Skal jeg begynde med den letteste? {{forumTopicSubject}}
Hejsa HG jeg skal starte i en dressur klasse til Oktober og November først men jeg har et lille spørgsmål som jeg håber at i vil hjælpe mig med
Det bliver en hel roman du læser xD
Jeg tænker ret meget over om jeg skal starte en LD2 eller en LC1 for den dejlige hest jeg skal sarte på syndes jeg at jeg skal have mere tjek på for jeg har et lille problem med at jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal få styr på overgangene fra galop til trav.....han er nemlig en hest der godt kan lide at galopere og når han først har fået lov til at galopere en gang rundt på ridebanen så vil han jo nærmest gerne blive ved fordi han syndes at det er sjovt
Men når jeg så skal ned i trav igen så har han det med at løbe lidt for mig samtidig med at jeg godt kan spænde lidt fordi jeg prøver at holde mig fast i trav og nedsidning da jeg engang har haft et rigtigt dårligt syn uden nogen som helst form for balance og faktisk aldrig rigtigt har fået fortalt hvordan man bedst kan lave nedsidning på en måde jeg selv kan forstå men det sidder stadig i mig at jeg tror at jeg falder af eller ikke kan holde mig fast og så spænder jeg desværre og det får jo også hesten til at tro at han skal løbe stærkere hvis jeg sidder og spænder
Men jeg har redet et klargørelses stævne som var en LD2 men dengang fik jeg det læst op og det var den hest jeg skal starte på at jeg også red på der og det gik vildt godt men det var også fordi at det jo kun er et skridt og trav pogram men de piger der bedømte os sagde at jeg kunne få ham til at gå pænt og at jeg sagtens kunne ride en LC2..
Jeg har redet en LC1 og kan hele pogrammet udenad og har nu også lært LD2 pogrammet....men jeg er lidt nervøs for at jeg i LC1 pogrammet kommer til at spænde når jeg skal have ham ned i trav fra galop og han så løber lidt for mig som han gør nogle gange......har har øvet LC1 på ham men der syndes jeg ikke at det gik så godt med overgangene så er lidt i tvivl om jeg så bare skal starte en LD2 her til Oktober stævnet og så vente med en LC1 til november stævnet som er sløjfe dressur til jeg har mere styr på de overgange, spændigerne og nedsidningen?
Hvad syndes i og har i nogle gode råd til hvordan jeg kan få styr på de fleste ting?
Jeg ved at jeg er klar til at ride en LC1 Men jeg tænker bare på de overgange fra galop til trav om jeg lige skal have lidt mere styr på dem først??
Håber virkelig at der er nogle søde mennesker der har lyst til at hjælpe mig
Jeg har kun redet et dressur stævne som 10år hvor jeg fik en 2 plads og en LC1 på ridelejr 2010 hvor jeg kom på 6 plads men alligevel fik en roset havde også kun lært pogrammet på en aften dagen før så jeg fik lidt fejl fordi hesten løb lidt for mig og selv satte i galop lidt fortideligt.....og så den der klargørelses stævne ting ting hvor jeg red en LD2 uden fejl
på ham jeg skal starte på
Men please hjælp
PS. Undskyld for den lange roman
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 244 Svar: 897
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Jeg syntes du skal satse på at ride LC2 og øve jer på de overgange. Hvis du stadig syntes det går rigtig dårligt når i kommer tættere på stævnet kan du jo tage en LD.
Men hvis du vælger LC'en bliver du jo også lidt presset til at øve de overgange og blive bedre til dem.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
jun 2007
Følger: 83 Følgere: 84 Heste: 6 Emner: 44 Svar: 302
nov 2009
Følger: 95 Følgere: 88 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 97
syntes du kan godt tage en lc men så bliver du nok til at træne overgangene, og så hvis du syntes det stadig ik går godt når i når oktober så tag ld.
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 35 Svar: 96
Team Rhythm: Ja det ville jeg også rigtig gerne gøre men det er sådan at det er en rideskole hest jeg skal starte på og han må kun gå 2 klasser og hvis der er andre end mig der vil starte en klasse på ham så må jeg desværre kun starte 1 klasse og jeg ved self ikke om der er andre der har tænkt sig at starte på ham da han er en hest der er mange der rider og har part på....så det må tiden vise
Og til alle jer andre der har svaret også mange tusind tak for jeres hjælp
feb 2012
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 30
Skal jeg begynde med den letteste?