{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.653 visninger | Oprettet:

Pris for slagtet DV-hest ? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her der ved, hvad man får pr. kilo slagtet hestekød ???
- eller ved, hvor man kan finde dagsprisen ?

Hvis man indleverer hesten hos en slagter.... hvad tager han så for at slagte hesten, og hvor meget kød, skal man regne med at der er tilbage, når hesten er slagtet ? 50% eller ??

Jeg har netop fået slagtet en yngre DV hoppe på 175 cm i stang og på ca. 600 kg. Hun var almindelig i huld - hverken fed eller mager...
- og jeg blev overrasket over, hvor lidt man faktisk får udbetalt !

Det er i hvert fald en HELT ANDEN kilopris jeg skal give, hvis jeg vil KØBE hestekød i slagterens forretning ;-D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris for slagtet DV-hest ?
  • #1   27. jul 2012 Da jeg ringede ind til min slagtes fik jeg af vide at han gav 5 kr pr kg kød så det er uden ben hoved og knogler så ville gætte på at for omkring 350-400 kg men det er kun et gæt

• #2   27. jul 2012 Slagteren skal jo også tjene på kødet og han skal betale husleje og strøm og løn af det han tjener og der er jo ikke stort salg i heste kød så derfor er den pris du får ikke noget særligt smiley

• #3   27. jul 2012 Åh ja, jeg ved godt at slagteren skal ha' en grundtakst for at slagte hesten :o) - og at han har en masse udgifter han skal ha' dækket ;))))

- men er der nogen der kender taksterne ?
    - og hvor meget af hesten der er "affald" ?

• #4   27. jul 2012 Ved ikke præsie kilo pris, men vi fik omkring 2500-3000 kr. for vores dv.

• #5   27. jul 2012 Når du indleverer eks. 600 kilo hest til slagt, så skal du forvente afregning for ca. 250-300 kilo slagtet vægt af omkring 8-10 kr. pr. kilo.

• #6   27. jul 2012 jeg tror en 4-6 kr pr kg, ikke mere, og prisen i butikken der er jo indbereget så meget mere som moms, og arbejdsløn, el, husleje og meget mere. derfor for at få det til at køre rundt, så må man sælgere dyrere og købe billigt

• #7   27. jul 2012 Vi fik 1200,- dengang vi fik slagtet Apple Jack. Det er alligevel en ok pris. Man kan sige når man slagter tjener man, når man afliver mister man. Det er OK. Jack var også en stor DV der sagtens kunne have tabt kilo.

• #8   27. jul 2012 jeg har snakket med in svigerfar som er slagter om a få min lille miniature slagtet, og han siger jeg ville kunne tjene omkring 500 kr på a sælge kødet. men så skulle jeg hellere ikke betale for a få hende slagtet, så det er ikke meget man tjener ved det

• #9   28. jul 2012 Hvis man vil have en ordentlig pris for at slagte sin hest, skal man vælge at sætte den på en af de lange transportere til udlandet.
    Jeg ville blot være lykkelig for at hesten blir brugt til noget, og få lidt på lommen fremfor betaling af aflivning og daka

• #10   28. jul 2012 Tak for jeres svar, - og forklaringer på hvordan man driver forretning ;o)
    - og jeg valgte da også slagtning, for at spare de 2.000,- kr det ville koste, at få hesten aflivet af dyrlægen, og få den afhæntet af Daka.

- men jeg tror nu alligevel, at jeg er blevet snydt lidt !
    Det virker som om, at Tina V ved lidt om det, og hvis vi regner med, at der kun var 275 kg kød på min store varmblodshoppe, så jeg har kun fået godt 4,- kr pr kilo kød !!!

Nå men nu er mine bekymringer for min hest da ovre !!!

• #11   28. jul 2012 Hvorfor ikke bare spørge slagteren på kg pris og hvor meget kød der var så bliver du ikke fornærmet over at du tror du er blevet snydt eller snakker dårligt om slagteren så jeg ville ringe til ham smiley
    Han kender svaret og vi gætter så vores svar kan du egentlig ikke bruge til noget smiley

• #12   28. jul 2012 Jo Natasia.... Det tror jeg også at jeg gør på mandag smiley

PS... flot slange du har smiley Hvad er det for en ?

• #13   28. jul 2012 Det er en konge python som er lesser farvet smiley
    Men vi har mange flere krybdyr herhjemme udover ham smiley

• #14   28. jul 2012 Da min hest blev slagtet, fik jeg tilsendt en faktura sammen med checken, hvor der stod hvor meget kød der var og kiloprisen...
    Har du ikke fået det?

• #15   9. aug 2012 Nej du skal bare aflevere passet og skrive under på hesten ikke har fået medicin eller noget, så kan du sagtens få den salget, det er faktis meget nemt og hurtigt ! smiley

Der er Hårby slagteren ved Skanderborg som både slagter heste og sælger vist også lidt heste kød hvis man spøger smiley

• #16   9. aug 2012 Du kan sagtens bare få slagtet din hest - såfremt dens pas er i orden, og den ikke har været været i behandling så den er skrevet ud af konsum.
    De fleste slagtere har hestekød, eller kan bestille det hjem til dig.
    Og ja der er desværre ikke særlig populært, derfor er slagterprisen så lav, - og desværre også derfor at nogen vælger at sende dem til udlandet, hvor prisen er højere...

Kommentér på:
Pris for slagtet DV-hest ?

Annonce