{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.624 visninger | Oprettet:

Regumate til hopper {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået anbefalet af flere at prøve Stroppy Mare på Jasmin når hun er så farlig i brunstperioden, men da jeg så det kostede over 200 kr, synes jeg måske det virkede lidt dyrt når det kun holdte én måned.

Nogen skrev så om Regumate.
Har prøvet at søge på det, og selvom jeg klarer mig godt i engelsk indrømmer jeg at læse sådanne produkter på engelsk gør mig helt forvirret og umulig og så forstår jeg bare intet.

Så jeg ved faktisk ikke hvad det er udover det er flydende.
Er det sprøjteragtigt noget? Hvor skal det gives, hvor ofte og hvor meget? Hvor meget er der i det man normalt køber og hvor meget skal man give(altså hvor længe holder det?!) og hvor meget koster det?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regumate til hopper
  • #1   20. jul 2012 det er flydende, du får det i en brun bøtte, med en plasticsprøjte til..

    det skal gives oralt, altså i munden.. man kan også blande det i foderet, men mange heste fravælger foderet når du lugter eller smager det.

    kan ikke huske hvad det kostede, men det var ikke så billigt så jeg tænkte YES!.. desuden kunne min dame til sidst ikke fordrage når vi kom med det..
    vi gav det en gang om dagen, vist nok 20 mL ad gangen eller sådan noget..

    MEN det er meget giftigt for os kvinder at få, og din hud optager det så det hedder tykke gummihandsker osv så du ikke bliver ramt = i værste tilfælde kan de blive steril (men kunne forestille mig at det er hvis du drikker det eller får hældt dunken ud over dig) desuden er det ikke godt for vallakker eller hingste at få, da det er rent "mandligt" hormon du giver hesten..

    du kan få det i to str, vi fik de små og det holdt til lidt over en måned..


  • #2   20. jul 2012 men du skal have det via din dyrlæge da det er receptpligtig mener jeg, og de kan helt sikkert også fortælle dig mere om hvordan det virker og hvor meget din hest skal have smiley

  • #3   20. jul 2012 Suk - ja så bliver det ikke det, vil ikke risikere hun bliver steril da hun altså skal i fol næste eller næste år igen.. smiley Og det med at vi SKAL derud hver dag for at give hende går hellere ikke.. Nå.. øvøv.. Må spørge min min mor om hun er med på de 250 kr om måneden til Stroppy Mare, eller så må dyrlægen, hvis det ikke er for dyrt give hormonsprøjter..

  • #4   20. jul 2012 hun bliver ikke :)..

    vi mennesker gør smiley


  • #5   20. jul 2012 det er fordi det er så "store" mængder i forhold til vores menneskekroppe, så derfor kan det være skadeligt for os at få på kroppen, man skal ikke være hysterisk men virkelig passe på alligevel smiley

    så selvom hun har fået en kur med Regumate, kan hun sagtens komme i fol alligvel senere hen smiley

    Men jeg ville ringe og snakke med dyrlægen omkring det. der kan jo være Grunde til hun er blevet for voldsom i sin brunstperiode..


  • #6   20. jul 2012 nåååååå for søren, oki! smiley Haha.. men stadig lidt besværligt process med at man ikke kan droppe at tage derud, m.m.. smiley

    Men det var ihvertfald godt af vide at man så ikke kan udelukke Regumate helt! smiley


  • #7   20. jul 2012 Ja altdå vi havde to heste så der var ikke en dag vi ikke var ude ved hestene smiley

    Vores problem kom ved at hun blev træt af at få det, så hun sprang rundt og småstejlede på staldgangen når vi satte sprøjten hen mod hovedet :/...

    Og for os havde det ikke ønsket effekt.. Vi forsøgte det tre gange og ja hun blev "god" mens hun fik det, men efter var det tilbage igen..
    Vi har aflivet choko nu, fordi hun blev for farlig og vi mente det var grundet svulster på livmoderen, jeg havde ikke midlerne til at hjælpe hende med operation smiley

    Men igen ring og snak med en dyrlæge, der findes nogle med speciale i hoppers hormonproblemer, de har nok masser af ideer til behandling smiley


Kommentér på:
Regumate til hopper

Annonce