Fra hingst til vallak {{forumTopicSubject}}
Så blev min "klaphingst" endelig til en vallak.
Jeg fik Archie pga. han var klaphingst..
Jeg accepterede at han var det og tænkte ikke videre over det..
Men så i starten af 2012 syntes jeg han blev mere og mere hingstet. Så jeg besluttede mig at kontakte dyrlæge så snart jeg havde pengene til kasteration.
Det havde jeg så endelig, og kontaktede min dyrlæge via. mail, og forhørte mig om mulig kasteration af klaphingst, osv.
I dag fik jeg svar fra dyrlæge, og de ville komme ud og se om han var hingst eller klaphingst, og tilfældet i at han var hingst tog de udstyr med til kasteration.
Dyrlægen kom, og sørme ja.. Archie var hingst!
Så jeg sagde ja tak til kasteration og så skulle vi ellers igang.
Troede det ville være meget nemt at give ham beroligende, men sørme ikk om hingsten kom op i Archie?
Dyrlægen forsøgte med en bremse om mulen, dette hjalp ikke, så blev han bundet stramt, og dyrlægen kunne hurtigt give ham beroligende, og efter lidt tid fik han den endelig bedøvelse, Archie faldt hurtigt, det blev liggende kasteration, da det var den bedste arbejdsstilling for dyrlægen.
Kasterationen gik som den skulle, men hold da op, sys det blødte meget
Archie sov godt og vel en halv time, og vågnede en del grokky
Stakkels hest, så en smule fuld ud
Han er blevet sat i boks, da jeg sys han ska have ro og såret skal have lov til at gå i sig selv, og for at undgå fluer.
Har bestemt mig for at Archie får en del ro de næste par dage, og skal få lov til at komme til sig selv igen.
Samtidig med dyrlægens besøg, fik han også pencillin, vaccine og smertestillende, og så fik han tjekket tænder
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.365
Det sted jeg stod før, gjorde de det ude på marken, for der efter at lade hesten stå ude.
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1366 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.476
han vil komme ud igen, om en time ca.
feb 2009
mar 2007
Kun lige en time- halvanden
feb 2009
Men godt det ikke er det!
t
mar 2007
Men at det var fint at stille ham ind et lille stykke tid og lade ham til sig selv var ok
Fra hingst til vallak