{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OL dressur billeder
  • #1   1. aug 2012 Ad.....

• #2   1. aug 2012 http://www.st-georg.de/__we_thumbs__/9270_7_London_jr_010812_1194.jpg
    "Pumpe jern? Næh du, tjek de muller rollkür giver!"

• #4   1. aug 2012
    Det kan jo ikke være roll kur, det er jo forbudt smiley

• #5   1. aug 2012 Nej nej nej, nu må jeg lige. Det er jo OL DELTAGERE i snakker om her, så det er helt iorden at ride sådanne. Det er der INTET i vejen med smiley

• #6   1. aug 2012 Det ser jo fint ud på mange af dem, glæder mig til at se dem ride smiley Det ser jo meget mere anderleds ud end til deres træning smiley

• #7   1. aug 2012 Altså hvis det ikke er rollkur så ved jeg ikke havd det er!!??

http://www.st-georg.de/bilder_popup.php?objekt_id=13009&next=2

• #8   1. aug 2012 Undskyld, men man kan sgu ikke tillade sig at dømme ude for billeder. smiley

• #9   1. aug 2012 BELS: Trunte & Jasmine.<3 .:

Ja slf. ser det anderledes ud, men derfor er dette ikke pænt at se på, uanset om det er træning eller ej. smiley

• #10   1. aug 2012 Man kan da sagtens dømme ud fra disse billeder, uanset om dette "bare" lige er hurtigt, så gør det det bestemt ikke bedre at de går så langt inde.

• #11   1. aug 2012
    BELS: Trunte & Jasmine.<3 . - Når lige netop Patrick Kittel er kendt bruger af roll kur ( det er ham med hesten og den blå tunge ), så vil jeg mene man sagtens kan dømme :o)

• #12   1. aug 2012 Ikke dømme ud for billeder?? Det kan man da godt, også selvom jeg har måske har haft hårdt fat i min hest så har han aldrig gået med nakken helt der inde, så det tror jeg godt man kan tillade sig smiley

• #16   1. aug 2012 Dolnra:

Ja lige præcis, debattere kun disse fantastiske OL ryttere, fordi vi er kede af vores egen ridning. Og egentlig burde vi slet ikke debattere dem, da vi ikke på nærmestevis nærmer os deres niveau, og derfor ved vi intet... ;P

• #17   1. aug 2012 Hør lige på jer selv?
    Har i overvejet billederne er taget på uheldige tidspunkter? Desuden er over halvdelen af billederne HELT ok ridning!!
    Og det er da nemmere at hænge andre ud, end selv at komme ud med sine fejl, lækkert ikke?

• #18   1. aug 2012
    Heidi C - Uheldige tidspunkter? Youtube er fyldt af hollændere med heste der rides på samme måde. Kig fx. overstående video.

Det er ikke noget nyt for hverken Patrick Kittel eller Adelinde :o)

Folk må hjertens gerne hænge mine fejl ud, for mine fejl står jeg gerne ved, er ikke ulovlige ( roll kur er ) og en hest jeg rider på vil aldrig kysse dens bringe.
    Jeg arbejder skam også på de fejl jeg har, de står heller ikke bare stille :o)

• #19   1. aug 2012 Man finder 1 hest som går sådan, og straks gælder det alle OL ryttere?
    Jeg siger ikke jeg er perfekt, for jeg har 10000000 ting at lærer endnu. Og jeg forsvarer ikke måden han rider på i videoen. Men kig på hestene omkring ham...

• #20   1. aug 2012 Krikken. Er enig med dig i at han ridder hesten forkert. Men så skal man vel ikke snakke generelt OL ryttere? smiley

• #21   1. aug 2012 Jeg ved ikke hvad i snakker om jeg kan intet se forkert på de billeder og vil slet ikke dømme efter billeder. Der sidder en OL komite som har mange års erfaringer med ridning og heste og de skal nok vudere hvad der er ok og hvad der ikke er det er ikke op til jer at bedømme. Desuden sidder han på en 500 kg tungt dyr den skal nok sige fra hvis det er og den vil ikke gå det plan ellers så stop med at brug jeres tid på at dømme andre og pas jer selv!

• #22   1. aug 2012 Gider i lade hver med at angribe mig på den måde? Det er en holdning jeg har, jeg synes ikke man kan dømme ud for billeder, de kan lige så godt være taget på et uheldig tidspunkt.

OG har på intet tidspunkt sagt at jeg synes alle billederne er okay eller pænt. For dømmer ærlig talt ikke på billeder. Kan dømme ud for film og hvad man ser i tv. Men nu er jeg helt sikkert på at alle rytter til OL bliver holdt godt øje med, af dyrelæger, sikkerheds et eller andet osv osv. Hvis de overtræder nogle af alle de tusind regler der, håber jeg da de træder ind. smiley

Men må jeg høre om hvad i får ud af nedgøre samtlige rytter hele tiden, undskyld men har ikke andet end at bruge jeres tid på eller skal i gøre det under hele OL? smiley

• #23   1. aug 2012 Enig med BELS: Trunte & Jasmine smiley

• #24   1. aug 2012 Hvorfor er det i ALTID skal skrive masser af "lort" til sådan billeder, de rider som de gør, og vi kan ikke gøre noget ved det!
    Jeg forstå ikke i bliver ved..

• #26   1. aug 2012 Heidi C - Der er vist ingen der har skrevet at det gælder ALLE OL ryttere :o)

BELS: Trunte & Jasmine.<3 .- Isabell Werth red rundt på en hest i ½ time på en hest hvor mulen ikke forlod bringen ( har kun billeder af det, videoen blev fjernet ), dette imens roll kur var forbudt - så nej min til tro til at der står nogen på sidelinjen og siger " det må du ikke " den har jeg ikke :o)
    Ligesom at "blå tunge" til fældet fandt sted uden nogen brød ind.

Og det er DET jeg opponere imod - at man forbyder ting, har regelsæt for ting, men ikke opretholder det.
    Nedgør dem ikke - men undre mig over at man rider OL og rider sådan + at det kan ske med alle de stewards der burde stoppe det :o)

• #27   1. aug 2012
    Frederik+Connor<3<3<3<3 . - Hvis de sorte var stoppet op og tænkt " Argh pis, vi kommer ingen vejne, ingen gider hører på os om at vi skal have samme rettigheder som hvide " så var der jo ikke sket noget og de havde stadig ikke fået deres rettigheder.

Man får intet ud af at tie :o)

• #28   1. aug 2012 Heidi C:

Du skal læse ironien i de beskeder med OL rytterne.. smiley Der har været mange indlæg oppe, hvor folk er forargede over at man debattere rytterne, da de jo er til OL og derfor åbenbart ikke kan lave fejl osv. Hvilket jeg ihvertfald ikke mener er rigtigt, uanset hvor højt man rider, vil der altid være fejl, og selvom man ikke selv rider på højt plan kan man altså også godt have en mening om, at det ikke er alt der ser pænt ud, på dette niveau. smiley

• #29   1. aug 2012 ???? er du misundelig på den måde at ride på! Jeg synes det er ulækkert og jeg har ingen ambisioner om at deltage i stævner o.l. så jeg er i hvert fald ikke misundelig, nej så foretrækker jeg at hyppe rundt på hyggeplan hvor både hesten og jeg "hygger! os

• #30   1. aug 2012 Et eksempel : " Lidt billeder fra OL dressur deltagerne"
    Andet eksempel: "Det er jo OL DELTAGERE i snakker om her"
    Trejde eksempel (dit eget) : "fra videofilm af disse ryttere"

Der er vidst snak om flertal.

"Og ikke ok at vende det blinde øje til den slags gentagne, langvarige og overlagte overgreb fra visse prof'ers side, bare fordi man selv engang imellem kommer til at tage lidt for meget i sin egen musses mule - hvad man forhåbentligt ikke gør med vilje."
    Hvad vil du gøre ved det?

• #32   1. aug 2012 Ditte P.
    Ved godt jeg skal se ironien, men alle mennesker kan lave fejl. Er da enig med jer i at det ikke er ok at ride som HAN gør, men der sidder en komité dernede, og forstår ikke hvorfor folk bliver VED med at bringe det op, hvad vil de gøre ved problemet!?

• #33   1. aug 2012 Flere herinde skriver OL deltagere, det tager jeg som et flertal.

• #34   1. aug 2012
    Heidi C - Du har misforstået det :o)

1 sætning - OL dressur deltagere = dem der deltager i dressur, der står ikke de rider roll kur alle sammen og det er grimt.
    2 - ironisk sætning der påpeger man ikke må sige noget fordi de rider OL
    3 - disse ryttere = de ryttere der viser deres heste i de pågældende stillinger fx. på youtube.

Tolk ikke mere at det sagte end nødvendigt.

• #35   1. aug 2012
    Heidi C - Det er et flertal fordi der findes mere end en rytter der rider på den måde af de der er med til OL og på billederne :o)

• #36   1. aug 2012 Forfærdeligt man man stadig kan se eksempler på rollkur!! Ganske enkelt forfærdeligt!!!

• #37   1. aug 2012 Marian D: Hvis det er mig du snakker til, så nej er ikke misundelig på HANS ridning, du skriver også i flertal, og der er kun snak om en rytter, kig på rytterne omkring ham, de rider hesten fint.
    Jeg går meget op i stævne, godt nok military. Og jeg ved da godt det ikke er ok, men hvad vil du gøre ved det?
    Det er det jeg vil frem til. Hvorfor debatere det, når man alligevel intet kan gøre ved det?

• #39   1. aug 2012
    Heidi C - Adelinde ses her:
    http://www.st-georg.de/__we_thumbs__/9277_7_London_jr_010812_1308.jpg

Så på billederne er der ikke kun tale om en, derfor omtales det i flertal.

• #41   1. aug 2012 Vores lille debat ændrer ikke en sk**!

• #42   1. aug 2012 Krikken.
    Nu er det ikke fordi jeg skal lyde pernitten eller noget. Men det jeg i bund og grund vil frem til (som skrevet før) hvad vil folk gøre ved det?
    Hvorfor blive ved at debatere emnet, når man alilgevel intet kan gøre, og der sidder en komité dernede, og hvis de mener han ikke burde ride sådan, så fortalte de ham det jo nok.
    Jeg synes da man skal skrive til Londons komité og klage istedet for at sidde herhjemme og mugge over det. SÅ ville der nok blive gjort mere ved det.
    Og eller skal man nok bare blande sig uden om. smiley

• #43   1. aug 2012
    Katja og Musse smiley -Det var det netop. De har så selv glemt at de har forbudt det smiley

• #44   1. aug 2012 Mairan D- Hvem har sagt noget de skal være misundelig på? og hvem har sagt du er misundelig på dem?

Krikken ( savner sin maja ) .

Undskyld, men tror i helt seriøst på at der ingenting sker? Jeg tror de får en form for advarelser. Men tror helt sikkert ikke de offenlige gøre noget, hvis de får en advarelse. smiley Jeg synes det er at nedgøre, når man skriver sådan om personer, som i skriver. smiley

• #45   1. aug 2012 MJR- Cantor og Christina F
    ENDELIG EN SOM FORSTÅR MIG!

• #46   1. aug 2012 Heidi - Der er tale om FLERE rytter, derfor FLERTAL. Hvordan er det på nogen måde ukorrekt? Det er jo ikke kun én, men 3 ud af 6 af de ryttere på billederne. Det er da foruroligende når nu rollkür er ulovligt.

• #47   1. aug 2012 Heidi C .- Folk vil råbe op. Dette link er formentligt delt verden over = der snakkes om det.
    Det er som Katja siger debat omkring emnet der førte til denne slags ridning blev forbudt. De har så bare selv glemt det. Helt sikkert at diverse dyreorganisationer i England ligger mærke til det.
    Tier man, så ændres intet.

Ved alle større ændringer der er sket i historien er de ikke sket ved at sidde på sin popo og sige " vi kan alligevel ikke gøre noget, de hvide vil ikke lytte til os alligevel " fx.

MJR- Cantor og Christina F - læs overstående.

• #48   1. aug 2012 Skal man være i stand til at ændre på noget, før man må debattere?

• #49   1. aug 2012 Efter min mening synes jeg IKKE det er iorden at HAN får lov at ride sådan, det burde virkelig give en eller anden form for straf !! Især ved sådan et stort stævne.. Det er forbudt, ergo så burde det simpelthen også give bagslag !!

Dette er et forum hvor man kan debattere hvad man har lyst til, og sådan er det. Gider man ikke læse det, jamen så må man jo lade være..

• #50   1. aug 2012
    BELS: Trunte & Jasmine.<3 . - Ridningen er forbudt, så at nedgøre vil jeg bestemt mene man godt kan tillade sig. Især når det forsætter år efter år, trods forbud.
    Advarsler har jeg som sagt ingen set til og fik de nogen, så ville folk vide det. Ligesom det ville være max smart at offentlig gøre det - så kunne folk se der blev gjort noget ved det. Det ville ikke give mening at holde det skjult.

• #52   1. aug 2012 Hvis man SKAL have en løsning på alle indlæg her inde, så er der godt nok mange indlæg på HG som skal slettes. Da største delen af de indlæg der er her inde, ikke kan gøres noget ved...

• #53   1. aug 2012 Jeg syntes bare det er dumt at folk bliver ved med at sætte billeder og videor ind af folk der rider som ham, for der kommer altid skænderier, fordi folk har forskellige meninger!
    Jeg syntes heller ikke man skal ride sådan som ham, men kan jeg gøre noget ved?... Nej, det kan jeg ikke!

• #54   1. aug 2012 Krikken.
    Helt ok at i vil gøre noget. Siger da ikke jeg synes det er i orden, og forsvarer da ikke rollkur, og sidder ikke på min popo uden at gøre noget. Hvis jeg så det til et stævne ville jeg nok klage, helt sikkert. Men det er OL i LONDON vi snakker om her. Der er en komité og garanteret en masse mennesker omkring dem. Jeg tror nok de skal få deres advarsler, og hvis du siger han er kendt for det, så har han jo tydeligvis ikke lært noget, hvis han endelig har fået noget kritik på det.

• #55   1. aug 2012
    Egentligt nogen der ved hvad den hedder, dyreværnsorganisationen i England?
    Er det WSPA?

• #56   1. aug 2012 nej det var Dolnra jeg kommenterede til

• #58   1. aug 2012
    Heidi C - Og netop fordi han er kendt for det, så burde det jo være stoppet pga. forbuddet mod roll kur og han burde få advarsler. Fik han ville hele hesteverdenen vide det fordi han er kendt.
    Det ville være et max smart træt fra FEI's sidde af offentliggøre en fx. karantæne så folk ville få tro på at der blev gjort noget.
    Som sagt har jeg endnu ikke hørt om nogen få nogen advarsel ( hvor mange af dem skal der til før man får karantæne, for det er jo en opvarmningsmetode der bruges hver gang ). Isabell Werth har gjort det i MANGE år, der findes video af hende tilbage fra 1995, mere agressivt end Sandic ridningen, der er intet sket.

• #59   1. aug 2012 Ej undskyld, men det er da en privat sag. Man behøver ikke rive hele verden ind i det. Det en sag mellem rytteren og dem der giver advarelserne? Det har vel lov til noget privat liv. Så det giver da netop mening. smiley

• #60   1. aug 2012 Krikken.
    WSPA er verdensomspændt. smiley

WSPA International

5th Floor 222 Grays Inn Road London WC1X 8HB UK
    Telefon+44 (0)20 7239 0500
    Fax+44 (0)20 7239 0653
    E-mail: wspa@wspa-international.org
    Internet: www.wspa-international.org

Værsgod smiley

• #62   1. aug 2012
    Åh ja, lad være med at diskuter politik - man kan ikke ændre noget ved hvad de bestemmer alligevel, uanset hvem der sidder på magten.

• #63   1. aug 2012
    BELS: Trunte & Jasmine.<3 . - Det er ikke en privatsag.
    FEI har en liste over medlemmer der har fået karantæne og advarsler.

• #64   1. aug 2012 BELS: Trunte & Jasmine.<3 .:

Hvis man vil have et privat liv skal man nok ikke stille op til OL, og da slet ikke ride sådan når man ved det er forbudt smiley

• #66   1. aug 2012 Det er er galt er at det er forbudt at udøve Rollkur til FEI's stævner, da rollkur anses for at blive udført gennem tvang fra bidet. Hvis bare de red LDR som er lovligt, havde folk som Krikken ikke noget af skulle have sagt, men det er tydeligt på billederne at hesten bliver tvunget til at gå der nede, dens hoved er helt inde ved bringen og der er stadig en meget tilbagevendt kandarstang smiley
    Men der til sagt er der da også en del fine billeder af rigtig pæn ridning.

• #67   1. aug 2012
    Ang. det med advarsler så kan jeg ikke finde listen fra FEI igen.
    Men inde på DRF's hjemmeside er der masser af links til folk der har fået bøder og karantæne, samt en PDF fil der redegør for sagen.

Så det er ikke en privatsag om man har fået advarsler mm.

• #68   1. aug 2012
    Team Grafik * Distanceteam * Den forstod jeg ikke? :b
    " Hvis bare de red LDR som er lovligt, havde folk som Krikken ikke noget af skulle have sagt "

• #69   1. aug 2012 Så nu har OL rytter ikke lov til privat liv, trist holdning at ha. Bare fordi man er kendt, så skal man bare ikke have noget privat liv..
    Jeg springer ud af den her samtale, ser intet fornuftigt her. Man kan åbenbart ikke tillade sig at skrive noget, unden i skal finde noget negativt i man skriver, trist. smiley

• #70   1. aug 2012
    BELS: Trunte & Jasmine.<3 . - Igen, som jeg skriver længere oppe, så er advarsler mm. ikke private :o) De offentliggøres.

• #71   1. aug 2012 Krikken: Kan godt se den var lidt dumt formuleret smiley mente at vis de red LDR og ikke rollkur var der ikke noget "forkert" i det i følge FEI's reglement og du derved ikke rigtigt havde det store grundlag for at blive så forarget over billederne da dette vil være en lovlig trænings metode smiley
    Men når det nu er billeder af en træningsmetode som er forbudt i følge FEI, så er det helt i orden at blive vred/skuffet over billederne smiley

• #72   1. aug 2012 Håber da i kommer frem til noget, og for det stoppet. Men tror nu også jeg vil springe ud af den her debat, den kommer da vidst ingen vegne. smiley

• #73   1. aug 2012
    Team Grafik * Distanceteam * - Startede faktisk ikke ud med at sige noget om billederne andet end at linke til dem og skrive det var fra OL dressur ryttere, også derfor overlade meningerne til folk ;).

• #74   1. aug 2012 Bels: alle karentæner og domme fra FEI (og også fra DRF) blivet offentliggjort og ligger frit tilgængelig for alm mennesker. Ligesom der hos FEI forfinedes en liste som viser hvilke heste der er testet positive for doping. Alt dette kan alle se.

• #76   1. aug 2012 Krikken: I know, var bare fordi du i gennem debatten gav din mening også var der bare lidt lettere at skrive sådan. Der var intet ondt i det, syntes selv det er ganske forfærdeligt at se sådanne billeder stadigvæk.

• #77   3. aug 2012 FØJ hvor er det grumt at se på!!!
    og nej det er HELT sikkert ikke "bare" uheldige momenter - nu må i lige åbne øjnene engang -.-'

• #78   3. aug 2012 Det er ikke roll-kur, det er jo bare "Low, deep, round"...

• #79   3. aug 2012 Jeg fatter simpelhent ikke, at de ikke forbød rytteren som træner deres heste sådan, at deltage! Der er ingen undskyldning. De har helt sikkert set det, hvis ikke, så skal nettet nok sørge for det. De smed nogle badminton spillere ud, fordi de med vilje spillede dårligt. Hvis man ikke gider have noget useriøst i OL, så burde de også sørge for, at alt gøres ordenligt! Det er så stramt, at det sker lige for øjnene af alle, tilmed til OL, men ingen hindrer det... Bliver helt gal inden i!

• #80   3. aug 2012 Nu snakker jeg self ikke om alle dem på billederne!

• #82   3. aug 2012 Ja, det skulle man tro, men det er åbenbart ikke altid tilfældet.
    Jeg synes så til gengæld det er rart at se, at flere og flere rider pænt og at man også ser flere dressurryttere med en ordentlig ridehjelm.
    Det er bare så ærgerligt, at der er nogle få (bl.a. nogle af dem på disse billeder), der opfører sig sådan, og der så ikke engang er nogen straf for at overtræde reglerne så meget.
    Hvis hesten ved et uheld kom derind og gå en enkelt gang under træning, ville de fleste af os nok kunne se igennem fingre med det, for alle laver dumme fejl engang imellem. Men det er jo tydeligt, at det her er bevidst påførelse af smerte af det stakkels dyr...

• #83   3. aug 2012 Jeg har ikke set en eneste af rytterne til OL ride deres program med "løse" kandarer - altså, hvor stangen ikke er i "aktion" og det synes jeg er decideret usmageligt!!

At de så samtidig hiver deres heste ind (måske for at knække nakkeleddene, så de kan gå "rigtigt") til træningen. Hvorfor griber ingen officials ind?

• #84   3. aug 2012 det er forfærdeligt det de gør mod deres heste smiley det ødelægger hestens nakke helt vildt! meningen med at hesten går til bidet er jo at den går lidt over lod så ryggen kommer op og den nemmere kan bære rytteren. det der hjælper ikke en skid det runner bare hestens nakke på en helt unaturlig, og forkert måde!!!

• #85   3. aug 2012
    Naja J - Victoria Max Teuer ( staves? ) red med en løs kandar tøjle og gør det ofte :o)

• #86   3. aug 2012 "Blå-tunge"mand, dig kan jeg ikke så godt li'. Øvbøv var?
    Eller bare dem, som har brug af rollkür, vi bliver ihvertfald ikke slyngveninder!

• #87   3. aug 2012 Mette C og Heidi C:

Hvis OL-kommissionen som sidder og skal holde øje med om reglerne bliver overholdt, skulle luge ud i alle de ryttere, som svinerider deres heste i opvarmningen og træningen, så ville det blive en noget tam affære, eftersom en stor del af favoritterne hører til dem, vi ikke ville få at se.
    - Ikke at jeg ville savne dem smiley
    Og husk: at den som tier samtykker!
    Så jo, det nytter noget at blive ved med at debattere

Dog synes jeg at det er en glædelig tendens, at flere af de rigtig fine ryttere har kunnet blande sig i toppen denne gang. Og forhåbentlig varsler det nye takter i bedømmelserne :0)

• #88   3. aug 2012 Gitte B - Helt enig, det har førhen været meget værre! Der bliver heldigvis færre og færre af dem der rider grimt.
    Synes også det har været rart at se i bl.a. military at der indimellem rides med hackamore og i mange tilfælde også en noget blødere hånd, og langt mere ros til hestene mellem springene. Og at man for nylig har set ryttere der frivilligt lader sig diske fordi hesten er skræmt eller urolig. I stedet for at kæmpe hesten igennem og få et rigtig voldsomt ridt ud af det, har de valgt at forlade banen i god ro og orden. Hatten af for det!

Så det bliver bedre. Og jeg tror nu at meget af det skyldes den store debat der er omkring det. Det er ikke sikkert at lige denne debat, som vi sidder i ændrer verdenen, men måske kan det overbevise til af dem der læser med, om at den slags ridning ikke er godt, og så går de videre i andre debatter, og så breder det sig på den måde.

• #89   3. aug 2012 Det er ellers nogle flotte omgivelser!

• #91   4. aug 2012 Klamt, klamt, klamt!
    Hvordan fanden skal folk lære at det er forkert, når toprytteren ikke bliver straffet for at gøre det så åbenlyst!

"Nææ, det der er bare LDR.."

• #92   4. aug 2012 Hvis FEI ikke kan se problemet omkring deres egne regler, har de/vi sgu et problem.

• #93   4. aug 2012 Jeg synes det er godt du har lavet dette emne. smiley Jeg er sikker på at der er en del der ikke ved så meget om roll kür, skaderne ved det, og reglerne omkring det. Måske de ser dette emne og selv så sætter sig ind i det og danner sig en mening og derved bliver lidt klogere. smiley Og desto flere der får viden omkring det, desto flere vil der være om at ligge pres på FEI til at overholde deres egne regler. For vi kan vel alle være enige om roll kür er en skidt ting, man skal ikke have en dokter grad for at se det gør ondt og en meget unaturlig holdning for hesten. smiley

• #94   4. aug 2012 Tror, at det er meget svært at lægge pres på FEI, men man har lov til at håbe, at der med tiden vil ske noget.

Jeg har rettet henvendelse til DRF et utal af gange mht. vores stævner herhjemme, hvor dommerne ser stort på de etiske regler (som DRF jo selv har sat op) og lader de ryttere, der går mest i mod reglerne, få de højeste procenter.

• #96   4. aug 2012 Hvordan kan hestens tunge blive SÅ blå egentlig?
    Pga overspændt næsebånd, oveerspændt kæde? Eller er det fordi den ikke får int nok pga roll-kur?

• #97   4. aug 2012
    Når ting bliver blå, så får de ikke ilt/blod nok.
    Fx. hvis en finger er klemt under noget, eller anden kropsdel, så vil den også blive blå.

• #99   4. aug 2012
    Ida og Strussen(: - Der var nogle ganske fornuftige ridt imellem :o)

• #101   4. aug 2012
    Kig efter Victoria Max Teuer ( stave? ) og Augustin på youtube, hun plejer at ride fornuftigt og løs kandar stang.
    Richard Davison plejer også at gøre - dog havde han mere fat i snuden til ridtet i OL end de klip der ellers er på youtube, der er stangen ok løs.

Mere kan jeg ikke lige huske. Der var vist også en tysker på en sort hest der red ganske okay.

• #103   4. aug 2012
    Hesten skal løfte knæ/forben højt i piaffe og passage. Og i piaffen skal den sætte sig på røven, bagbenene skal ind under den og røven sænkes i forhold til forparten.

Min internet forbindelse er max langsom, så kan ikke se videoer med det samme.. Så venter lige på den gider loade en ( = en halv time eller mere ).

• #107   5. aug 2012 Kunne ikke have sagt det bedre end Gitte B smiley

Og må indrømme, at under OL GP sad jeg tit og sagde, "ad" smiley

Dårlige momenter vil der altid være, men når det er lang tid ad gangen , så er det ikke et moment mere.

• #108   7. aug 2012 Og sørme så, om ikke Adelinde gør det endnu engang - rollkur på banen, foran dommerne. Kommentatoren siger ikke engang noget...

Hestens mund er konstant åben, eller 'klaprer', så det er tydeligt hvor meget hun har fat i munden.

• #109   8. aug 2012 Jeg havde ellers sagt til mig selv, at jeg ikke ville se den form for ridning som rides til OL, men for at være med i debatten følte jeg mig lidt forpligtet... smiley

Men jeg tænkte også "adr" i 99% af ridtene - heste, der slår voldsomt med halen (specielt Anna's - fra DK), heste under lod, ekstremt spændte heste, heste, der tankter urent, heste med åben mund, heste, der pruster og stønner osv osv

Jeg fatter ikke, at den slags ridning kan foregå på internationalt plan - håber, at denne accept en dag vil stoppe.

Kommentér på:
OL dressur billeder

Annonce