{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Solbrændt mule {{forumTopicSubject}}

Min hest har fået en meget solbrændt mule. Han har en stor, bred blis, hvor han så er lyserød fra næsebordene og ned. Når jeg prøver at smøre solcreme på tager han hovedet, går frem og tilbage og han er i forvejen ikke glad for at man røre hans mule. Nogle gange er jeg bange for at han kan finde på at stejle.

Nogle med samme problem, og hvad var jeres løsning? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solbrændt mule
  • #1   9. jul 2012 Hvis han ikke vil smøres kan du bruge sådan en her: http://countrysite.dk/Produkt/623/Kategori/113/70,113/1

  • #2   9. jul 2012 Denne her bruger jeg til min som har samme problem og det virker :O) http://hestogco.dk/ProductDetails.aspx?productId=9324

  • #4   9. jul 2012 Ja sådan en bruger min part også, den er rigtig god smiley

  • #5   9. jul 2012 Min pony havde det sidste år, og jeg smurte alovera (en blomst) på mulen..


  • #6   9. jul 2012 Hvis hestens mule først er solbrændt, skal man passe meget på med at give solcreme på. Det kan hurtigt "koge" mulen endnu mere, end hvis man havde ladet den være. Når huden er forbrændt varmer den solcremen op fra indersiden, og solen gør sit arbejde på ydersiden.
    Hvis det bliver meget slemt, så tag din pony ind fra 11-13. Eller find en solcreme helt uden olie i, så du ikke frituresteger dens mule. Jeg synes Helosans creme med faktor i er rigtig god. Den er i en gul tube, ikke den alm blå Helosan.

    Min hest er heller ikke glad for at få creme på mulen, og taget hovedet op. Plejer at tage ham ud på staldgangen, så jeg ikke er i risiko for at blive mast, så binder jeg ham endelig ikke i kæderne, men holder ham i et trækketov. Så tager jeg en klat creme og tager hånden forsigtig op, så han kan se, hvad jeg laver og hvad jeg har i hånden. Så ligger jeg hånden på hans mule og følger med hans bevægelser op og ned, indtil han finder ud af, at det ikke er farligt, og så må jeg gøre det uden problemer.


  • #7   9. jul 2012 Jeg har en Cashel maske, med UV beskyttelse i. Den dækker også mulen, så har jeg slået to fluer med et smæk, beskytter ponyens næse og undgår fluer uden at hesten skal have 27 tin på hovedt. Som Anna & Latimer skriver pas på med at lukke mulen for meget inde når den først er brændt. Når den er brændt gå efter noget mere plejende i stedet for den høje faktor, og find noget til at dække mulen med indtil den er helet og du kan bruge solcreme igen.

    Med de der mule net osv. vær lige opmærksom på at de rent faktisk har UV-beskyttelse og at der ikke bare er fluenet til mulen.

    Siden jeg købte min maske har jeg ikke behøvet at smøre hans mule, så det bare super.


  • #8   9. jul 2012 Sabrine: er det den her du har:
    (link fjernet)


  • #9   9. jul 2012 Majbritt, ja det er den jeg har dog har min øre. smiley Man kan købe dem i rytterhjørnet (:

  • #10   9. jul 2012 hej, mine heste havde det også engang, jeg løste problemet nemt og meget billigt. ved at jeg tog en af de altmulig klude, ( en karklud der har enten blå gul eller lyserød) håber du ved hvad jeg mener.og så syede jeg kluden på grimen så kluden gik ned og dækkede mulen, mine heste syntes det var dejlig for når de stak mulen i karret for at drikke blev kluden våd og kølig, og solen kunne ikke forbrænde dem mere, og kludene kunne jo nemt skiftes jeg riede dem bare på . tror jeg har et billed på min profil af det inde på enten juncker eller marlottes side


  • #11   9. jul 2012 hej igen jeg var lige på min profil, hvis du går ind på min side og ser mine fotoalbum og ser den der hedder vores heste, så kan du se billeder af hvad jeg mener


  • #12   9. jul 2012 Jeg har også selv syet et stykke stof på min hests grime og det har også virket rigtig fint smiley


  • #14   9. jul 2012 vores Rosa er heller ikke vild med det, men jeg står i boksen og har hende ikke fundet. Hun bakker indtil jeg har cremen på mulen, når først cremen er kommet på mulen står hun pænt stille, mens jeg smører det ud.

    Men ellers prøv en af de net, de andre snakker om, så slipper du for at smøre.


  • #15   9. jul 2012 Pia s: Det ville ihvertfald være en nem løsning smiley Men bliver den ikke hurtig beskidt og ulækker?

Kommentér på:
Solbrændt mule

Annonce