731 visninger
|
Oprettet:
Kryds trense? {{forumTopicSubject}}
Ja
Nu spørg jeg nok dumt, men jeg har aldrig forstået hvorfor en krydstrense er en springtresne. Hvad gør den i forhold til den normale?
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Trykket ligger anderledes og måden det bliver spændt på gør at der ikke er ligeså meet tryg på luftvejene som ved et alm næsebånd.
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 176 Heste: 8 Svar: 1.229
Men det siges også at være et lidt (hårde) næsebånd end et almindeligt engelsk næsebånd
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Jeg vil gerne have en fordi så ligner Jasmin en rigtig springermilitary hest med sin fluemaske når hun springer.. Hihih
feb 2011
Følger: 56 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 108 Svar: 800
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 176 Heste: 8 Svar: 1.229
Læs evt. Dressur reglemanget fra DRF og find billeder
af hvilke næsebånd der må rides med
okt 2009
Følger: 50 Følgere: 112 Heste: 4 Svar: 1.809
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Fordelen som jeg ser det er at biddet ligger frit mundvigen i mosdsætning til det komb. Aachener næsebåndet og det hannoveranske næsebånd.
Mange monterer deres komb. Næsebånd for lavt og derved klemmer de kinderne indvendigt i hestens mund når de trækker i tøjerne fordi pladsen mellem laderne og biddet er for trang og derved bidder hesten sig i kinden indvendigt, dette er særligt et problem når der samtidig anvendes de meget flotte men brede næsebånd der forkorter stykket yderligere.
Monteres et hannoveransk korrekt så holder det ligesom hele tiden biddet fast i laderne også selvom man slipper tøjlerne så derfor bruger jeg altid det mexikanske (krydsnæsebånd) da min hest ingen mund har og ikke bryder sig om en konstant trykken i laderne, de sidste år har hun dog affundet sig med et engelsk næsebånd bare det er så løst at kinderne ikke kan komme i klemme så det sidder meget løst og helt oppe under kindbenene for At få den maximale afstand mellem lade og undertiden af næsebåndet.
Håber det giver lidt mening
Kryds trense?