er lykkedes dig, at komme i kontakt med hende og hun vinder tillid til dig, så må du se om hun af natur ér en meget nervøs hoppe.
    Er hun det, så er spørgsmålet om du bør bruge hende til avl, da føllene jo præges af hende.

Held og lykke med det og hold os da gerne opdateret

• #13   6. jul 2012 Jeg har pakket 2 skovlfulde folder i en spand og 10 håndfulden godbidder i lommen, gulerødder og brød blandet i fodret , vil ligge 5kg hø ned i hjørnet til hende så jeg kan få lavet en mindre fold;)

• #14   10. jul 2012 Opdatering smiley gættede at i nok venter på en opdatering(;
    Jeg sad ude på marken ved den nervøs hoppe i 6 timer og 45 minutter, fik grime på hende og klappede hende inden jeg gik ind, dagen efter gik jeg ned til hende igen og sad 4 timer hvor jeg begyndte at nusse hende og lave lidt tillids øvelser med mig, hun begyndte at følge mig på den store mark, da jeg ikke har kunne flytte hende da hun stejler når man får fat i grimen, men hun følgede mig rundt på folden og gik baglæns hvis jeg gjorde, prøvede at tage grimen af hende for at give hende en let og blød tov grime på, da jeg fik grimen af løb hun ned i hjørnet af folden men kom hurtigt tilbage, men i stedet for at give hende grime på med det samme lavede vi lidt mere kongens efterfølger smiley og så tog jeg tovet på hende, uden problemer smiley så gik jeg uden for folden uden at lukke efter mig for at få hende med mig, først stod hun og tøvede så prikken jeg hende på bringen og hun gik tilbage og så gik jeg lidt frem med hende i hælene smiley så fik jeg hende til at gå lidt skridt tilbage igen og så frem så hun hele tiden var bevidst om at hun skulle følge efter mig, fik hende på en mindre fold og det gik rigtig godt, hun trives med den hjemme lavet grime, et træk tov som sidder og næsen og over nakken, den sider rigtig godt på hende, efter min plag gik gemmen hegnet har de begge to stået inden for og hyggede sig i deres bokse, jeg kan nu binde princess uden problemer og strilge hende over hele kroppen pånær ørene men det går bedre, og hun har fået stald dækken på når det er så koldt,
    Hun er virkelig blevet en dejlig hest og vil gerne gøre en tilfreds så længe det er hendes tempo smiley vi er så småt begyndt at træne at få trækketov på og gå lidt rundt i boksen, smiley

• #15   10. jul 2012 Tillykke med fremskridtet smiley

• #16   10. jul 2012 Skønt at høre!!! Det lyder til, at i nok skal finde ud af det smiley

• #17   10. jul 2012 Ja , næste ting er på at få fat i hende på marken på korter tid smiley hun nyder at blive striglet

• #18   10. jul 2012 Årh hvor er det godt at høre smiley Dejligt du giver dig tid til at lade tingene ske i hestens tempo - thumps up smiley

• #19   10. jul 2012 Jeg sætter hende snart herind;)

• #20   14. jul 2012 Opdateringe igen, jeg har longseret hende nogle gange ny, hun er stadigvæk nervøs men det hele gik godt indtil nu, jeg kom ud her i morges for at lukke hestene nu, har bygget 2 bokse i løsdriften da princess har givet Lina alt for mange klø, men da jeg kommer ud til den står princess i linas boks og væggen mellem dem var knust, jeg finder så Lina bagerst i princess boks krybet hele sammen og blodet helt vildt, hun har dybe flænger på bringen og i hovedet efter hove, jeg tænker kort at jeg ikke skal begynde at få min kæreste og vores ven ind på engang for så vil princess begynde at gå i panik, jeg ber vors ven Marc om at hente nogle håndklæder og min mobil og min kæreste om at lukke princess ud mens jeg vil få Lina op og stå, min kæreste nusser lidt med princess stille og roligt og idet han tager fat i grimen flå hun hovedet op og stiller sig på bagben og min kæreste får ikke givet slip i tide så hun river hans arm afled, synes det er en dum tilbage gang i vores træning;(

Nogle ideer til hvad jeg gør nu? Min kæreste er tæt på at Losse hende helt ud af stalden,

• #21   15. jul 2012 Øh! Det er da ihvertfald ikke hoppens skyld at i har bygget for ustabilt / at jeres anden pony har en så stor aggression mod den. Stakkels dyr. Jeg håber den er ok.

• #22   15. jul 2012 Den nervøse hoppe er aggressiv ikke Lina, og efter min mening er den nervøse princess gået for langt,

• #23   15. jul 2012 Så det er problemhesten der har banket jeres 'almindelige' hest?
    Hvis ikke i orker sådan et projekt som den nok er/bliver, samt uro i flokken, ville jeg vælge at aflive.

• #24   15. jul 2012 Katrine prøv At læse hele forumet

Kommentér på:
Nervøs pony hoppe,

Annonce