{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

Nervøs og bekymret - stor beslutning! {{forumTopicSubject}}

OBS. lidt langt.

Jeg begyndte at ride, nærmest inden jeg gik. Jeg har altid ment at heste er det skønneste dyr, og er stadig ikke i tvivl, men er blevet i tvivl om, om det er godt nok for mig.

Mange pauser havde jeg, og nu har jeg redet siden 2003 -uden pause.
I 2007 startede jeg på en privat gård, hvor jeg red en krikke der gik M klasser, samtidig var der en krikke - sleiber. Sleiber var ikke en god pony, han jagtede en på marken, sparkede, bed, i det hele taget ikke en børnepony! Men sommer 2007/2008 begyndte jeg at ride ham stille, under to mdr. kunne man se STOR fremskridt - jeg kunne hoppe på ham hvis jeg ville det.:-D
Men da der var små børn på gården, var han for farlig, da han stadig jagtede på marken. Ejeren bestemte sig for at han skulle sove ind - mit liv blev brutalt ødelagt!

Længe gik jeg med 'hullet' i hjertet, jeg kunne mærke jeg manglede ham....
MEN 2008 kom der en pony ind på rideskolen, en pony der forandrede mit liv på få sekunder. Da jeg så ham, tænkte jeg "åh nej, sikke en grim pony!" Men jeg skulle ride ham, og da jeg satte mig op på ham, var det som et eventyr! Han havde fjernet bennene underf mig, og nu var det ham og mig.
Jeg fik part på ham, og jeg fik tårre i øjnene og en klump i maven af at se på ham. Han var så facinerende!
-Men lykken varede ikke evigt, og vi blev splittet kort tid efter hinanden, han var solgt.
Han fyldte Sleibers plads ud - og meget mere tid, han var MEGET speciel.

Men jeg fik Especiale, en krikke der gik og slog med hovedet, hele tiden! I galop krydsede han bagparten hele tiden. Jeg brugte et år på at få ham redet til, det er nu 1½ snart 2år siden vi begyndte vores kamp om at få drømmehesten frem.
På nuværende tid rider vi en masse øvelser, schenkelvigning, travasade, kontragalop, versade osv osv. Helt utroligt så langt vi er nået.
Vi startede med at springe i sommerferien, og vi er på et halvt år kommet op på 90cm. Dog ikke så højt, men den kamp vi har været igennem er det meget langt.

MEN jeg holder ikke på samme måde af Especiale, jeg nyder at ride ham, og hygge med ham! Men han er noget de andre ikke er, vi er nået så langt, og det vil jeg ikke give slip på. Men jeg savner Milo så fandens meget!

Milo er nu kommet tilsalg, jeg ved dog ikke om det er officielt endnu - men jeg overvejer at købe ham, hvis jeg kan få mutti med på denne dumme ide...

Men hvis jeg får Milo, skal jeg give slip på Especiale, og alt hvad vi har opnået sammen.

Jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg vil, da det er sådan en stor beslutning.:-(

Selvfølgelig kan I ikke svare mig på hvem jeg skal vælge, andet end at sige jeg skal følge mit hjerte - men mit hjerte vil dem begge.:-(

Hvordan vil I traffe sådan en beslutning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nervøs og bekymret - stor beslutning!
  • #1   27. jan 2011 Hvad er der mest fremtid i? hvilken af dem vil glæde dig mest at se når du møder ind af døren og kommer med en gulerod?
    Hvilken af hestene ville du kunne leve med blev passet og redet af en anden end dig? mange måder at spørge på. evt skrive ned for og imod lister også med alder sygdomme udstyr og fremtid. også din fremtid og penge. for ja det dyrt at have hest.

• #2   27. jan 2011 Altså de er lige gamle, Milo har en lille sygdom (mener min træner og jeg det er, men nuværende ejer er ikke enig), der kan få indflydelse på hvornår han sover ind, men det er ikke sikkert.
    Jeg ved ikke hvem jeg ser mest fremtid i, da jeg helst vil have vi har det godt. Jeg vil kunne se dem begge med en anden rytter, jeg vil nok have meget svært ved at se Milo med endnu en ny ejer, da jeg synes han skal være ved mig. Men jeg har selv tilredet Especiale, og vil ikke have det bliver ødelagt, da han er en meget speciel pony, og mange kan ikke ride ham (bla. min træner)
    De er begge lige dejlige at komme ind til, da de har to vidt forskellige betydninger for mig...

Kommentér på:
Nervøs og bekymret - stor beslutning!

Annonce