{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Fra hingst til vallak {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg står måske med en hingst, som skal kastereres. Han er 5 år, og springer som en Gud! Han har ikke bedækket nogle før.

Af erfarringer har jeg, at en hingst, som er inde i sporten, bliver lettere ugidelig, når den er blevet vallak. Dog har jeg også hørt, at de bliver mere energiske og fokuserede, da de ikke tænker så meget på damerne.

Hvad har i af erfarringer? smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra hingst til vallak
  • #1   14. aug 2016 i dressuren rider jeg kun hingste .. når de først er kastereret mister de ,, de gode gangarter. synes det er lettere få frem når de er hingst.. hvor de som vallak godt kan blive mere dovne i det

  • #3   14. aug 2016 Det er rytteren som gør vallakken doven og ugidelig - det er jo ingen ridekunst i at ride på ophidsede hormoner smiley

    Det er samarbejde og ro som skaber en god, harmonisk og holdbar ekvipage.

    Mvh Charlotte


  • #4   14. aug 2016 Jeg er så enig med Charlotte.

    Jeg tror det kommer meget an på hesten, tror ikk at din ville springe dårligere efterfølgende smiley
    Dog vil jeg sige at tit oplever at hingste har mere den der " Se mig, se mig" og måske derfor et ekstra gear og puster sig mere op smiley
    Men held og lykke med det.


  • #6   14. aug 2016 altså, nu har jeg ikke redet på hingst i lang tid, men alle er vidt forskellige, noget meget ophidsende, og andre helt rolige smiley

    men jeg har endnu ikke oplevet at nogen af dem er blevet "værre" af at blive kastrereret, kender en del der er blevet bedre, de fokusere noget meget på det de bliver bedt om smiley

    nu er jeg ejer af en vallak, som ikke har noget at sige wauw over uden rytter, men med rytter så har han både holdning og gangarter, samt springer som en drøm smiley han hidser sig ekstremt nemt op, og er en "se mig" type smiley

    shetteren i vores stald er hingst, jeg arbejder med ham, han bider når jeg strigler gir udstyr på, ikke særlig opdraget, hvilket jeg prøver på nu. Derudover er han ekstrem svær at træne med, da han er fuldstændig ugidelig, longe.. nope.. gå tur... nope... men køre han i køre liner, så er det satme sjovt, bare ikke for mig med dårlige knæ XD

    Jeg har intet mod hingste, ønsker mig brændende en hingst i fremtiden (om en hel del år, når pengene og tiden er til flere heste) men ser oftes at hingste er "se mig" typer, og derfor viser sig lidt mere end vallaker gør smiley at kalde en vallak doven eller ugidelig er ganske enkelt forkert smiley hverken min gamle eller ham nu var dovne af natur, de blev dovne hvis jeg lod dem blive smiley


  • #8   15. aug 2016 Ja se mig se mig, det behøver jeg ikke mere af i Tindur.. Han ved på mange områder ikke at han er vallak.. smiley
    Man skal huske på at heste er forskellige mht. Motivation.. Tindur er utrolig lidt motiveret for press. Så når det ikke passer herren så er det satme ikke sjovt. Men når han gider så er der tempo og energi i massevis smiley
    Så man kan ikke sige at vallaker bliver mere dovne.. Det hele handler om motivation ift. Det man laver smiley

    Mvh TT


  • #9   15. aug 2016 Hvis ikke hesten skal bruges i avlen, så er det helt sikkert bedst at lade den kastrere. Der er ingen grund til at den skal rende unødigt rundt med alle de hormoner - hvilket giver en yderst frustreret hest, som derfor føles ekstra "tændt" under rytter.
    Bliver hesten doven og ugidelig og mister sine pæne gangarter efter kastration, så ville jeg overveje om den havde fået sædstrengsadherance som følge af kastrationen. - men ja, selvfølgelig bliver der mere ro på den under rytter, når alle hormonerne forsvinder, og den kan tåle at være i sin egen krop igen smiley


  • #10   16. aug 2016 Den eneste forskel jeg kan mærke på min, efter han blev kastreret er, at damerne ikke er spændende mere, han er præcis den samme ustyrlige, stædige, egenrådige, uskræmmelige lille lort. smiley

Kommentér på:
Fra hingst til vallak

Annonce